/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Hvad skal jeg v=E6lge 8Mpixel eller dslr
Fra : Henrik Høy


Dato : 14-09-04 19:12

Hejsa.

Jeg har haft to kameraer gennem tiden, et Olympus C2040 som jeg var
meget glad for pga. at det var meget lysstærkt.

Og et Olympus C740, som jeg har været glad for pga den store zoom.


Budgettet siger maksimum kr. 9.000,- (de behøver ikke bruges).

Der er ikke råd til at købe en hel flok objektiver til et Dslt

Hvad skal jeg vælge hvis følgende vægtes højt.

Lysstærkt
Mere end 4x optisk zoom
Tage billeder håndholdt ved max zoom
Gode egenskaber i lav belysning

Fra tid til anden sker der det, når min kone tager et billede med vores
C740, så bliver det rystet, jeg har en mistanke om at hun bevæger
kameraet før hun er færdig med at tage billedet, så derfor vægtes det
forholdsvis højt at kameraet er i stand til at tage billederne
forholdsvis hurtigt. (jeg formoder dette har noget at gøre med
lysstyrke/lukketid)


Jeg har kigget på diverse 8 Mpixel kamera og dslr kameraer, og bliver
mere og mere i tvivl om hvad det rette kamera vil være.

Jeg håber der er nogen som har nogle gode bud.



--
-
--

Med venlig hilsen

Henrik Høy

-
Fjern filter hvis du svarer pr mail

 
 
;o\)-max- (14-09-2004)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 14-09-04 19:29


"Henrik Høy"
Jeg har kigget på diverse 8 Mpixel kamera og dslr kameraer, og bliver
mere og mere i tvivl om hvad det rette kamera vil være.

Jeg håber der er nogen som har nogle gode bud.

Med venlig hilsen

Henrik Høy


Glem alt om de nye 8mp digicam - På de fleste områder
er de ikke bedre end det der var på markedet for et år
eller tre siden..
Så mit råd - køb brugt. Et digicam til 1500 kr kan sikkert
alt det du ønsker. For 9000 kr, vil der være råd til et
proff Nikon eller Canon dslr med objektiv, de er måske
kun 2-3mp, men det skal du ikke lade dig narre af..
Det er billedmaskiner, der langt overgår 8mp digicams
... -max-



NB (14-09-2004)
Kommentar
Fra : NB


Dato : 14-09-04 19:59


"Henrik Høy" <henrik@nospamhoey.dk> skrev bl.a.i en meddelelse
news:MPG.1bb152cb3fb6afdd98968b@news.tele.dk...

> Hvad skal jeg vælge hvis følgende vægtes højt.

> Lysstærkt
> Mere end 4x optisk zoom
> Tage billeder håndholdt ved max zoom
> Gode egenskaber i lav belysning

http://www.pixmania.com/dk/dk/40531/art/canon/powershot-pro-1.html

ab



Thor (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Thor


Dato : 14-09-04 21:24

Jeg tror på det nye 5MP Panasonic Lumix med IS.
Har selv DSLR (EOS 300D), men har store problemer med at finde objektiver
der er gode
nok til yde kameraet fuld retfærdighed. !

mvh Thomas Riedel



fam. Ager (14-09-2004)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 14-09-04 21:28


"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
news:ci7jpo$bn3$1@news.cybercity.dk...
>
> Har selv DSLR (EOS 300D), men har store problemer med at finde objektiver
> der er gode
> nok til yde kameraet fuld retfærdighed. !


øhhhh, kan du ikke finde objektiver der er gode nok?????

sigma ex serie og canons L-serie.....
bedre fås IKKE....



Thor (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Thor


Dato : 14-09-04 21:50

Ja, jeg udtrykte mig forkert, objektiverne findes, men de
er bare lidt meget pebrede!

mvh Thomas Riedel



Frederik Thorup (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Frederik Thorup


Dato : 14-09-04 21:55

Thor wrote:
> Ja, jeg udtrykte mig forkert, objektiverne findes, men de
> er bare lidt meget pebrede!

Og løsningen er? At købe et dårligere kamera, med dårligere optik som ikke
kan udskiftes når man får råd?

Er det ikke bedre at have et godt kamera og så købe et godt (brugt)
opjektiv. Gode opjektiver kan fås ret billigt hvis man vælge emd omhu, og
evt køber brugt.

Til din 300D kan anbefales canon 50mm f1,8 som skulle være noget af det
bedste (har den endnu ikke selv) Den koster ca 1000kr. Er det dyrt?
Desuden laver både Sigma og Tamron billigere opjektiver der er meget gode.
Måske ikke helt så gode som det bedste fra canon, men tæt på.

MVH
Frederik



Frederik Thorup (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Frederik Thorup


Dato : 14-09-04 21:59

Henrik Høy wrote:

> Budgettet siger maksimum kr. 9.000,- (de behøver ikke bruges).

Køb et brugt canon 300D om 1-2 måneder. Der vil der være mange til salg
billigt. Måske til under 5000kr. Brug ca 1000 kr på hukommelse og en taske.
Og led så efter et brugt opjektiv for resten. Evt nøjes du med det kit
opjektiv du måske købte sammen med 300D, det er udemærket. Meget
plastik-agtigt, men meget brugervenligt og brugbart.

Når du så efter 1 år er blevet vant til kameraet, så køber du noget bedre
glas.

Du får ikke kompakt-kameraer til at tage anstændige billeder indørs uden
blitz. Det kan fx en 300D med kit-opjektivet

MVH
Frederik



KASO (16-09-2004)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 16-09-04 09:12

"Frederik Thorup" skrev d. 14-09-04 21:59 dette indlæg :
> Henrik Høy wrote:
>
> > Budgettet siger maksimum kr. 9.000,- (de behøver ikke bruges).
>
> Køb et brugt canon 300D om 1-2 måneder. Der vil der være mange til
salg
> billigt. Måske til under 5000kr. Brug ca 1000 kr på hukommelse og en
taske.
> Og led så efter et brugt opjektiv for resten. Evt nøjes du med det kit
> opjektiv du måske købte sammen med 300D, det er udemærket. Meget
> plastik-agtigt, men meget brugervenligt og brugbart.
>
> Når du så efter 1 år er blevet vant til kameraet, så køber du noget
bedre
> glas.
>
> Du får ikke kompakt-kameraer til at tage anstændige billeder indørs
uden
> blitz. Det kan fx en 300D med kit-opjektivet
>
> MVH
> Frederik

Problemet er bare, at forslaget ikke lever op til de stillede krav.
(f.eks. >4x zoom).

Der er ingen tvivl om, at du kan få bedst kvalitet med et DSLR - men det
er dyrt. Skal rystede billeder undgåes, er der 2 muligheder: Hurtigere
lukketid eller billedstabilisering. DSLR kan i kraft af mindre støj
bruge højere ISO-indstillinger og dermed opnå hurtigere lukketider. På
8Mpix-fronten har Minolta A2 billedstabilisering.

Jeg har selv et Minolta A1 idag. Billedstabiliseringen fungerer
fremragende, kameraet er meget fleksibelt, men har fra tid til anden
fokus-problemer.

Jeg overvejer en løsning som denne http://kortlink.dk/technikdirekt/az3
men savner lidt erfaringer med objektivet. Det kunne evt. også være en
løsning for dig!

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik Høy (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Høy


Dato : 18-09-04 00:00

In article <MPG.1bb152cb3fb6afdd98968b@news.tele.dk>,
henrik@nospamhoey.dk says...
> Hejsa.
>
> Jeg har haft to kameraer gennem tiden, et Olympus C2040 som jeg var
> meget glad for pga. at det var meget lysstærkt.
>
> Og et Olympus C740, som jeg har været glad for pga den store zoom.
>
>
> Budgettet siger maksimum kr. 9.000,- (de behøver ikke bruges).
>
> Der er ikke råd til at købe en hel flok objektiver til et Dslt
>
> Hvad skal jeg vælge hvis følgende vægtes højt.
>
[cut]


Jeg takker for svarene.


Jeg valgte til sidst at tage ind og kigge i nogle fotoforretninger, og
da jeg endte med at have gjort op med mig selv at jeg ikke havde råd til
Dslr med de krav jeg havde til optikken, endte valget med at stå mellem
Sony F-828 og KM A2, det endte med A2'eren ud fra mulighederne i
kameraet og det at de steder hvor jeg kiggede på dem, var A2'eren noget
billigere end F-828'eren.



--
-
--

Med venlig hilsen

Henrik Høy

-
Fjern filter hvis du svarer pr mail

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste