pdf i Safari
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-09-04 22:24

Hvordan er det nu, at man får Safari til at åbne pdf-er fra hjemmesider
med Adobe Reader? - Altså ikke bare sådan, at man får pdf-indholdet i et
rullende vindue, men sådan, at Adobe Readers faciliteter er tilstede,

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Tom

Dato : 15-09-04 23:29

Mener en af måderne er at gå ud på skrivebordet og der finde en .pdf..
Tryk på den en gang ( slå evt to gange i bordet med venstre ringfinger) tryk
æble i og vælg at .pdf default skla åbnes i eg.. Acrobat/ eller preview..
Hvis du vil have det hele til at ske inde i safari, ved jeg ikke hvad du
skal gøre !!
Tom
Så er det sikkert et plug på adobes sider !?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-09-04 07:57

> [...]

> med Adobe Reader? - Altså ikke bare sådan, at man får pdf-indholdet i et
> rullende vindue, men sådan, at Adobe Readers faciliteter er tilstede,

Adobe laver ikke et plug-in til Safari. Men kig på nedesnstående link
<http://www.schubert-it.com/pluginpdf/>
--
Michael Tysk-Andersen
tysk-andersen.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-09-04 16:11

> Adobe laver ikke et plug-in til Safari. Men kig på nedesnstående link
> <http://www.schubert-it.com/pluginpdf/>

- til 69 dollars!! - Hvis man vil plcere platformsuafhængige filer til
download fra en hjemmesider, er det pdf. Hvis man klikker på sådan en
fil i Explorer på Windows, vil det åbne Adobe Reader. Det vil jeg ikke
betale for. Den mere besværlige vej er at åbne vindue i Safari (som
savner rulleskakter og ikke kan rulles med musens scrollehjul). Det kan
man gemme som pdf på sin disk. Skuffende at IE på Windows klarer den sag
meget mere elegant.

Når Adobe Reader kommer op med en forespørgsel om at blive konfigureret
som internet-plugin, må det altså være underforstået, at det skal være
til IE.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-09-04 16:29

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> - til 69 dollars!!

"PDF Browser Plugin 2 is free for private use at home for not-for-profit
activities and for use at educational institutions for not-for-profit
activities."

Er det da til professionel brug, du søger en løsning?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-09-04 16:58

> [...]
> activities."
>
> Er det da til professionel brug, du søger en løsning?

Nej. Mit trætte, sløve blik gik bare i stå ved synet af prisskiltet.

Venlig hilsen

Ove Steen