UNGE GIDER IKKE AT LAVE MAD(BerlTidn12sep)
Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-04 08:36

UNGE GIDER IKKE AT LAVE MAD
Unge mennesker interesserer sig ikke voldsomt for mad, og aftensmåltidet er
noget, der skal overstås i en fart, viser ny rapport. Skræmmende
perskpektiver,
siger ernæringseksperter.

læs mere: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=481354

SELVFØLGELIG er det lige så sundt at spise fastfood eller snacks som at
pukle med at skrælle kartofler

Iøvrigt behøver kartofler ikke skrælles - de skal i mikrobebølgeovn og
spises med skræl. Dovenskaben længe leve.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-09-04 10:26

Bo Warming wrote:

> SELVFØLGELIG er det lige så sundt at spise fastfood eller snacks som at
> pukle med at skrælle kartofler

Nu er der jo efterhånden nogen der mener at
kartofler ikke er specielt sunde. Men til din
generelle udtalelse: Vrøvl fra ende til anden.
Naturligvis er det ikke lige så sundt at spise
fastfood og snacks som at spise sundt grønt og
groft og varieret.

/David

Fra : Anders Christensen

Dato : 12-09-04 15:16

David Rasmussen wrote:

> [...]
> sunde. Men til din generelle udtalelse: Vrøvl fra ende til anden.
> Naturligvis er det ikke lige så sundt at spise fastfood og snacks som at

Hvis vi nu lod Bo blive i troen kunne det være der gik lidt færre år før
han holdt op med at husere på usenet? :)

Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-04 15:27

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis vi nu lod Bo blive i troen kunne det være der gik lidt færre år før
> han holdt op med at husere på usenet? :)

Mit sundhedsproblem er at jeg spiser FOR MEGET

Hvis jeg spiste ulækker råkost, ville jeg måske leve en måned længere.

Intet tyder på at danskere ville leve længere, hvis de spiste mindre
fastfood med tomme kalorier - vi får de vitaminer, mineraler, sporstoffer,
umættede fedtsyrer, aminosyrer vi behøver - og lidt til.
Problemet er at lækker mad får os til at spise for meget - og selv om det er
psykosomatik svær at adskille fra reel fysiologisk skadevirkning

Fra : Anders Christensen

Dato : 12-09-04 16:23

Bo Warming wrote:
> [...]
> Problemet er at lækker mad får os til at spise for meget - og selv om det er
> psykosomatik svær at adskille fra reel fysiologisk skadevirkning

Du mener altså ikke at alle de dokumenterede følgeskader som f.eks
overvægt kan give er et problem for den danske befolkning hvis
udviklingen fortsætter?
Hjerte-kar sygsomme er ikke noget vi skal tage os af?

Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-04 19:03

> [...]
> udviklingen fortsætter?
> Hjerte-kar sygsomme er ikke noget vi skal tage os af?

hvis vi kunne tages os af hjertekarsygdomme, burde vi gøre det.

Men jeg tror ikke at kost er afgørende og det reelt afgørende er om stress
og psykosomatik og dårligt forstået

Overklasse der ikke spiser fastfood er tilbøjelige til at drikke lidt god
vin og fordi de er overklasse, har de selvtillid og lever længe

Men deres mad- eller vin-vaner er næppe betydningsfulde vedr deres få ekstra
år i snit

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-09-04 16:44

Bo Warming wrote:

> [...]
> Problemet er at lækker mad får os til at spise for meget - og selv om det er
> psykosomatik svær at adskille fra reel fysiologisk skadevirkning

Nu er der jo et overvældende bevismateriale imod
din påstand i form af videnskabeligt arbejde. Hvis
du endeligt skal gå imod hele dette arbejde, så
har du vel i det mindste noget dokumentation for
dine påstande? Eller er det bare noget du synes?

/David

Fra : JIB

Dato : 13-09-04 08:40

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> [...]
> du endeligt skal gå imod hele dette arbejde, så
> har du vel i det mindste noget dokumentation for
> dine påstande? Eller er det bare noget du synes?

BW har ikke behov for dokumentationsmateriale. De fleste af hans
påstande er på et niveau, der giver anledning til at tro, at
de er opstået som en hjerneblødning mens han spiser råddent kød og
skider i et syltetøjsglas.

Hans indlæg i nyhedsgruppen har udelukkende til formål at provokere.
Hvis det virkeligt var hans holdninger, var han for længst blevet
spærret inde.

Mvh. JIB

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-09-04 09:14

> Nu er der jo efterhånden nogen der mener at
> kartofler ikke er specielt sunde.

Hvad mener du? De er vel ikke det fjerneste usunde, hvis man ikke skal passe
på kulhydraterne eller undlader at spise dem med grøn skræl?

--
-Jens B.

Fra : newsfan

Dato : 13-09-04 23:20

Jeg kan ikke følge jeres diskussion her.
Er der ikke nogle af jer, der har set filmen om manden der kun lever af
McDonald's mad og
tager gevaldigt på? Fast food er usundt. Det er da også rigtigt, at man
generelt kan sige at for
meget mad er usundt. Det er klart at spiser man i moderate mængder, kan man
godt spise fast
food en gang imellem, men det må da være sundere at spise kalorielet mad i
forhold til alle de der
burgere og pommes fritter.
newsfan

Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-04 13:27

"newsfan" <farmer_joe41@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt spise fast
> food en gang imellem, men det må da være sundere at spise kalorielet mad i

Film er ikke sandhed.
En extrem og ensidig kost kan skade, men når lysten driver værket, så måske
aldrig. Det der skader er måske aldrig maden men det tilgrundliggende
psykiske problem.
Næringsmangel pga tomme kalorier er sjældent oplevet i de rige lande siden
1910
-selv i kz-lejre var psykosomatik og stress nok værste dræber.

Dyrplagningen af Fois Grad gæssene skaber en vis oversygelighed - og det var
sådant urealistisk eksperiment som filmen Supersize Me viste

Fra : JIB

Dato : 14-09-04 13:41

> Film er ikke sandhed.
> En extrem og ensidig kost kan skade, men når lysten driver værket, så måske
> aldrig. Det der skader er måske aldrig maden men det tilgrundliggende
> psykiske problem.

Mundlort.

> Næringsmangel pga tomme kalorier er sjældent oplevet i de rige lande siden
> 1910
> -selv i kz-lejre var psykosomatik og stress nok værste dræber.

Dobbelt mundlort.

> Dyrplagningen af Fois Grad gæssene skaber en vis oversygelighed - og det var
> sådant urealistisk eksperiment som filmen Supersize Me viste

Det rådne, midebefængte kød, du så gladeligt fortærer råt, er nu for
alvor steget dig til hovedet.

Gør en million mennesker glade: træk dit netstik ud. Hvor tit får man
sådan en chance?