Erfaringer med vpn
Fra : Jonas W

Dato : 22-09-04 09:08

Hej

Er der nogen som har erfaringer med vpn-klienter de er villige til at
dele?
Jeg har lavet en vpn-tunnel fra min mac hjemme til den på mit arbejde,
hensigten med dette var at jeg så måske ville kunne arbejde hjemmefra
nogengange.
Jeg prøvede Desktop Transporter, men det gik lidt for langsomt til at
jeg kunne bruge det til noget fornuftigt.

Jonas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-09-04 09:21

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:
> [...]

> Jeg prøvede Desktop Transporter, men det gik lidt for langsomt til at
> jeg kunne bruge det til noget fornuftigt.

Prøv Apples egen klient (Internet Connect.app) den understøtter både
PPTP og L2TP over IPsec.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-09-04 09:36

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Prøv Apples egen klient (Internet Connect.app) den understøtter både
> PPTP og L2TP over IPsec.

du SKAL IKKE bruge PPTP. Det er usikkert og kan meget hurtigt brydes.

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-09-04 17:32

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> du SKAL IKKE bruge PPTP. Det er usikkert og kan meget hurtigt brydes.

Muligvis, men hvis det er hvad arbejdspladsen bruger er der jo ikke
noget valg.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-09-04 22:56

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Muligvis, men hvis det er hvad arbejdspladsen bruger er der jo ikke
> noget valg.

Du kunne opdrage dem

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-09-04 00:31

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Du kunne opdrage dem

Jeg kan end ikke opdrage min egen arbejdsplads.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-09-04 12:18

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Jeg kan end ikke opdrage min egen arbejdsplads.

brug en LART
http://www.insanityunlimited.com/projects/game/lart.gif

JonB

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-09-04 11:01

Jon Bendtsen <noone@example.com> writes:

> du SKAL IKKE bruge PPTP. Det er usikkert og kan meget hurtigt brydes.

Og dem der foretrækker at træffe informerede beslutninger kan starte
her:
http://www.schneier.com/pptp.html

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 22-09-04 20:14

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Er der nogen som har erfaringer med vpn-klienter de er villige til at
> dele?

Jeg har god erfaring med IPSecuritas, som oven i købet er gratis. I
virkeligheden er VPN indbygget i Mac OS X, men Apple har undladt at lave
en GUI bortset fra PPTP og L2TP. IPSecuritas er en GUI til de mere
avancerede funktioner.

<http://www.lobotomo.com/>

Jeg har også prøvet VPN Tracker. Det fungerede også i prøveperioden på
10 dage, men prisen er for høj, når det samme kan fås gratis.

Jeg kobler op imod en hardware-dims af mærket "Watchguard"

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.