OT - TDC-hjemmesider og Mac
Fra : Storm

Dato : 12-09-04 16:05

Jeg har en standard hjemmesideadresse via mit tdc abonnement.
Jeg har kun brugt den af og til, men har uden problemer kunnet
uploade med Fetch eller via GoLives FTP.

Nu kan jeg ikke uploade med nogen af delene, men ser i deres
support at jeg skal bruge ftp via Safari eller Mozilla.
IE på Mac skulle ikke du til formålet.
Med Safari kan jeg godt logge mig på, men jeg får ikke lov at
uploade eller røre filerne. Her på pc fungerer det udmærket på IE.

Er der nogen der har erfaringer med det?
Kan jeg virkelig ikke bruge Mac til hjemmesider på tdc's server?

(Jeg mener tdc havde en speciel nyhedsgruppe, men den kan jeg ikke finde).

Nina

---

Fra : Jesper

Dato : 14-09-04 21:47

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Kan jeg virkelig ikke bruge Mac til hjemmesider på tdc's server?
>
> (Jeg mener tdc havde en speciel nyhedsgruppe, men den kan jeg ikke finde).

Det fungerer fint nok i terminalen i OS X:

[Extract] jesperoe% ftp shefan@home2-upload.inet.tele.dk
Connected to homea.inet.tele.dk.
220 homeA.inet.tele.dk FTP server (Version wu-20011128-jc(1) Thu Nov 29
15:37:13 MET 2001) ready.
331 Password required for shefan.
Password:
230 User shefan logged in. Access restrictions apply.
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.
ftp> ls -al
500 'EPSV': command not understood.
227 Entering Passive Mode (195,41,53,187,139,162)
dir
200 PORT command successful.
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Storm

Dato : 14-09-04 22:02

Tak for koder.

> Extract] jesperoe% ftp shefan@home2-upload.inet.tele.dk

Er det mit OSX pasword "shefan" beder om ? - for jeg kommer ikke igennem
med mit home19-upload.inet.tele.dk password.

> [...]
> 331 Password required for shefan.
> Password:
> 230 User shefan logged in. Access restrictions apply.

Det er jeg nok heller ikke lige med på - men hvis jeg kunne komme hertil
kunne jeg vel også komme længere...

Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 14-09-04 22:24

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
>
> Tak for koder.

> Er det mit OSX pasword "shefan" beder om ? - for jeg kommer ikke igennem
> med mit home19-upload.inet.tele.dk password

Der kan du se - du overvurderer mig vildt. Jeg forstår det er dit
brugernavn i dit eksempel...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 14-09-04 22:46

> [...]
> dir
> 200 PORT command successful.
> 150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.

Tak nu kom jeg så langt - men hvodan får jeg så uploaded filer?
Jeg har prøvet simpelthen at trække dem op i "cursor-punktet", men det
accepterer den ikke.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jesper

Dato : 15-09-04 05:42

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Tak nu kom jeg så langt - men hvodan får jeg så uploaded filer?
> Jeg har prøvet simpelthen at trække dem op i "cursor-punktet", men det
> accepterer den ikke.

skriv put
indsæt mellemrum
træk filerne ind i terminalvinduet
slet det ekstra mellemrum der nu står efter sidste filnavn
tast enter
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Storm

Dato : 15-09-04 10:25

> skriv put
> indsæt mellemrum
> træk filerne ind i terminalvinduet
> slet det ekstra mellemrum der nu står efter sidste filnavn
> tast enter

Tak skal du ha' - med lidt krumspring har jeg fået det til at virke.
Jeg skal tilsyneladende ligge filer jeg vil "putte" direkte på mit user
- niveau - hvis jeg skriver get havner de også her.

Jeg får så efter put en linje om (local-file) og (remote-file) - men der
er da til at hitte ud af.

Ihvertfald virker det - men hurtigt er det ikke

Tak for hjælpen.
Så skal jeg lige finde opskriften på at slette og både folder og filder.
Men det burde jeg jo selv kunne finde ud af...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-09-04 10:48

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

Jeg har fundet ud af at jeg skal slå Firewall fra i "Deling" for at
kunne oploade.
Jeg oploader med Fetch til en TDC-"traditionel"-hjemmeside.

Til de "smarte sider", (sitecenter ...) hvor man ikke behøver nogen
ftp-klient, har jeg erfaret at Safari ikke kan uploade billeder og
filer, mens IE godt kan ...

v.h
Martin

Fra : Storm

Dato : 16-09-04 22:47

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:
>
> Jeg har fundet ud af at jeg skal slå Firewall fra i "Deling" for at
> kunne oploade.
> Jeg oploader med Fetch til en TDC-"traditionel"-hjemmeside.

Kanon det ser faktisk ud til at hjælpe, jeg får godt nok en fejlmelding,
men jeg kommer på og kan gøre hvad jeg vil alligevel.

> Til de "smarte sider", (sitecenter ...) hvor man ikke behøver nogen
> ftp-klient, har jeg erfaret at Safari ikke kan uploade billeder og
> filer, mens IE godt kan ...

Hmmmm - det kan godt være Sitecenter er specielt så - men om ftp tilgang
via browser skriver de da netop at det skal være Safari, Mozilla eller
Camino:

http://tdconline.dk/testclient.php?case=old

Men nu kan jeg få Fetch igennem og ellers har jeg jo Terminalen

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 16-09-04 22:55

> [...]

> Hmmmm - det kan godt være Sitecenter er specielt så - men om ftp tilgang
> via browser skriver de da netop at det skal være Safari, Mozilla eller

En sådan udspecificeret advarsel får man kun hvis man åbner siden i IE.
Jeg har min standard-browser til Safari, herfra udløses den ikke.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-09-04 23:24

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> http://tdconline.dk/testclient.php?case=old

Når jeg klikker på denne URL her i MacSoup, åbner Safari (min
standardbrowser) og jeg får en side op med overksriften: "Login er
deaktiveret i din browser" ...

v.h
Martin

Fra : Storm

Dato : 17-09-04 09:17

> [...]

> Når jeg klikker på denne URL her i MacSoup, åbner Safari (min
> standardbrowser) og jeg får en side op med overksriften: "Login er

Ja, men som jeg tilføjede - prøv at åbne den i IE.

Siden er formentlig et script der kalder forskellige sider alt efter
hvilken browser der skal vise den, og man burde slet ikke komme til den
hvis man sidder med Safari. Kun når man med Safari åbner den i "løs
vægt". Sådan forstår jeg det ihvertfald.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-09-04 13:12

> [...]

> hvis man sidder med Safari. Kun når man med Safari åbner den i "løs
> vægt". Sådan forstår jeg det ihvertfald.

Når man åbner den med IE, får man:

---------------------

Login er deaktiveret i din browser. Hvorfor?
Test client
Test client
Login er deaktiveret i din browser

Når du går ind på TDC Online, tester vi, om din computer opfylder de
sikkerhedskrav, der er nødvendige for at benytte login til TDC. Vi kan
se, at din browser ikke er tilstrækkelig sikker, og du skal derfor rette
en indstilling eller installere en nyere version, før du kan logge ind.

Problem:

Du bruger Internet Explorer 5 til Mac

Dette er en forældet browser, der ikke fungerer med moderne websider.
Microsoft har ikke længere support på denne browser.

Løsning:

Hvis du har OS X (ofte fundet på nyere Macintosh-computere) bør du
installere eller bruge en af følgende browsere:

* Safari (følger med OS X)
* Mozilla Firefox 0.9.1 (engelsk)
* Camino 0.8 (engelsk)

Hvis du har OS 9 (ofte fundet på ældre Macintosh-computere) bør du
installere den nyeste browser til det system:

* Netscape 7.0.2 (engelsk)

---------------------------- ----------------------------

Fra : Jesper

Dato : 15-09-04 14:42

> [...]

> Så skal jeg lige finde opskriften på at slette og både folder og filder.
> Men det burde jeg jo selv kunne finde ud af...

Du sletter en fil med kommandoen rm ,
du sletter en mappe med filer med kommandoen rm -R ,
du sletter en tom mappe med rmdir ,
du skifter lokalmappe til download med lcd ,
Ellers prøv at skriv man ftp , så får du en (godt nok noget nørdet)
vejledning. Du skroller i man med Enter og du kommer ud af man med !, du
kommer tilbage til hjemmemappen efter at have været på "udflugt" med
cd ~ , husk et mellemrum efter tilden , tast Enter.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Storm

Dato : 16-09-04 22:52

> [...]
> kommer tilbage til hjemmemappen efter at have været på "udflugt" med
> cd ~ , husk et mellemrum efter tilden , tast Enter.

Herlig lille samling. Så slipper jeg vist for at rode rundt i man ftp.
Fint at jeg nu også kan skrolle og komme ud af man igen.

Jeg har ikke planer om at lære Unix - men tusind tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen Nina Storm