Markmølle eller lign.
Fra : Vidar

Dato : 12-09-04 14:17

Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge så det bliver her.
Jeg søger i første omgang et navn for en vindmølle man ofte ser på markerne
ved kreaturer. Den sørger vist nok for at pumpe vand op til et drikkekar.
Hvad hedder en sådan mølle? og senere hvor kan man se nærmere på en sådan?
Henvisninger på nettet er helt fint.

Mvh
Allan

---

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 12-09-04 18:57

On Sun, 12 Sep 2004 15:16:49 +0200, "Vidar"
<alhalma@hotmail.communication> wrote:

> [...]
>Hvad hedder en sådan mølle? og senere hvor kan man se nærmere på en sådan?

Jeg mener de kaldes for markpumper, men hvor du får sadan en i komplet
udgave aner jeg ikke. Men du kunne måske bygge en selv, en løs pumpe
og en møllecvinge er jo ikke svære at få fat i.

KS