|
| Nitrogen Fra : GOnZo |
Dato : 22-09-04 20:04 |
|
Hej NG
På mit arbejde har vi adgang til Nitrogen,og en af mine kollegaere har
foreslået at jeg prøver at tilsætte lidt Nitrogen til benzinen for at få
lidt mere fart !
det skulle foregå ved at putte en slange ned i tanken og mætte benzinen ( da
denne iflg ham skulle kunne optage Nitrogen)
Er der nogen som har nogen erfaring med dette ?
Slet alt mellem " og " i email adr.
Hilsen GonZO
| |
Ukendt (22-09-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-09-04 20:41 |
|
"GOnZo" <ernbro"slet_remove"@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:zpk4d.7842$8q6.4135@news.get2net.dk...
> Hej NG
>
> På mit arbejde har vi adgang til Nitrogen,og en af mine kollegaere har
> foreslået at jeg prøver at tilsætte lidt Nitrogen til benzinen for at få
> lidt mere fart !
> det skulle foregå ved at putte en slange ned i tanken og mætte benzinen
> ( da
> denne iflg ham skulle kunne optage Nitrogen)
> Er der nogen som har nogen erfaring med dette ?
Jada jeg flyver med 20% nitro i min modelhelikopter.
Det giver ikke noget hvis ikke det anvendes sammen med turbo eller
kompressor. Nitro har dog den fordel at det er godt til at køle motoren ned
med hvis den skulle have varmeproblemer.
Hvis du vil have noget der sparker mås, så skal du have en flaske med
NOS....lattergas så kan du få over dobbelt så mange heste.
--
Tom
| |
GOnZo (22-09-2004)
| Kommentar Fra : GOnZo |
Dato : 22-09-04 21:00 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4151d54f$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Er der nogen som har nogen erfaring med dette ?
>
> Jada jeg flyver med 20% nitro i min modelhelikopter.
> Det giver ikke noget hvis ikke det anvendes sammen med turbo eller
> kompressor. Nitro har dog den fordel at det er godt til at køle motoren
ned
> med hvis den skulle have varmeproblemer.
> Hvis du vil have noget der sparker mås, så skal du have en flaske med
> NOS....lattergas så kan du få over dobbelt så mange heste.
>
> --
> Tom
dvs. ingen efekt på en standard 2T motor
Tak for svaret
Hilsen GonZO
| |
Hekto (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 23-09-04 00:42 |
|
In article <cRk4d.7965$gO1.6056@news.get2net.dk>, "GOnZo"
<ernbro"slet_remove"@bigfoot.com> says...
> dvs. ingen efekt på en standard 2T motor
>
Nope ... de tar' pis på dig!!!
Nitro er noget helt andet end Nitrogen!
Nitrering kan foretages på forskellige kemiske forbindelser, så de sels
binder en masse ilt, dels bliver lidt ustabile.
Nitrobenzene er een af dem. NOS virker på samme måde.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
RpR (23-09-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 23-09-04 05:33 |
|
> Nitrobenzene er een af dem. NOS virker på samme måde.
En del modelflyvere bruger Nitromethan (eller noget der ligger tæt på ) i
deres benzin for at hæve ydelsen helt tosset, men om det kan enes med
2-takts olien tør jeg ikke vove mig ud i.
Lattergas virker ihvertfald glimrende på 2-taktere, det så man jo til sidste
træf vi afholdte hernede på Als, hvor det højeste målt var 23,67hk med gas,
og 18,xxhk uden
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Hekto (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 23-09-04 05:53 |
|
In article <415251de$0$202$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
rpr@mopedgallery.dk says...
> En del modelflyvere bruger Nitromethan (eller noget der ligger tæt på ) i
> deres benzin for at hæve ydelsen helt tosset, men om det kan enes med
> 2-takts olien tør jeg ikke vove mig ud i.
>
Det går fint!
Et par % vil hæve ydelsen; men det er skrappe sager, der både ødelægger
og er giftigt.
Alle nitrerede forbindelser, skal behandles varsomt! F.eks.
Nitrocellulose = bomuld der er nitreret = Dynamit!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Brian Axelgaard (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 23-09-04 14:05 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1bbc752177db43109897ea@news.tele.dk...
> Nitrocellulose = bomuld der er nitreret = Dynamit!
Hmm... hvilken dynamit snakker du om her?
| |
Hekto (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 23-09-04 14:20 |
|
In article <4152c9de$0$25994$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Ask@for.it
says...
> Hmm... hvilken dynamit snakker du om her?
>
>
Sorryyyy! ... Skydebomuld!
Dynamit = nitreret glycerin! (+ kiselgur)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Brian Axelgaard (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 23-09-04 14:43 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1bbcebe744b7e41b9897ed@news.tele.dk...
> In article <4152c9de$0$25994$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Ask@for.it
> says...
> > Hmm... hvilken dynamit snakker du om her?
> Sorryyyy! ... Skydebomuld!
> Dynamit = nitreret glycerin! (+ kiselgur)
Det passede bedre :)
Knald-vat har jeg hørt det blive kaldt...
| |
Hekto (22-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 22-09-04 20:53 |
|
In article <zpk4d.7842$8q6.4135@news.get2net.dk>, "GOnZo"
<ernbro"slet_remove"@bigfoot.com> says...
> Hej NG
>
> På mit arbejde har vi adgang til Nitrogen,og en af mine kollegaere har
> foreslået at jeg prøver at tilsætte lidt Nitrogen til benzinen for at få
> lidt mere fart !
> det skulle foregå ved at putte en slange ned i tanken og mætte benzinen ( da
> denne iflg ham skulle kunne optage Nitrogen)
> Er der nogen som har nogen erfaring med dette ?
>
> Slet alt mellem " og " i email adr.
> Hilsen GonZO
>
>
>
*LOL*
N = Nitrogen = 'Kvælstof' på dansk!
Atmosfæren indeholder ca. 20% ilt, og stort set resten er Nitrogen!
Mon ikke han har tænkt på NOS = 'Lattergas'????
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
GOnZo (22-09-2004)
| Kommentar Fra : GOnZo |
Dato : 22-09-04 20:57 |
|
"> >
> *LOL*
>
> N = Nitrogen = 'Kvælstof' på dansk!
> Atmosfæren indeholder ca. 20% ilt, og stort set resten er Nitrogen!
>
> Mon ikke han har tænkt på NOS = 'Lattergas'????
> --
> /Hekto
Nope Nitrogen,
Slet alt mellem " og " i email adr.
Hilsen GonZO
| |
RpR (22-09-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 22-09-04 21:28 |
|
> > Mon ikke han har tænkt på NOS = 'Lattergas'????
> > --
> > /Hekto
>
> Nope Nitrogen,
Hekto har nu fat i den lange ende her. Du vil INTET få ud af at tilsætte
nitrogen til luften i indsugningen. Intet positivt ihvertfald
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
GOnZo (23-09-2004)
| Kommentar Fra : GOnZo |
Dato : 23-09-04 20:07 |
|
"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
news:4151e041$0$271$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Mon ikke han har tænkt på NOS = 'Lattergas'????
> > > --
> > > /Hekto
> >
> > Nope Nitrogen,
>
> Hekto har nu fat i den lange ende her. Du vil INTET få ud af at tilsætte
> nitrogen til luften i indsugningen. Intet positivt ihvertfald
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
Tak for alle svarene
jeg tror ikke at jeg gider at forsøge med dette.
Det var nu ikke meningen at det skulle tilsættes i indsugningen.
men en slange fra nitrogen anlæget skulle ned i tanken og pumpe noget
nitrogen herned for at mætte benzin, dette skulle give noget efekt ( sagde
det kloge hoved)
Slet alt mellem " og " i email adr.
Hilsen GonZO
| |
Ulf (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Ulf |
Dato : 23-09-04 21:25 |
|
"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message news:<4151e041$0$271$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> > > Mon ikke han har tænkt på NOS = 'Lattergas'????
> > > --
> > > /Hekto
> >
> > Nope Nitrogen,
>
> Hekto har nu fat i den lange ende her. Du vil INTET få ud af at tilsætte
> nitrogen til luften i indsugningen. Intet positivt ihvertfald
Hvad med at bruge ren menthol, eller kerosin!
Da skal nok gå en smulere stækere...
Ulf
| |
Hekto (23-09-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 23-09-04 21:46 |
|
In article <553e41bd.0409231225.660815ec@posting.google.com>,
atagu@gmx.net says...
> Hvad med at bruge ren menthol, eller kerosin!
> Da skal nok gå en smulere stækere...
>
>
Menthol??? *LOL*
Metanol måske.
Kerosin??? ... Kerosen? = petroleum!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
RpR (24-09-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 24-09-04 13:50 |
|
> Metanol måske.
Det gir intet at tilsætte Methanol, det skal bruges rent. Hoveddysen skal så
være markant større og kompressionsforholdet skal hæves meget, ellers får
man intet ud af det.
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
!
| |
|
|