Hul i linoleumsgulv
Fra : O. Hansen

Dato : 21-09-04 06:47

Vi har udskiftet vores opvaskemaskine. Den gamle (der var dybere end den nye
er) har lavet et hul på ca. 6 mm i linoleumsgulvet. Man kan få polyfilla til
udbedring af huller i vægge. Man kan få træspartel til træværk. Hvilket
materiale kan man med fordel spartle et hul i et lyst linoleumsgulv med?

/Ove Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-09-04 07:12

O. Hansen wrote:
> [...]
> udbedring af huller i vægge. Man kan få træspartel til træværk. Hvilket
> materiale kan man med fordel spartle et hul i et lyst linoleumsgulv med?

Man kan vel smelte/lodde noget materiale i som man når man samler
linoleumspladerne.

Du er 110% sikker på det linoleum og ikke vinyl?

Mvh
Roberto

Fra : O. Hansen

Dato : 21-09-04 10:12

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> linoleumspladerne.
>
> Du er 110% sikker på det linoleum og ikke vinyl?

Ved nærmere eftertanke mener jeg, det er vinyl.
/Ove

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-09-04 10:16

O. Hansen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> nye

> til

> Ved nærmere eftertanke mener jeg, det er vinyl.

Hvis det bare er et (skåret) hul på 6mm i diameter så find noget
tilsvarende vinyl og lav en prop du limer til gulvet med kontaktlim.

Hvis det er et mærke i vinylet må du skære et lille stykke bort og så
lave en prop.

Mvh
Roberto

Fra : O. Hansen

Dato : 21-09-04 10:41

> [...]

[...klip]

> [...]
> tilsvarende vinyl og lav en prop du limer til gulvet med kontaktlim.
>
> Hvis det er et mærke i vinylet må du skære et lille stykke bort og så

Tak for dit gode råd. Det har jeg ikke tænkt på!
/Ove

Fra : Kaj

Dato : 21-09-04 15:43

O. Hansen <ohansen@fire.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:414fc069$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> udbedring af huller i vægge. Man kan få træspartel til træværk. Hvilket
> materiale kan man med fordel spartle et hul i et lyst linoleumsgulv med?

Hvis du har en stump af gulvbelægningen, lægger du den oven over hullet, og
med en hobbykniv skærer du nu igennem begge lag. Så passer lappen, som så
limes fast.

Mvh

Kaj

---