Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
jubiii
Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-09-04 22:04

Der var kondiløb, så fuglene var skræmt væk, undtaget ham her..
500mm f/4 1/1000s 400iso 20% udsnit.. det er sku godt nok..-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 06-09-04 22:50

> Der var kondiløb, så fuglene var skræmt væk, undtaget ham her..
> 500mm f/4 1/1000s 400iso 20% udsnit.. det er sku godt nok..-max-

Jeg gætter på at du har fået det nye legetøj (synes du har brugt en blænde
Sigma'en ikke har ) Det ser godt ud, tillykke med det

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-09-04 23:12

"Thomas Pedersen"
> Jeg gætter på at du har fået det nye legetøj (synes du har brugt en blænde
> Sigma'en ikke har ) Det ser godt ud, tillykke med det
>
> MVH
> Thomas

Det er altid sjovt med nyt - det her er helt vildt sjovt -max-
Danske æbler:
En unge

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-09-04 00:00

> Det er altid sjovt med nyt - det her er helt vildt sjovt -max-
> Danske æbler:
> En unge

Det øverste billede af drengen i barnevognen er simpelthen et kanon billede.
Jeg er dybt imponeret.

MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-09-04 01:05

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:Xg5%c.45541$Vf.2320161@news000.worldonline.dk...

> Det er altid sjovt med nyt - det her er helt vildt sjovt -max-
> Danske æbler:
> En unge

Føj, der er nogen der kan

JEG er bare SLET IKKE misundelig.
Gu er jeg så ! min hud er nærmest skiftet to toner over i det gule.
Hmmm, findes der ikke en måde man kan belåne fruen på
Er der nogen, der gir en god pris på teenage unger?

Nå, jeg bliver nok nødt til at slå mig til tåls med mindre.

Kan forresten se, at du kan finde ud af bruge det nye legetøj.
Jeg går ud fra, at det så er Canon, du vil anbefale

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-09-04 01:45

"Frodo Nifinger"

"-max-"
[...]

Jeg snakkede engang med et par backpacker fyre,
der var på vej til Tokyo - De havde hørt man fik
1000$ om dagen for at spille bordtennis uden
bukser på, for rige gamle damer - hmm..

Nå, jeg bliver nok nødt til at slå mig til tåls med mindre.

Kan forresten se, at du kan finde ud af bruge det nye legetøj.
Jeg går ud fra, at det så er Canon, du vil anbefale

Hmm - foreløbig ser det godt ud, men jeg må se hvordan
den klarer sig med fugle og så kommer der jo snart nyt
fra Nikon og Fuji, som nok skal give Canon kamp til
stregen..

Jesper Nielsen

Kondiløb..
-max-

Fra : Jakob G.

Dato : 07-09-04 08:44

> En unge

- Hvorfor kan jeg ikke se billederne? Mit Outlook Express brokker sig over
at linket ikke virker...

--
Hilsen Jakob

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-09-04 08:49

Jakob G. wrote:

> - Hvorfor kan jeg ikke se billederne? Mit Outlook Express brokker sig
> over at linket ikke virker...

Du bruger, såvidt jeg kan se, TDC's tekst-newsserver, hvor der ikke er
binære grupper...

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jakob G.

Dato : 07-09-04 13:57

> Du bruger, såvidt jeg kan se, TDC's tekst-newsserver, hvor der ikke er
> binære grupper...

Nååhh ja... Tak for det! Jeg vælger lige den anden...

--
Hilsen Jakob

Fra : Erik W.

Dato : 07-09-04 21:23

"Jakob G." skrev i news:413db05a$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nååhh ja... Tak for det! Jeg vælger lige den anden...

Du kan have begge news-servere aktiveret på een gang i Outlook Express, bare
tilføj "den anden" som nyhedsserver under konti. Jeg bruger dtext.news.dk
til alle grupper undtagen de binære, hvor jeg bruger den "almindelige"
news.tele.dk Hos mig åbner links til den binære gruppe fint.
Mvh Erik

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-09-04 10:18

> Det er altid sjovt med nyt - det her er helt vildt sjovt -max-
> Danske æbler:

Ja, ser da dejligt ud, men det siger mig ikke specielt meget. Men et pænt
snapshot.

> En unge

Ungen i barnevognen er et dejligt og fint billede med godt lys og udtryk.
Det andet kunne godt skrottes.

Mvh, Hans

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-09-04 23:19

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote:

>Der var kondiløb, så fuglene var skræmt væk, undtaget ham her..
>500mm f/4 1/1000s 400iso 20% udsnit.. det er sku godt nok..-max-

Hej Max. Du skal vidst stille uret i dit nye lejetøj. Ifølge EXIF er
billedet taget kl 00:59 den 7/9-2004? Det er den ikke endnu.

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-04 07:06

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Tillykke. Jeg glæder mig til at se, hvad du kan vride ud af dyret, selvom
det selvfølgelig sætter mine knipserier lidt i perspektiv

--
-Jens B.

(sidst opdateret 1. september 2004)

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-09-04 14:33

Jens Bruun wrote:

> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
>
> Tillykke. Jeg glæder mig til at se, hvad du kan vride ud af dyret, selvom
> det selvfølgelig sætter mine knipserier lidt i perspektiv

Vi vil altså ikke se billeder af dyremishandling, tak

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-09-04 09:29

-max- wrote:

> Der var kondiløb, så fuglene var skræmt væk, undtaget ham her..
> 500mm f/4 1/1000s 400iso 20% udsnit.. det er sku godt nok..-max-

Arg.... drop dog de binære grupper...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Grafiker, fotograf & webdesigner

Fra : Deaster

Dato : 07-09-04 11:11

> Arg.... drop dog de binære grupper...!

Enig.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-09-04 11:59

> Arg.... drop dog de binære grupper...!

> http://www.niels-ebbesen.net - Grafiker, fotograf & webdesigner
+++++++++++++++++++++++++++++

Det er jo lige som om, at det er det, de er der til.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-09-04 10:14

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> Der var kondiløb, så fuglene var skræmt væk, undtaget ham her..
> 500mm f/4 1/1000s 400iso 20% udsnit.. det er sku godt nok..-max-

Jeg synes det er et fint udsnit og en fin vinkel, men lyset er kedeligt og
billedet er desværre lidt fladt og uskarpt, så jeg forventer noget mere fra
dig .... du har jo også kun haft den én dag og der er vel en grund til at
du ikke har postet det på photosig

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-09-04 14:08

"Hans Kruse"
> [...]
> dig .... du har jo også kun haft den én dag og der er vel en grund til at

Er det uskarpt, hmm - Photosig var nede, derfor blev de lagt i binaer.
Ja der går nok uger inden jeg får ordentligt fat i alle kameraets finesser,
der er godt nok mange indstillings muligheder og de er ikke allesammen
lige tilgængelige og vel gennemtænkte..Practice practice..)

Til de interesserede, der ikke kan se binaer ligger det "bedste" af dem her
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1325898 -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-09-04 14:44

> [...]
> der er godt nok mange indstillings muligheder og de er ikke allesammen
> lige tilgængelige og vel gennemtænkte..Practice practice..)

Lad mig hellere sige at svaneportrættet det ikke er rigtigt skarpt og lyset
ikke er godt, men ellers kan jeg godt lide billedet som sådan. Selvom du har
beskåret meget, så burde skarpheden være ok med et kamera og L-objektiver.

> Til de interesserede, der ikke kan se binaer ligger det "bedste" af dem
her
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1325898 -max-

Tak, og det er klart det bedste. Et rigtigt dejligt billede.

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-09-04 15:03

"Hans Kruse"
> [...]
> her
>
> Tak, og det er klart det bedste. Et rigtigt dejligt billede.

Ja det er også noget jeg skal lære, markII laver nogle meget
anderledes billeder, masser af detaljer med også meget
kraftigt anti alias filter (eller hvad det hedder).. Jeg har ikke
luret den endnu - desuden ville et stativ nok også hjælpe,
er lige kommet hjem fra tur og kan dårligt løfte en kaffe kop.
Fangede masser af små vadefugle, men jeg er stadig bedre til
svaner.. Masser af detaljer i originalen, men meget høj kontrast,
har prøvet at justere det, men det ser ikke rigtigt godt ud, hmm
situationen er ellers go' -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1326376

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-09-04 20:03

> [...]
> svaner.. Masser af detaljer i originalen, men meget høj kontrast,
> har prøvet at justere det, men det ser ikke rigtigt godt ud, hmm

Flot med de svaner.

Hvor meget USM bruger du? Hvilke parametre i PS?

Selv med crop faktor på 1,3 med mk II'eren, så er du jo oppe på 910mm (35mm
ækvivalent må jeg hellere sige så nogen ikke begynder at kommentere det...),
så du kan jo komme tæt på. Men det må kræve noget øvelse at sigte med den
kanon

Med sådan en 500mm, hvorfor så gå i motions center?

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-09-04 00:06

"Hans Kruse"

> Flot med de svaner.
>
> Hvor meget USM bruger du? Hvilke parametre i PS?

Jeg gir altid USM til aller sidst - så på den resized version experimenterer
jeg med 0,5-0,9 85-100% og bagefter 0,3-0,4 40-60%, så jeg gir USM
a 2 omgange.. En fix ide - måske er der bedre metoder. På D1X bruger jeg
generalt meget mindre USM, den som Thomas Pedersen bruger 0,3/0,3 300%
plejer at fungere fint.. S2Pro skal have en del mere, men igen det er meget
afhængigt af humøret og sefølig motivet. Folk på photosig er glade for billeder
der har fået lidt for meget, jeg syns det er synd når spidslyset springer ud af
billedet.

> [...]
> kanon
>
> Med sådan en 500mm, hvorfor så gå i motions center?

Hehe, når du tror du kan slippe for den ugentlige motions tur En dag som
igår svedte jeg virklig for sagen ude på Solrød strand, så længe der er nok
fugle tænker jeg ikke over hvor træt jeg blir, men kanonen blir sværere at
at sigte som dagen skrider frem. Og bagefter kan jeg dårligt løfte en kaffe kop,
lidt lettere går det med en pilsner, men man er træt.. Et ben stativ er bestilt..-max-

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-09-04 22:24

-max- skrev:

> [...]
> lige tilgængelige og vel gennemtænkte..Practice practice..)
>
> Til de interesserede, der ikke kan se binaer ligger det "bedste" af dem her

jaaaa! - og det er et lækkert billede - tak for kigget, jeg kan især
godt lide farveafstemningen da jeg nu har kigget på det i et minuts tid

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Palle Jensen

Dato : 07-09-04 17:44

Den 06 sep 2004 mumlede -max- noget i denne stil:

Kan ikke se den reference.

XNews, TDC server.

Hvor ligger indlægget?

--
Palle Jensen

Fra : Erik W.

Dato : 07-09-04 21:37

"Palle Jensen" skrev i news:Xns955DBEA1F545BChewbacca@62.243.74.163...
> Hvor ligger indlægget?
Det ligger dk.binaer på nyhedsserveren news.tele.dk - Du bruger såvidt jeg
kan se dtekst.news.tele.dk
Du kan have begge news-servere aktiveret på een gang i Outlook Express, bare
tilføj news.tele.dk som nyhedsserver under konti.

Jeg bruger selv dtext.news.dk
til alle grupper undtagen de binære, hvor jeg bruger den "almindelige"
news.tele.dk Hos mig åbner links til den binære gruppe fint, selvom jeg
bruger dtext.news.dk i dk.fritid.foto
Mvh Erik

Fra : Palle Jensen

Dato : 07-09-04 22:07

Den 07 sep 2004 mumlede Erik W. noget i denne stil:

> [...]
> Du kan have begge news-servere aktiveret på een gang i Outlook
> Express, bare tilføj news.tele.dk som nyhedsserver under konti.

Jeg bruger begge servere i XNews. Den ene til tekst. Den anden til
Binært. Ganske som dig selv.

--
Palle Jensen