Diskimage :-/
Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-09-04 11:02

Hej igen

jeg prøvede at lave et diskimage. Tog kopi af mine dokumenter, smækkede
dem i en mappe for sig selv på skrivebord, og valgte: nyt billede-mappe.

Det gik fint, fik en komprimeret dmg. fil, db.klikkede og disken kom på
bordet.

Men så kommer vi til det "mountable" jeg ikke forstår, hvorfor åbnes
disken ikke med indhold når jeg klikker på den?

Hvordan skal man så få sine ting frem i dagens lys?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Lind

Dato : 21-09-04 11:24

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> disken ikke med indhold når jeg klikker på den?
>
> Hvordan skal man så få sine ting frem i dagens lys?

Diskværktøj.....StuffIt Expander.......?????......bare et
forsøg????.....eller det program, du har brugt til at lave
billedet?.....
M.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-09-04 12:29

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Diskværktøj.....StuffIt Expander.......?????......bare et
> forsøg????.....eller det program, du har brugt til at lave
> billedet?.....
> M.

Tak Morten
Men det er diskværktøj som jeg har brugt til at lave image med :-/

Så jeg ved sgutte lige hvad jeg skal gribe i
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-09-04 13:59

In dk.edb.mac, Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Men så kommer vi til det "mountable" jeg ikke forstår, hvorfor åbnes
> disken ikke med indhold når jeg klikker på den?

Det skulle den da også gerne gøre. Er du sikker på at du har lavet
imaget korrekt?

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

    You live and learn. At any rate, you live.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-09-04 16:15

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Det skulle den da også gerne gøre. Er du sikker på at du har lavet
> imaget korrekt?

Hej

Jeg har fundet ud af hvad jeg gjorde forkert.
Det er 1. gang jeg har gjort det ved åbning af dmg. filer, i min
utålmodighed trykkede jeg på knappen "spring over" da den skulle
kontrollere disken ved åbning.

Hvertfald virker det nu, 2. gang hvor jeg ikke er så utålmodig

Men kan jeg da godt rette det nye imagebillede til en vilkårlig
eksisterende mappe, også på ekstern disk, ikke?

(I "hjælp" fik jeg opfattelsen af at jeg skulle oprette en ny seperat
mappe, til det indhold jeg vil lave image af)
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone