Epson-scanner
Fra : Marcus

Dato : 07-09-04 09:45

Är "Epson Scanner Perfection 2480 " en efteföljare till "Epson Scanner
Perfection 2400" och vad skiljer modellerna isåfall åt? Har sett
2400-modellen säljas ut till ok pris på några ställen.

Hur fungerar den med OS X?

Någon som vet?

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : david bonde

Dato : 07-09-04 13:53

Marcus <pictorNOSPAM@abc.se> wrote:

> [...]
> Perfection 2400" och vad skiljer modellerna isåfall åt? Har sett
> 2400-modellen säljas ut till ok pris på några ställen.

Kan tyvärr inte svara på din fråga men apropå scannarar, finns det några
rimligt billiga konsumentsscannrar med firewire-gränssnitt? Är så jäkla
trött på slöa USB1-scannrar när jag ska scanna in ett par hundra sidor
svartvit text (=ingen direkt avancerad scanning, därför funkar en
konsumentscanner alldeles utmärkt).

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Marcus

Dato : 09-09-04 10:41

> [...]
> trött på slöa USB1-scannrar när jag ska scanna in ett par hundra sidor
> svartvit text (=ingen direkt avancerad scanning, därför funkar en

Många små / billiga scanrar har ju de facto USB2-anslutning. Nästan lika
bra.

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : david bonde

Dato : 09-09-04 18:23

Marcus <pictorNOSPAM@abc.se> wrote:

> Många små / billiga scanrar har ju de facto USB2-anslutning. Nästan lika
> bra.

Om man har USB2 vilket ingen av mina tre Powerböcker har. De har heller
inte plats för något pc-kort.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : N/A

Dato : 10-09-04 08:03

Fra : david bonde

Dato : 10-09-04 08:03

Asterix <Asterix@somewhere.net> wrote:

> Men USB2-prylar brukar oftast funka med USB1.1 - fast långsammare.

Och det var just det som var problemet.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : N/A

Dato : 12-09-04 21:22

Fra : Marcus

Dato : 12-09-04 21:22

> Vad är rimligt billig? Såg att Canon har en, CanoScan 9900F, för 2500
> eller så. Fast i ärlighetens namn - gå till en internetbutik, kolla på
> scanners och filtrera på anslutning. Finns det nån så hittar du den där.

Bre prisjämförelsesajt:

http://godmode.campus.luth.se/

/M
--