Vitaminpiller mon træthed ??
Fra : *trads*

Dato : 19-09-04 09:56

Hej
Er der nogle vitaminpiller der skulle være gode mod :

forebyggelse af forkøelser
opkvikker ved træthed ???

Mvh
Henrik Olesen

Fra : G.B.

Dato : 19-09-04 11:57

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i meddelelsen news:gQb3d.39$7L5.7
@news.get2net.dk:

> Er der nogle vitaminpiller der skulle være gode mod :
> forebyggelse af forkøelser
> opkvikker ved træthed ???

Når man får de vitaminer kroppen har brug for (helst gennem kosten), har
immunsystemet bedre muligheder for at fungere optimalt.

Men der er mange andre faktorer som spiller ind - motionsvaner, brug af
stimulanser (kaffe, tobak, sukker, alkohol for at nævne de almindeligste
- stærkere rusmidler giver sig selv), ens livssituation, herunder bolig-
og arbejdsforhold og menneskelige relationer.

Der er ingen piller, vitaminer eller andre, som i sig selv er opkvikkende
ved træthed, og iøvrigt er det individuelt hvilke behov man har.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : dk_sz

Dato : 20-09-04 22:22

> forebyggelse af forkøelser
> opkvikker ved træthed ???

Altså.. Udover en multivitamin + måske en ekstra C...
Så kunne du kigge efter produkter der indeholder
Astragalus, Ginsing, mv. (altså: flere-ting-i-en).

mvh
Thomas

Fra : *trads*

Dato : 21-09-04 14:58

Ok... Takker
Hvad med vitamin D ??

Fra : Casper

Dato : 24-09-04 09:38

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Ok... Takker
> Hvad med vitamin D ??

Vitamin D's vigtigste funktion er at øge optagelsen af bl. calcium,
magnesium og fosfor fra maden. Vitamin D er vigtig i dannelsen og
vedligeholdelsen af knoglerne. Jeg mener ikke at det har virkning mht.
træthed eller forkølelse.

Træthed kan skyldes underskud af B-vitaminerne.
B-vitaminerne ingår i kroppens energistofskifte og ingår i de processer i
kroppen der omdanner kulhydrater, fedt og protein til energi. Man kan derfor
prøve sig med B-combin præperat man kan købe på apoteket og hos matas.
B-vitaminerne er vandopløselige og risiko for oversdosering er derfor lav.

Vanddrivende lægemidler og drikkevarer kan medvirke til at man udskiller
øget mængde af vitaminer gennem urinen, og ekstra tilførsel kan derfor nogle
gange være nødvendigt.

Casper
Farmaceut

Fra : Pia

Dato : 26-09-04 16:28

"Casper" <folsingREMOVE@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vanddrivende lægemidler og drikkevarer kan medvirke til at man udskiller
> øget mængde af vitaminer gennem urinen, og ekstra tilførsel kan derfor

Jeg vil anbefale at prøve Krauterblut
Jeg havde det med at falde i søvn, når jeg havde fået aftensmad.
Efter jeg er begyndt med Krauterblut holder jeg til midnat, selvom jeg er
oppe hver dag kl 6,30
det formodentligt tilskuddet af jern der har hjulpet mig.

KHS
PS, Jeg er ikke tilhænger af alle de Smarte ting i håndkøb, så stor var min
overraskelse da det virkede.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-09-04 17:01

"Pia" <KHSalvesen@fjernesget2net.dk> wrote in message

> Jeg vil anbefale at prøve Krauterblut
> Jeg havde det med at falde i søvn, når jeg havde fået aftensmad.

tjekket for Diabetes?

> Efter jeg er begyndt med Krauterblut holder jeg til midnat, selvom jeg er
> oppe hver dag kl 6,30

Det var sent! mange er oppe allerede ved 5 tiden