Alternativ isolering - AirFlex
Fra : Jens U. K.

Dato : 14-09-04 09:13

Er der nogen i gruppen der har kendskab/erfaring/links til information om
"strålevarme"-isolering? Jeg har umiddelbart kun kunnet finde denne side
og har ikke (endnu) kontaktet nogen af
forhandlerne/importøren/producenten.

Jeg synes at det kunne være genialt at kunne få isoleret kælderen med kun
få centimeters tab af rumstørrelse til følge. Alternativt skal jeg til at
sætte traditionel isolering op med dampspærre og ventilationsrum osv. op
og så fylder de pludselig noget mere...

Sådan som jeg tolker informationen på http://www.scansulate.com så er det
vigtigt at finde ud af hvilken type varme der allerede er i huset. Hvis
der er meget strålingsvarme (f.eks. gammel brændeovn?), så virker det godt
med den type isolering. Hvis der derimod er tale om konvektionsvarme
(f.eks. nyteknologisk brændeovn?), er det ikke særlig effektivt...

P.T. er der nogle gamle radiatorer i den kælder hvor jeg overvejer at
bruge isoleringen, så jeg går ud fra at jeg skal have undersøgt hvilken
type af varme de afgiver. Det er sådan nogen gode gamle
støbejernsradiatorer der vejer 100 kg stk. el.lign...

/Jens Ulrik

Fra : Aksel

Dato : 14-09-04 20:41

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> type af varme de afgiver. Det er sådan nogen gode gamle
> støbejernsradiatorer der vejer 100 kg stk. el.lign...

Du skal ikke stole alt for meget på producentens oplysninger, hvis det
virkelig er så godt som de skriver ville det være umuligt at sælge andre
typer isolering.

Hilsen Aksel

Fra : Carsten Keller

Dato : 14-09-04 22:10

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message

> [...]
> type af varme de afgiver. Det er sådan nogen gode gamle
> støbejernsradiatorer der vejer 100 kg stk. el.lign...

Jeg tror at alle radiatorer med vand i må falde i kategorien
konvektionsvarme. Jeg tror derfor ikke du får noget som helst ud af at sætte
de der refleks-ting op. Væggen vil stadig føles kold, og vil opsuge varme
fre rummet.

Keller