InDesign hjælp
Fra : Peter Ursin

Dato : 12-09-04 19:58

Godaften,
Mon der skulle være en der kan hjælpe med en simpel ting i InDesign.
Jeg har et billede + en tekstboks. Jeg vil gerne have teksten til at
flyde udenom billedet. Det er sikkert supersimpelt, men jeg kan
simpelthen ikke finde hvor jeg skal indstille det henne. Hjælp tak.

mvh
Peter Ursin

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 12-09-04 20:32

"Peter Ursin" skrev 12.09.2004 20:57:

> [...]
> flyde udenom billedet. Det er sikkert supersimpelt, men jeg kan
> simpelthen ikke finde hvor jeg skal indstille det henne. Hjælp tak.

1. Klik på billedet/billedrammen med den sorte pil (brug den hvide pil, hvis
du vil have selve billedet - ikke rammen - til at være bestemmende for
tekstomløbet).
2. Gå op i menuen "Window", vælg "Type & Tables" -> "Text Wrap". Så kommer
Text Wrap-paletten frem.
3. I denne palette kan du vælge hvordan tekstomløbet skal være. Du skal nok
bruge nr. To fra venstre: "Wrap around bounding box". Du kan også sætte hvor
stor margen der skal være til teksten.

God fornøjelse.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : KNL DtP

Dato : 12-09-04 20:32

"Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har et billede + en tekstboks. Jeg vil gerne have teksten til at
> flyde udenom billedet.

Markér billedet, vælg Window > Type & Tabels > Text Wrap.

Du kan nu vælge hvilken type figursats, du vil bruge.

- og ja, det er ret lige til - men Adobe har gemt menuen godt og grundigt :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter Ursin

Dato : 12-09-04 20:36

KNL DtP <knl_dtp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Du kan nu vælge hvilken type figursats, du vil bruge.
>
> - og ja, det er ret lige til - men Adobe har gemt menuen godt og grundigt :)

Tak til begge Kristian'er, nu kan jeg komme videre i projektet.

mvh
Peter

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-09-04 23:51

Peter Ursin <zorillaFJERN@dettemyrealbox.com> wrote:

> [...]
> flyde udenom billedet. Det er sikkert supersimpelt, men jeg kan
> simpelthen ikke finde hvor jeg skal indstille det henne. Hjælp tak.

Tryk Æble+Alt+W så får du Text Wrap frem...

--
Mvh.
René Frej Nielsen