Hvor meget olie på plæneklipper
Fra : Brian

Dato : 16-09-04 18:31

Hejsa

Har en plæneklipper fra Husqvarna med en B&S motor, den er et par år eller 3
gammel. Jeg vil have skiftet olie på den, men hvor meget skal der på ? Er
0,6 liter "standard for sådan en plæneklipper ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 21:46

Den Thu, 16 Sep 2004 19:31:06 +0200, "Brian" <brian@nejtak.dk> skrev:

>Har en plæneklipper fra Husqvarna med en B&S motor, den er et par år eller 3
>gammel. Jeg vil have skiftet olie på den, men hvor meget skal der på ? Er
>0,6 liter "standard for sådan en plæneklipper ?

Er der ikke en oliepind der viser om der er den rigtige mængde på?

--
Jens OZ2JP callto://jensep

When you get what you want you don't want it as much.

Fra : Brian

Dato : 16-09-04 22:29

Hejsa

Jens Petersen skrev:

> Er der ikke en oliepind der viser om der er den rigtige mængde på?

Jo, men alt andet lige er det nemmere bare at hælde den rigtige mængde
på med det samme

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 16-09-04 22:35

"Brian" <brian@nejtak.dk> wrote:

>Jo, men alt andet lige er det nemmere bare at hælde den rigtige mængde
>på med det samme

Så begynd med ca ligeså meget som du har tappet af den ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Peter Schroeder

Dato : 17-09-04 07:29

"Brian" skrev
> Har en plæneklipper fra Husqvarna med en B&S motor, den er et par år eller 3
> gammel. Jeg vil have skiftet olie på den, men hvor meget skal der på ? Er
> 0,6 liter "standard for sådan en plæneklipper ?

Ja.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Henning Lund

Dato : 25-09-04 20:51

Brian skrev:

> [...]
> eller 3 gammel. Jeg vil have skiftet olie på den, men hvor meget skal
> der på ? Er 0,6 liter "standard for sådan en plæneklipper ?

Hvis det er en af de småmotorer på en 3-5 hk så er det korrekt.
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk