Laser operation
Fra : martin

Dato : 18-09-04 14:08

Hejsa
Jeg er nærsynet (-2,75) og overvejer en laseroperation.

Jeg har pt. set et sted hvor de kan foretage denne operation (euroeyes)
og det koster 15.000 pr øje.
Findes der nogle billigere steder evt. i udlandet?
Er der nogle risici ved det eller andre ting som man skal være opmærksom på?

mvh
Martin

Fra : Johnt

Dato : 18-09-04 14:46

"martin" <ingen@emailtilmigtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Findes der nogle billigere steder evt. i udlandet?
> Er der nogle risici ved det eller andre ting som man skal være opmærksom

Emnet har tidligere være diskuteret i forskellige grupper.

Du kan læse se dem her:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&q=laseroperation&meta=group%3Ddk.*

Hilsen
Johnt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-09-04 14:49

In article <cihc0m$2adp$1@news.cybercity.dk>, martin wrote:
> [...]
> Findes der nogle billigere steder evt. i udlandet?
> Er der nogle risici ved det eller andre ting som man skal være opmærksom på?

Der er væsentlig risiko, derfor tages kun et øje af gangen.
Og ja, det laves mange steder inkl. USA. Men det er vist ikke meget
billigere. Og lige med øjnene er jeg ikke sikker på billigt
er godt.

Fra : Quadro

Dato : 18-09-04 17:53

"martin" <ingen@emailtilmigtak.dk> wrote in message
> [...]
> Findes der nogle billigere steder evt. i udlandet?
> Er der nogle risici ved det eller andre ting som man skal være opmærksom

Der er informatinsaften på Torsdag (23/9) inde på Privat Hospitalet Hamlet.
Det starter klokken 19:00 Tilmelding på www.euroeyes.dk

Jeg skal selv derind

Fra : Wrigley

Dato : 19-09-04 13:40

Istanbul er nok et af de blilligste steder for europæere

http://www.lasikinturkey.com/dansk/index.html

Ca. 10000 + flybillet for en operation.

Husk dog at overveje + og - ved sådan en operation. Mange får problemer med
nattesyn, andre bruger stadig briller (svagere), større risiko for
hornhindeinfektion osv. Søg en masse information på nettet før du beslutter
dig.

Fra : Maria

Dato : 19-09-04 19:53

Læs evt en privat hjemmeside om Lasik i Tyrkiet, her :
http://hjem.get2net.dk/LASIK/

Hilsen
Maria

Fra : John Sahl

Dato : 21-09-04 04:18

martin wrote:
> Hejsa
> Jeg er nærsynet (-2,75) og overvejer en laseroperation.

-4,5 på begge øjne her..

> Jeg har pt. set et sted hvor de kan foretage denne operation
> (euroeyes) og det koster 15.000 pr øje.
> Findes der nogle billigere steder evt. i udlandet?

Jeg overvejer selv denne klinik i Budapest, de lokale jeg har talt
med der nede (Advokater, revisorer og et par bankfolk) har kun
godt at sige om stedet.)
http://www.focusmed.hu/en/arlista.html

Deres priser er gode, især for EU borgere og kombineres det
med en ferie i Budapest er det næsten ikke til at afslå..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-09-04 06:39

In article <cio66i$qhc$1@news.cybercity.dk>, John Sahl wrote:

> [...]
>
> Deres priser er gode, især for EU borgere og kombineres det
> med en ferie i Budapest er det næsten ikke til at afslå..

Vil du have klaret begge øjne ? Kender en der fik begge øjne
ordnet (ved ikke hvor), og hun løb ind i komplikationer, og der
gik flere måneder inden kunne se nogenlunde normal igen, og
hun var på den da hun havde fået lave begge øjne på samme
tid :(

Mht udlandet, så plejer det at være Singapore der anbefales
af alle de lokale læger når man er i Asien, de har vist et
meget godt rygte hvis det nu skal være ferie.

Fra : John Sahl

Dato : 21-09-04 11:13

Povl H. Pedersen wrote:
> Vil du have klaret begge øjne ?

Ikke på én operation.

> Mht udlandet, så plejer det at være Singapore der anbefales
> af alle de lokale læger når man er i Asien, de har vist et
> meget godt rygte hvis det nu skal være ferie.

Budapest er nu heller ikke det dummeste sted at holde
ferie, alene maden og den gode øl gør det holdbart, og
er man fotointeresseret er der masser af arkitektur der
kan foreviges.

Fra : Birgit

Dato : 21-09-04 18:55

Hej john
Hvis du kommer afsted, og får det gjort, kan du så ik´ lige melde tilbage
hvordan det gik. Jeg har selv fået lavet tænder i Budapest. Det var helt
fint.

Hilsen Birgit

Fra : John Sahl

Dato : 27-09-04 01:50

Birgit wrote:
> Hvis du kommer afsted, og får det gjort, kan du så ik´ lige melde
> tilbage hvordan det gik.

Jo selvfølgelig, men det bliver i al fald ikke før næste år.

> Jeg har selv fået lavet tænder i Budapest.
> Det var helt fint.

Jeg kender flere der med held har brugt tandlæger udenfor
Danmark med stort held og med store besparelser.

Fra : Dorthe

Dato : 27-09-04 21:53

> [...]
> Findes der nogle billigere steder evt. i udlandet?
> Er der nogle risici ved det eller andre ting som man skal være
Hej Martin
Jeg fik for 2 år siden foretaget LASIK på begge øjne. Søg på "Lasik Dorthe"
i Google groups, og du får to nyttige indlæg frem.
Jeg vil bare sige at på trods at lettere forringet nattesyn er dette det
bedste der nogensinde er sket for mig - næst efter at have fået familie
Jeg har aldrig haft et par briller, jeg var glad for, og jeg synes linser er
noget bøvl. Derudover er jeg sluppet for en udgift pr. år på gennemsnitligt
et par tusinde kr. (anslår jeg). Det kan da ikke være bedre.
Jeg er sikker på, at jeg vil "forny" min operation, hvis jeg skulle få
forringet syn igen. Det måtte så nødvendigvis foregå i eksempelvis Tyrkiet,
som jeg har hørt godt om via private personers hjemmesider, da jeg ikke har
30.000 kr. der står operation på.
Sydpå kan man vist få det lavet for 15-20.000 kr. inkl. familieferie.
Jeg fik det lavet på Århus Kommunehospital, meget proffessionelt, og jeg har
kun positivt til overs for dem. Nogle få fik lavet begge øjne samme dag,
eller 2 på hinanden følgende dage. Dagen efter operation er øjet dækket, men
efter 24 timer skal det kun dækkes udendørs og om natten.

Spørg endelig, hvis du er interesseret i yderligere information.

Mvh Dorthe