ovnstegning af rullesteg
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-09-04 12:09

Jeg har en rullesteg på omkring et kilo som skal steges i ovnen (jeg
har ingen gryde der er stor nok til grydestegning).

Mht. stegetiden er der intet problem, det står på pakken og mine
kogebøger er ganske gode til at forklare dette.

Hvad de derimod ikke er gode til at forklare er hvordan det egentlig
er den skal "forberedes" til stegningen. Der står lidt med riste,
bradepander, kogende vand og ildfaste fade - og alt ialt virker det
til at man skal vide en masse om det i forvejen :/

Så mit spørgsmål er, hvordan skal sådan en steg gøres klar til
ovnstegning ?
Skal den bare i et fad, noget vand omkring og så i ovnen eller hva ?

(jeg er ikke den store kok og har aldrig lavet den slags før...)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Inger Pedersen

Dato : 10-09-04 12:18

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en rullesteg på omkring et kilo som skal steges i ovnen (jeg
> har ingen gryde der er stor nok til grydestegning).

En rullesteg på et kilo er altså ikke særlig stor - kan den ikke presses
lidt, så den kan skrues ned?
Der sker altså ikke noget ved, at den buer lidt, og den "kryber" i længden,
når den bliver varm.
En rullesteg ER bedst, når den grydesteges.

> Så mit spørgsmål er, hvordan skal sådan en steg gøres klar til
> ovnstegning ?
> Skal den bare i et fad, noget vand omkring og så i ovnen eller hva ?

Hvis du ikke kan presse den ned i gryden, og du heller ikke vil købe en
gryde, der er stor nok - så: Ja.

Hilsen Inger

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-09-04 12:55

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in

> [...]
> Der sker altså ikke noget ved, at den buer lidt, og den "kryber"
> i længden, når den bliver varm.
> En rullesteg ER bedst, når den grydesteges.

Den er lige omkring 20 cm lang hvilket svarer til diameteren af min
største gryde som passer til den største af mine kogeplader :/

> Hvis du ikke kan presse den ned i gryden, og du heller ikke vil
> købe en gryde, der er stor nok - så: Ja.

Er vist lidt meget at købe en større gryde, er også dyrt hvis den
skal være ordentlig. Desuden vil den være for stor til mit komfur...

Men tak for hjælpen alligevel :)

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"