Lansommere Mac efter installering af 3. ha~
Fra : Kristoffer Lauritzen

Dato : 15-09-04 18:12

Efter jeg har installeret min tredje harddisk i min PowerMac G4
Quicksilver 2002 (800 mhz) synes jeg computeren er blevet betydeligt
langsommere - op til flere gange kommer "badebolden" frem og
computeren skal nogle gange stå og tænke i 10-15 min!... Ret
irriterende... Jeg har både repareret disktilladelser og disk og
"vedligeholdelse og optimering" af systemet i onyx.... Det hjælper
ikke...

Jeg købte denne Seagate harddisk
[a]http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22290[/a] og monterede
først som slave, formatterede den og installerede op OSX op til
10.3.5...
Derefter byttede jeg rundt på diskene så min daværende master-disk
40GB Seagate (som fulgte med min quicksilver 2002) blev sat op under
cd-rw-drevet og gjort til slave - og min nye 120 Gb Seagate blev
installeret som master i det nederste drev i "U-holderen" (som der
står i manualen) hvor 40 GB'en før sad... Min 80 GB Hitachi disk blev
i øverste plads i "U-holderen" som slave....

Men nu kører det hele altså noget langsommere end før da min 40GB var
master og startdisk....
Hvad kan problemet være?
Kan man ikk køre 2 slave-diske og en master?
Har det noget at gøre med at 40Gb'en sidder i pladsen under
CD-rw-drevet? Selvom den kun bruges som backup disk nu?

En anden ting er at jeg nu sommetider kan høre en roterende lyd fra
computeren som stiger og falder i lydniveau (som om omdr.intervallet
varierer....) "Vrooommmm.... vrooooommmm....." Er det den nye disk der
siger sådan? Troede den var lydløs....

Mvh.

Kristoffer