OWC er blevet utilgængeligt
Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 14-09-04 18:20

Pludseligt - indenfor de sidste 3 uger - kan jeg ikke åbne Other World
Computer's websider med Mozilla 5.0 (Macintosh)131 Gecko/20030723. I
stedet for websiden får jeg at vide at: 'The system has attempted to use
an undefined value, which usually indicates a programming error, either
in your code or the system code." I samme meddelelse bliver jeg henvist
til ColdFusion documentation og the Knowledge Base. Jeg har prøvet begge
to, men de har kun bidraget til min forvirring - og lidt ængstelse i
forbindelse med 'cold fusion.'
Er der nogen der kan hjælpe eller blot forklare?

Jeg kan opnå adgang til OWCs webside med IE 5, men det er jo en
nødlsøning.

I vrigt kører jeg på OS 9.2.2.

--
Bob- purge Plus

Fra : Jesper

Dato : 14-09-04 19:46

Robert J. Widenmann <mariPLUSbob@PLUSadsl.dk> wrote:

> [...]
> Er der nogen der kan hjælpe eller blot forklare?
>
> Jeg kan opnå adgang til OWCs webside med IE 5, men det er jo en

Jeg må erkende at http://www.macsales.com/ kører glimrende i IE 5 under
classic.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-09-04 21:26

Hej Robert

Hvis du bruger <http://www.otherworldcomputing.com>, kommer du ind på
deres forside. Klikker du på 'MacSales.com' går det galt. De er åbenbart
ved at lave en helt ny website. - Forsiden er jo helt anderledes end
tidligere.

Det er tilsyneladende kun Mozilla versionerne, der har problemet. Med
Opera 5 og 6, iCab 2.9 og Netscape 4.8/128US, kan jeg uden videre komme
hele vejen gennem både forside og MacSales. - Jeg kører også (stadig)
9.2.2. Opera er sat til at identificere sig som Opera eller Netscape -
altså ikke som MSIE.

Det ser ud til, at det er en såkaldt 'null-error' - en fejlkodning i
deres website access, der blokerer for videre adgang. Det er altså ikke
dit system eller webbrowser, der er noget galt med. Men send dem en
lille note, der er adresser under 'Contact', hvortil man kan sende
direkte via web ellre få en mailadresse. Lige nu ser det dog ud til, at
alle kontaktadresser til både 'Suggestions' og 'Webmaster' er døde
links. Og ringe til dem er noget af en jungle at komme igennem. De
siger, at de er igang med en større omlægning. Der var +20min. ventetid,
så jeg opgav at vente på at få en snak med deres webmaster.

Istedet for har jeg sendt dem en email, hvor jeg beskriver problemerne.
Jeg har gjort det som firma, da jeg er reg. hos dem som 'Reseller', så
det hjælper nok mere end en privat mail.

Jeg håber også, det snart går i orden, da jeg gerne snart skal have
bestilt noget derovre igen til en kunde....

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 16-09-04 01:53

Hej Erik,

En privat mail kan også have en vis betydning! Jeg rettede mig efter dit
forslag og skrev til OWC, hvilket resulterede i følgende svar og
løsning.

"Actually - the problem is a mozilla issue with cookies and our website
ispartially at fault, yes. The solution - delete any current
'eshop.macsales.com' cookies and site access will return to normal. For
whatever reason, there is an interaction that causes cookies after a
certain time passed since they were created to become corrupt within
Mozilla. And the result is the error generated when you try to hit our
site, even though the cookie isn't even needed. So - by deleting the
existing eshop.macsales.com cookies, the problem is eliminated.

> I truly hope you able and willing to do something about this.

"We will have a fix. This problem does not affect explorer of Safari nor
several others - but we don't want ANY browser to have a problem, ever!"

Løsningen, fjernelse af cookie'en eshop.macsales.com' virkede!

Hilsen, Bob

--
Bob- purge Plus