For billige DVD R ?
Fra : Kristian Storgaard

Dato : 20-09-04 21:16

I dag købte jeg nogle billige DVD R diske i mit lokale polske supermarked.

Når jeg propper dem i maskinen, tygger den lidt på dem, og smider dem så ud.
Jeg har prøvet med 3 diske nu, så det er tilsyneladende ikke bare en fejl på
en disk.

Jeg har lige brændt en DVD på en disk af et andet mærke, så drevet er ok?

Nogen, der har prøvet noget lignende?

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Peter Kiil

Dato : 20-09-04 21:39

Kristian Storgaard - kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk on 20/09/04
22:16 wrote:

> [...]
> en disk.
>
> Jeg har lige brændt en DVD på en disk af et andet mærke, så drevet er ok?

Og du er opmærksom på at der findes plus og minus DVD-R ik?

--
/peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-09-04 23:45

Hej Kristian

Kristian Storgaard wrote:
> [...]
> Jeg har prøvet med 3 diske nu, så det er tilsyneladende ikke bare en fejl på

Kan din brænder / DVD drev bruge både +R og -R?

> Jeg har lige brændt en DVD på en disk af et andet mærke, så drevet er ok?
>
> Nogen, der har prøvet noget lignende?

Ja, jeg har tidl. set noget tilsvarende. Hvis du har NEC eller Pioneer
drev, så skal du sikre dig, at DVD koden er 'AN31', så vil du altid
kunne bruge dem.

Der findes to hovedtyper 'AN31' og så en mere, jeg ikke kan huske navnet
på lige nu, men jeg var ved at købe nogle af den anden type, men han var
ikke sikker på, at de ville virke på Pioneer, og de virkede ikke på hans
NEC. Koden står på indpakningen.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>