kryptering af trådløs netværk!
Fra : psj

Dato : 17-09-04 21:41

Jeg har for nyligt sat kryptering på mit ellers så fint virkende
trådløs netværk. Jeg har hidtil kun kørt med mac filtering, men har
anset at en kryptering måske ville være en nødvendighed også.

Problemet er imidlertiddig bare, at jeg er nødsaget til, at indtaste
krypterings nøglen hver gang jeg har genstartet min mac.

På mine pc maskiner har det ikke været noget problem, at sætte dem op
til automatisk at huske nøglen, men på macen kan jeg ikke umiddelbart
se hvor dette skal gøres.

Nogen forslag, eller hjælpe hertil?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-09-04 23:26

psj <psalskov@vokslas.dk> wrote:

> [...]
>
> På mine pc maskiner har det ikke været noget problem, at sætte dem op
> til automatisk at huske nøglen, men på macen kan jeg ikke umiddelbart

Når du indtaster dit kodeord bør der være mulighed for at gemme det i
Nøglering. Har du ikke den mulighed på din maskine?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : psj

Dato : 18-09-04 10:42

René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> wrote in message news:<1t4s12-gi6.ln1@osxserver.rfn.dk>...

> Når du indtaster dit kodeord bør der være mulighed for at gemme det i
> Nøglering. Har du ikke den mulighed på din maskine?
Ja det var netop det, som der burde være, men nej det kan jeg ikke
vælge nogen steder. Jeg har også forsøgt at kigge under
indstillinger/netværk men der har jeg slet ikke muligheder for at
indtaste en nøgle!

Fra : Steen Larsen

Dato : 18-09-04 22:23

In article <c704bd6b.0409180142.7141b43d@posting.google.com>,
psalskov@vokslas.dk (psj) wrote:

> [...]
> vælge nogen steder. Jeg har også forsøgt at kigge under
> indstillinger/netværk men der har jeg slet ikke muligheder for at

I indstillinger/netværk skal du vælge airport-kortet. Når det er valgt
er der en fane som hedder airport. Der kan du indtaste SSID.

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 18-09-04 06:48

In article <c704bd6b.0409171240.5473aa3f@posting.google.com>,
> [...]

> På mine pc maskiner har det ikke været noget problem, at sætte dem op
> til automatisk at huske nøglen, men på macen kan jeg ikke umiddelbart

Jeg mener at jeg blev spurgt om jeg ønskede at forbinde automatisk til
det valgte net. Dette svarede jeg "ja" til, og herefter er jeg ikke
blevet spurgt om password (undtaget når der en gang i mellem går noget
galt).

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : psj

Dato : 18-09-04 11:24

Thomas Bendsen <thomas_bendsen@stofanet.dk> wrote in message news:<thomas_bendsen-BAE76F.07481618092004@nntp03.dk.telia.net>...

> [...]
> det valgte net. Dette svarede jeg "ja" til, og herefter er jeg ikke
> blevet spurgt om password (undtaget når der en gang i mellem går noget
Ja det kan jeg også godt vælge, men jeg bliver stadig spurgt om det
hver gang jeg starter computeren! Underligt, for jeg har prøvet at
afinstallere og installere netværket igen.