Mailen går i passiv ???
Fra : UK

Dato : 17-09-04 08:13

Hej

Jeg kører mail på Panther 10.3.5, og oplever dagligt et problem med min
mail.
Den er sat til at hente post hvert minut på 3 forskellige konti. Men flere
gange i løbet af dagen hopper en eller flere af kontiene af og går i passiv.
Der er ikke et system i det mht. hvilke konti det er, og hvor ofte, nogle
dage er det bare drønirriterende fordi det nærmest er konstant, den hopper
af.
Nogen der kender til problemet???

Hilsen Ulla

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-09-04 09:08

In dk.edb.mac, UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:

[snip]

> Nogen der kender til problemet???

Ja, ustabil mailudbyder. Kan det være dit problem?

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   "The trouble with the Internet is that it's replacing
   masturbation as a leisure activity." -- Patrick Murray.

Fra : J.K.Arning

Dato : 17-09-04 10:04

"UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote in message
> [...]
> dage er det bare drønirriterende fordi det nærmest er konstant, den hopper

Hej Ulla

Hos en del web / mail hotellet er det brugsmønster du beskriver
at opfatte som misbrug af aftalen. At kontrolere mail hvert minut
er simpelthen i overkanten af sund fornuft. Prøv at sætte intervallet
ned til 10 minutter så skulle det ikke undre mig om dit problem også
forsvinder af sig selv.

Regards

Fra : UK

Dato : 17-09-04 11:09

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> er simpelthen i overkanten af sund fornuft. Prøv at sætte intervallet
> ned til 10 minutter så skulle det ikke undre mig om dit problem også

Tak for svaret til jer begge, de hænger jo meget godt sammen, så jeg har nu
ændret intervallet til hvert 5. minut. Men da jeg satte mailen op (det var
i system 10.2), var der nogle andre muligheder, som jeg nu kan se er blevet
ændret efter opgraderingen til 10.3.5. Så jeg håber det løser problemet.

Mht. til sund fornuft, kommer det vel lidt an på, hvad man beskæftiger sig
med ... men som jeg husker det, kunne man vælge hvert minut, hvert kvarter
og hele/halve time, man kunne ikke selv indtaste f.eks. hvert 7. minut. Til
mit behov synes jeg hvert kvarter var for stort et interval, så derfor
valgte jeg hvert minut i stedet.

Men nu prøver jeg og ser om det bliver bedre.

Tak for hjælpen - hilsen Ulla

Fra : UK

Dato : 17-09-04 14:02

Nu har jeg først kørt et par timer med 5 minutters og interval og dernæst et
kvarter. Desværre har det ikke hjulpet, mailen afbryder stadig forbindelsen
til de forskellige konti på skift, så de går i passiv.

Kan der være andre årsager end ustabil udbyder (f.eks. et eller andet i
mac'en/styresystemet), for ellers må jeg vel kontakte tdc, som er min
udbyder.

Hilsen Ulla