Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
compactflash kort
Fra : geo

Dato : 22-09-04 12:50

Hej er der hjælp at få.
Jeg har købt et Conon Powershot G6 og skal have mere ram end de medfølgende
32.
Er der forskel på de forskellige compactflash kort?
Nogle hedder type 1 og andre typ. 2.
Eller kan jeg bare købe det jeg får mest ram pr. krone?

Hilsen Georg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-09-04 14:02

geo wrote:
> Er der forskel på de forskellige compactflash kort?

Den væsenligste forskel er navnet - og hastigheden......

> Nogle hedder type 1 og andre typ. 2.

Stort set alle almindelige kort er type 1 - også selvom II eller 2 indgår i
navnet.

Type er lidt tykkere - og er for det meste Microdrive, der er en lille
miniharddisk.

De andre G-modeller kan bruge begge typer - så det kan G6 helt sikkert også.

Tidligere havde type 2 den forskel at de kunne købes meget større end type
1 - men nu kan type 1 også købes i store størrelser, så fordelene ved type 2
er ikke så stor mere.

> Eller kan jeg bare købe det jeg får mest ram pr. krone?

Kommer an på dit behov - hvis du bare skal tage billeder - så køb det
billigste.

Der er kort med højere skrive-hastighed - de er en fordel, hvis du vil tage
serieoptagelser med mange billeder lige efter hinanden - de hurtige kort kan
også være en fordel til optagelse af videoklip.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Nyhedskigger

Dato : 22-09-04 15:09

> [...]
kan
> også være en fordel til optagelse af videoklip.

Hvordan kan man se hvor hurtigt et flash kort er?

Mvh. Kjeld

Fra : Peter Holm

Dato : 22-09-04 15:46

Nyhedskigger wrote:

> Hvordan kan man se hvor hurtigt et flash kort er?
>
> Mvh. Kjeld

Kingston Elite Pro er noget af det hurtigste for tiden - og ikke specielt
dyrt:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Wanted&ID=14&Soegeord=elite+pro

Se en hastighedsmåling af forskellige kort foretaget i Canon 300D her:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6425

Mvh
Peter

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-09-04 08:22

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> Kingston Elite Pro er noget af det hurtigste for tiden - og ikke specielt
> dyrt:

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Wanted&ID=14&Soegeord=elite+pr

Nej det er altså SanDisk er hurtigst: Sandisk Extreme 512MB, har fået top
karakter i hurtighedstest og ikke engang forfærdligt dyre
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=14&Parent=&Producent=496&Rating=
0&Max=&Soegeord=&Direction167=2&Sorted167=536870912&True9770=1&Trueval9770=9
5235&True7228=&Trueval7228=45639&True4885=&Trueval4885=44785&True26050=&True
val26050=97769&True9772=&Trueval9772=76434&True9773=&Trueval9773=76435&True2
6089=&Trueval26089=98060&True12529=&Trueval12529=95978&True7225=&Trueval7225
=45635&True12644=&Trueval12644=94859&True6143=&Trueval6143=42110&True2297=&T
rueval2297=30932&Submit.x=23&Submit.y=2

> Se en hastighedsmåling af forskellige kort foretaget i Canon 300D her:
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6425

Nu er det ikke lige fordi Canons CF-interface er at råbe hurra for, det er
godt nok langsomt i forhold til Nikon

Nikon D70 med Sandisk Extreme: 4.561MB/sec
Canon 300D med Sandisk Extreme: 1.243MB/sec

Mvh
Simon

Fra : Peter Holm

Dato : 23-09-04 10:23

> http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Wanted&ID=14&Soegeord=elite+pr
>
> Nej det er altså SanDisk er hurtigst: Sandisk Extreme 512MB,

nu skrev jeg så også 'noget af det hurtigste' - ikke DET hurtigste.
Forskellen på de to kort er ifølge den test jeg henviste til så lidt som
0,03 mb/sek. Det kan vel næppe kaldes en reel forskel, men kan lisåvel
henføres til måleusikkerheder.

mvh
Peter

Fra : Kenneth K

Dato : 23-09-04 11:15

On Thu, 23 Sep 2004 11:22:57 +0200, Peter Holm <phc@stofanet*REMOVE*.dk>
wrote:

> [...]
> Forskellen på de to kort er ifølge den test jeg henviste til så lidt som
> 0,03 mb/sek. Det kan vel næppe kaldes en reel forskel, men kan lisåvel

I et 300D er der ikke meget forskel da kameraet slet ikke kan udnytte et
hurtigt kort. Se de direkte kort-til-pc hastigheder:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6133 - der er de
hurtige Sandisk de helt klare vindere med langt ned til f.eks Kingston
Elite Pro kortene.

vh.
Kenneth

Fra : Peter Holm

Dato : 23-09-04 11:47

> [...]
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6133 - der
> er de hurtige Sandisk de helt klare vindere med langt ned til f.eks

ok, get the point
peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-09-04 15:48

Nyhedskigger wrote:

> Hvordan kan man se hvor hurtigt et flash kort er?
>
> Mvh. Kjeld

Hej Kjeld

Send mig venligst en email, med en "ordentlig" email-adresse.

Så sender jeg dig brugernavn og password til min ftp-server.

Så kan du se nogen forskellige videoklip optaget med S1 IS'eren.

mvh

Carsten Riis

Fra : pms

Dato : 22-09-04 15:38

"geo" <georefby@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der forskel på de forskellige compactflash kort?
> Nogle hedder type 1 og andre typ. 2.
> Eller kan jeg bare købe det jeg får mest ram pr. krone?

læs selv.....webcrawler
http://www.sandisk.com/pdf/retail/ultra2-bro-eur-eng.pdf
men om du kan bruge det til G6 må du lige undersøge,
sandisk har det ikke med til G6, men måske de ikke har opdateret.
vh
tan

Fra : BorreBoy

Dato : 22-09-04 21:10

> [...]
> Er der forskel på de forskellige compactflash kort?
> Nogle hedder type 1 og andre typ. 2.
> Eller kan jeg bare købe det jeg får mest ram pr. krone?

Her er en lille test:
http://www.xbitlabs.com/articles/memory/display/16-cflash-roundup.html

--
Med venlig hilsen,