Nå alle i Rollo & King hadere!
Fra : Thomas H.

Dato : 12-05-01 22:23

Det går da ikke så slemt som i forudså! Ha ha!
Når man sætter alle jer gnavne gutter, op imod hele Europa, hvem har så mest
forstand på musik?

Og hvor er jeg dog glad for, at folk i Europa ikke hoppede på den der ABBA
kopi fra Sverige!

Fra : Uffe Holst

Dato : 12-05-01 23:02

In an article of 12 May 2001 Thomas H. wrote:

> Det går da ikke så slemt som i forudså! Ha ha!
> Når man sætter alle jer gnavne gutter, op imod hele Europa, hvem har så mest
> forstand på musik?

Nå ja, og Britney Spears er endnu bedre, for hun sælger endnu mere end
Rollo og King.

Hvem vandt?

--
Uffe Holst

Fra : Kim Noer

Dato : 12-05-01 23:35

Uffe Holst wrote:

> Nå ja, og Britney Spears er endnu bedre, for hun sælger endnu mere end
> Rollo og King.

Kan det ikke være ligemeget? Signe fra Nyborg (tm) så hammer godt ud, det
må være godt nok :)

--
Uark.

Fra : Malene Hald

Dato : 14-05-01 21:34

>Nå ja, og Britney Spears er endnu bedre, for hun sælger endnu mere end
>Rollo og King.

Prøv lige at huske på, at sidste somer lå Madonna nr. 1 i hele Europa, undtagen
i Danmark - for der lå Rollo & King. Madonna slået af pinden af to skolelærere -
ligemeget om mna kan lide deres musik eller ej, er det stærkt gået.

Malene

Fra : Chris

Dato : 13-05-01 08:00

On Sat, 12 May 2001 23:22:53 +0200, "Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote:

> [...]
>forstand på musik?
>
>Og hvor er jeg dog glad for, at folk i Europa ikke hoppede på den der ABBA

De hoppede heller ikke på Enrique Iglesias-klonen fra Malta, men de
var ret glade for Celine Dion-klonen fra Frankrig.

Jeg er ikke særlig glad for Rollo og King. Dog tager jeg det som et
sundhedstegn, at de næsten nåede toppen med deres lidt usædvanlige
akustiske popsang mod de mange trommemaskiner fra de øvrige lande.

kh
Chris Hansen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-05-01 18:25

"Chris"
> De hoppede heller ikke på Enrique Iglesias-klonen fra Malta, men de
> var ret glade for Celine Dion-klonen fra Frankrig.

Der var ikke så meget Dion over hende IMO. Men Dion lægger sig selv
i en stil, der er inspireret af mange andre. Der er mindst en håndfuld
andre franske sangerinder af ældre generationer, der har flair for at synge
den slags stærke, stilfulde, klare sange, som Grand Prix-deltageren
havde med i tasken.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : John Thomsen

Dato : 18-05-01 10:41

On Sun, 13 May 2001 06:59:59 GMT, dsl3353@vip.cybercity.dk (Chris)
wrote:

>De hoppede heller ikke på Enrique Iglesias-klonen fra Malta, men de
>var ret glade for Celine Dion-klonen fra Frankrig.

Sørgeligt så, at de hoppede på hel-kopien fra Estland

>Jeg er ikke særlig glad for Rollo og King. Dog tager jeg det som et
>sundhedstegn, at de næsten nåede toppen med deres lidt usædvanlige
>akustiske popsang mod de mange trommemaskiner fra de øvrige lande.

Helt enig!
Maskinmusikkens dage er ved at være talte....

Jeg har netop hørt fra London, at det hotte er at lytte til gamle
guitar-guruer, som virkelig kan deres håndværk; alt andet kan man
programmere sig til.

Det samme gælder de store trommeslagere, og selv gamle Willie Smiths'
ekvilibristiske håndtering af ægte (!) Hammind-orgel spilles igen!

Venligst
John

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-05-01 23:35

"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Maskinmusikkens dage er ved at være talte....
>
> Jeg har netop hørt fra London, at det hotte er at lytte til gamle
> guitar-guruer, som virkelig kan deres håndværk; alt andet kan man
> programmere sig til.

Uenig. Jeg lytter primært til afarter af rock men må indrømme, at der kommer
mange interessante ting fra de elektroniske kanter. Ja, man kan måske
programmere sig til megen elektronisk musik, og hvad så? Det kræver
stadigvæk talent at lave fed musik. De nye elektroniske instrumenter gør det
måske nemmere at lave musik, men det gør vel bare, at musikere med talent
får lettere ved at lave fed musik. At det så også bliver lettere for
musikere uden talent at lave musik er et problem, man må tage med.

> Det samme gælder de store trommeslagere, og selv gamle Willie Smiths'
> ekvilibristiske håndtering af ægte (!) Hammind-orgel spilles igen!

Mener du ikke jimmy smith? Den mand er så porno, at det gør helt ondt. Rødt
plyds forever.

/Nikolaj

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 13-05-01 08:59

> [...]

>Det går da ikke så slemt som i forudså! Ha ha!
>Når man sætter alle jer gnavne gutter, op imod hele Europa, hvem har så mest

Ros til Rollo og King. Også fordi deres sang så absolut ikke ligner
noget man har hørt før (Europæisk set, vel at mærke !)

Estlands var god, men den bedste?

Sverige var klart den mest ørehængende, men bedømt på originalitet,
floppede den. Malta, Spanien og Grækenland var også gode.

>Og hvor er jeg dog glad for, at folk i Europa ikke hoppede på den der ABBA
>kopi fra Sverige!

Ja, også selvom den var rigtig god. Så ville det være lidt for
tyndbenet at lade ABBA-klonen vinde.

--
Interesseret i fodbold?

Kig ind på nyhedsgrupperne dk.sport.fodbold og dk.sport.fodbold.engelsk

Fra : nikolaj borg

Dato : 13-05-01 09:17

"Anders H. Jørgensen" <hede_usenet@hotmail.cm> wrote in message

> Ros til Rollo og King. Også fordi deres sang så absolut ikke ligner
> noget man har hørt før (Europæisk set, vel at mærke !)

Ja, deres nummer skilte sig helt klart ud fra mængden ved MGP. Oprindeligt
havde jeg ikke spået dem en chance, men efter at have set showet fik jeg
noget større tiltro til at de godt kunne komme langt. Men det ændrede ikke
noget ved, at ingen af de tilstedeværende hos os heppede på dem.

> Estlands var god, men den bedste?

Det var den der fik mest opbakning hos os. Indrømmet, den trak for meget på
det funky arvegods til at man kunne kalde den original, men det var et ok
nummer, og der var godt med gang i den.

> Sverige var klart den mest ørehængende, men bedømt på originalitet,
> floppede den. Malta, Spanien og Grækenland var også gode.

Ja, det jeg havde mest imod den græske var, at sangerinden var skind og ben.
Vi har piger nok med mad-problemer; der er ingen grund til at give dem endnu
et forbillede. Så var de spanske dansere/korpiger alligevel sjovere :)

ABBA

> Ja, også selvom den var rigtig god. Så ville det være lidt for
> tyndbenet at lade ABBA-klonen vinde.

Ja, det er lidt sørgeligt, at svenskerne kan spytte så meget god popmusik ud
men har det med at stille op med en gang plagiat, som f.eks. hende der vandt
forrige år.

/Nikolaj