Airport Express?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-09-04 11:36

Jeg er af den opfattelse at AE, kun fungerer hvis man en anden router,
men må tilstå at jeg ikke helt er med :-/

Jeg har en gl. Airportbase (grå), men mener at have fået af vide at den
kun virker i forlængelse af min Cybercity router.

Den CC router så jeg gerne hen hvor peberet gror, men er det fordi det
er CC, at det ikke vil kunne fungere med Airport alene, eller har jeg
misforstået noget?

Stakkels Preben m.fl., har tegnet og fortalt, men jeg kan ikke huske det

Splitteren fra CC indeholder desværre ikke ethernet indgang, kun
modemstik, man kan ikke få en ledning der er modem i den ene ende og
ethernet i den anden, vel?

For hvis jeg knalder et modem stik i ADSL (splitter) og til modemindgang
i Airportbase, så går der da ged i den, ikke?

Det skal nok oplyses at jeg kun har eet tlf.stik

Håber at I forstår min forvirrede spørgsmål.

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jens

Dato : 10-09-04 12:09

"Lone Schmidt" <mailloneFJERN@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Den CC router så jeg gerne hen hvor peberet gror, men er det fordi det
> er CC, at det ikke vil kunne fungere med Airport alene, eller har jeg
> misforstået noget?

CC routeren virker både som router og som "modem" til ADSL-forbindelsen
(hvor der ikke bruges Ethernet). Airport routeren kan derfor ikke fuldt ud
overtage pladsen.

---klip---

> For hvis jeg knalder et modem stik i ADSL (splitter) og til modemindgang
> i Airportbase, så går der da ged i den, ikke?

Det kommer i hvert fald ikke til at virke
--

Jens F

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-09-04 20:33

In article <1gjwd0s.1gwr5qult2yiwN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> [...]
>
> For hvis jeg knalder et modem stik i ADSL (splitter) og til
> modemindgang i Airportbase, så går der da ged i den, ikke?

Jo. AirPort basen fungerer kun, hvis du har et kabelmodem. Fra det går
der en ethernet-ledning til AirPort basen, der indeholder en router. Du
undgår derfor ikke en kasse foran din AirPort base. Kabelmodemmet fra
Cybercity er så avanceret, at det indeholder en router. Så derfor har du
sådan set to routere. Men det gør vel ikke så meget, da du alligevel
skal have et kabelmodem.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster