Apple store
Fra : J.K.Arning

Dato : 06-09-04 11:31

Ærligt talt Mac freaks .. apple store sucks

Jeg har bestilt et produkt ( en mini med noget tilbehør )
og det er afsendt den 1 september .. ifølge deres egen
side er TNT ansvarlig for fragten men TNT kender intet
til sagen .. efter 30 minutter i telefonen med forskellige
apple support folk ender konklusionen med at blive at
TNT slet ikke står for fragten. Det gør nogle andre !
Hvem ? Aner det ikke .. det gjore apple heller ikke
men pakken var vist sendt med posten .. ikke fra
Noderlands som apple store oplyser men fra et andet land
... vist nok irland .. forsendelse tager ca. 7 dage fra den dag
hvor pakken meldes som "shipped" dog ikke i det her tilfælde
hvor det tager 12 - 13 dage. ( Bliver de leveret med cykelbud ? )

Pakken ? den ankommer formentligt den 13 september.

Hvis den ankommer den 13 sender jeg en buket blomser til
Steve Jobs men et kort hvorpå jeg ærbødigst takker apple
for at levere det jeg _har_ betalt for.

Apple kundeservice er lige til at lukke op og skide i.

Hvis man ikke aner hvad man gør af sine kunders varer
burde man fyre lidt krudt af på sin logistik og stikke piben
ind indtil der er styr på tingene.

Hvis jeg og det firma jeg arbejder for behandlede vores
kunder sådan ville festen hurtigt være slut.

Arg hvor kan jeg blive flintrende over den slags ladhed.

Regards

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-04 23:49

In article <1094466614.2980.0@lotis.uk.clara.net>,
"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> wrote:

> [...]
> kunder sådan ville festen hurtigt være slut.
>
> Arg hvor kan jeg blive flintrende over den slags ladhed.

Rolig nu. På Appel Store kan der godt stå shipped temmelig længe, før
tingene reelt kommer afsted. Det sker ikke altid, men jeg var også ude
for det med en iPod Mini. Jeg tænkte, at det måske skyldtes, at den
skulle engraveres. Du kan ikke regne med, at TNT kender til sagen, bare
fordi, der står shipped. Der skal være et trackingnummer, du kan klikke
på. Det fører til til en side med tracking. Først når der sker noget på
den side, er tingene på vej. Når de er på vej, så kan du tage
trackingnummeret fra Apple Stores hjemmeside og taste det ind på TNT's
hjemmeside. Den er ofte hurtigere opdateret end Apples.
Jeg ved ikke, hvor du har det med 12-13 dage fra. Du har skrevet
d. 6/9, så tiden er da ikke gået. Jeg tror bare, du skal være lidt mere
tålmodig. Jeg ved det er svært. Jeg har også tit brokket mig over, at
Apple Store har meget længere leveringstider, end de lover, når man
bestiller varerne. Men tingene skulle nødig blive væk. Lad os høre,
hvordan det går.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : J.K.Arning

Dato : 08-09-04 08:24

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote in message
> [...]
> trackingnummeret fra Apple Stores hjemmeside og taste det ind på TNT's
> hjemmeside. Den er ofte hurtigere opdateret end Apples.

Henrik .. læs hvad jeg skriver .. Apple siger selv at TNT ikke står
for fragten .. de kan ikke forklare hvorfor der står TNT i deres
tracking system. De ved ikke med sikkerhed hvem der står for
fragten men mener pakken miúligvis er sendt med almindelig
post. Denne info er kommet frem efter at flere apple ansatte i
danmark har kontaktet deres kolegaer hos Apple Store så
infoen kommer altså lige fra kilden.

Jeg er som sådan meget rolig men det irriterer mig grænseløst
når et firma ikke aner op og ned på deres egen forretningsgang.

Personligt er jeg ikke vildt spændt på at modtage Minien da den
slet ikke er til mig jeg er som sagt bare irriteret grænseløst over
at de åbenlyst ikke har styr på deres sager.

Regards

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-04 16:29

In article <1094628258.76601.0@iris.uk.clara.net>,
> [...]

> slet ikke er til mig jeg er som sagt bare irriteret grænseløst over
> at de åbenlyst ikke har styr på deres sager.

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, om Apple bruger flere firmaer,
men alle de gange, jeg har fået noget fra Apple Store, er det kommet med
TNT. Normalt står Kuehne & Nagel for logistikken, indtil pakken bliver
sendt afsted.
Men jeg forstår ikke, hvorfor du tror, der er noget galt. Du
siger, du ikke er vildt spændt på at modtage iPod Mini. Alligevel har du
ringet til Apple Store og sat himmel og jord i bevægelse og ulejliget
adskillige medarbejdere. Hvorfor har du gjort det? Hvorfor har du ikke
bare ventet på, at den dukkede op og så accepteret, at så lang er
leveringstiden bare? Jeg ved godt, det er surt at skulle vente. Det har
jeg selv prøvet mange gange. Desværre er leveringstiden nogle gange
længere, end oprindeligt lovet. Jeg forstår derfor heller ikke, hvad det
er, der får dig til at tro, at Apple Store ikke har styr på tingene. Jeg
kunne forstå det, hvis den ikke var dukket op efter flere uger, og
pengene for længst var blevet trukket fra din konto, men da du skrev
første gang, var der jo kun gået seks dage.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : J.K.Arning

Dato : 08-09-04 18:24

> Men jeg forstår ikke, hvorfor du tror, der er noget galt.

Nej .. det kan jeg se ud af dit svar .. vi stopper nu Henrik .. hvis du ikke
forstår det nu kommer du heller ikke til det.

Fra : Christian Bech

Dato : 08-09-04 19:21

In article <1094664220.18614.0@sabbath.news.uk.clara.net>,
> [...]

> Nej .. det kan jeg se ud af dit svar .. vi stopper nu Henrik .. hvis du ikke
> forstår det nu kommer du heller ikke til det.

Hvad var det egentlig, du var ude efter? En undskyldning fra gruppens
deltagere på vegne af Apple?

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-04 19:24

> [...]

> Nej .. det kan jeg se ud af dit svar .. vi stopper nu Henrik .. hvis
> du ikke forstår det nu kommer du heller ikke til det.

Vi plejer at have en god tone her i gruppen, og den vil jeg gerne være
med til at bevare. På den anden side, så er jeg for nylig blevet svinet
til ovre i en anden gruppe, og det vil jeg ikke finde mig i. Du skriver
til gruppen og brokker dig på det groveste over Apple Store. Jeg
forsøger at rede trådene ud og siger, at du måske bare har været lidt
utålmodig. Så svarer du, at du sandelig ikke glæder dig specielt meget
til at få den iPod, for den er slet ikke til dig selv. Samtidig brokker
du dig endnu mere over Apple Store. Jeg spørger så, og det var ment som
et ærligt spørgsmål, om, hvad du er utilfreds med. Og det vil du
åbenbart ikke svare på.
Jeg ved ikke, hvad der rent fysisk sker med varerne fra Apple
Store på de forskellige trin i forsendelsen, men det er ikke unormalt,
at der står "Shipped" i adskillige dage, uden der ser ud til at ske
noget. Først når tingene sendes, dukker der et trackingnummer op, og man
kan følge sine varer. Desværre tager det lidt tid, før siden bliver
opdateret. Nogle gange et helt døgn eller mere. Det kan derfor ske, at
tingene bliver leveret, før det fremgår af siden, at de er på vej.
Så vidt jeg forstår, har du mistet tålmodigheden, da der blev
ved med at stå "Shipped", uden at varerne nåede frem. Du har derfor
ringet til TNT. Men TNT kender ikke noget til forsendelsen, før den
bliver lagt op i deres lastvogn. Apple Store har du dernæst kontaktet.
Apple Store er jo et stort foretagende. Jeg kan levende forestille mig,
at den medarbejder i Irland, man får fat i i telefonen, ikke ved, hvad
der sker med varerne på transitlageret i Holland. Derfor har du fået en
sludder for en sladder.
Men jeg kan selvfølgelig sagtens tage fejl. Lad os da høre,
hvordan det går. Det er altid interessant at høre folks erfaringer med
Apple Store, som mange af os jævnligt bruger eller overvejer at bruge i
konkurrence med andre forhandlere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 08-09-04 22:30

In article <news-6F1215.20233608092004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> På den anden side, så er jeg for nylig blevet svinet
> til ovre i en anden gruppe, og det vil jeg ikke finde mig i.

Jeg skammer mig lidt over, at jeg ikke advarede dig, men bare fniste fra
sidelinjen. Helt ærligt, du prøvede at snakke fornuft til folk fra
dk.fritid.bil. 90% af dem har en Opel Ascona og bor stadig hjemme hos
mor selv om de er mindst 34. Deres eneste fornøjelse er at køre 120 på
sogneveje.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-04 22:45

In article <christian.bech-6B8F78.23295708092004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> dk.fritid.bil. 90% af dem har en Opel Ascona og bor stadig hjemme hos
> mor selv om de er mindst 34. Deres eneste fornøjelse er at køre 120 på

Jeg ved det godt. Jeg havde simpelthen ikke set, at der var krydspostet.
Efter det første chock genvandt jeg kræfterne og forsøgte at få en
nogenlunde fornuftig diskussion. Jeg synes nu heller ikke, alle
cyklisterne var lige flinke.
Jeg prøvede faktisk engang at følge med i bilgruppen. Der var
vist et eller andet spørgsmål, jeg gerne ville have svar på, og så ville
jeg lige se, hvad det var for en gruppe. Jeg måtte opgive i løbet af
kort tid. Jeg har aldrig mødt mere bedrevidende og nedladende personer.
De havde deres helt egen mening, og det var umuligt at argumentere med
videnskab og eksperters bedømmelse, for de vidste bedre. Og jeg optrådte
vel at mærke som bilejer og dermed en af deres egne. Og jeg synes da
ikke, jeg sprang ind og råbte op om alt muligt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 09-09-04 10:07

In article <news-4F7409.23445408092004@news.tele.dk>,
> [...]

> jeg lige se, hvad det var for en gruppe. Jeg måtte opgive i løbet af
> kort tid. Jeg har aldrig mødt mere bedrevidende og nedladende personer.

http://www.dkfritidbil.dk/whois/hvemerhvem.htm
Den siger ligesom alt.

> De havde deres helt egen mening, og det var umuligt at argumentere med
> videnskab og eksperters bedømmelse, for de vidste bedre.

Fart dræber ikke. At den i hvert fald kan gøre rigtigt ondt, er de
totalt blinde overfor.

> Og jeg optrådte
> vel at mærke som bilejer og dermed en af deres egne. Og jeg synes da
> ikke, jeg sprang ind og råbte op om alt muligt.

Det er en kaffeklub for specielt indviede, der overtog en ellers
velfungerende og hyggelig gruppe. Man diskuterer efter
forgodtbefindende. Jeg droppede for alvor ud, da det ikke blev til andet
end racistiske udråb og far dræber ikke-indlæg. Der er ingen der skal
komme og fortælle dem, at dk.politik.trafik og -.indvandring er oprettet
til samme formål. Af samme grund blev dk.teknik.bil oprettet til folk,
der vil diskutere biler. Jeg savner bare en gruppe om bildesign, som på
trods af min Nissan, er de teneste der interesserer mig ved biler.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-04 00:19

In article <christian.bech-86CC1D.11072209092004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> http://www.dkfritidbil.dk/whois/hvemerhvem.htm
> Den siger ligesom alt.

Det var dog utroligt, så mange der hedder Brian. Men, og det er ikke for
at træde nogen over tæerne, så ser Mac-brugere nu heller ikke altid for
spidse ud. Og tilfældige amatørbilleder gør sjældent folk en tjeneste.

> ....Jeg savner bare en gruppe om bildesign, som på trods af min
> Nissan, er de teneste der interesserer mig ved biler.

Vær ikke ked af det. Kitsch er moderne Jeg havde engang en Citroën
AX, fordi jeg gerne ville have en dansk designet bil. Men designeren
(John Olsen) tog til USA, og nu er den eneste bil designet af en dansker
den nye Aston Martin. Jeg vil nødig klage over min løn, meeeen....
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-09-04 07:52

> Det var dog utroligt, så mange der hedder Brian.

Hvordan skaber man panik på en teknisk skole? Man går ind på skolens
kantine og meddeler at der er telefon tll Brian!

> Men, og det er ikke for at træde nogen over tæerne, så ser Mac-brugere nu
> heller ikke altid for spidse ud.

Nu er du flabet.
--
Michael Tysk-Andersen
tysk-andersen.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 10-09-04 15:09

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Hvordan skaber man panik på en teknisk skole? Man går ind på skolens
> kantine og meddeler at der er telefon tll Brian!

> Nu er du flabet.

Hæ hæ, godt er der meget fløjel og sjove folk blandt Macbrugere (især de
der Henrik Solgaard typer som stadig kører OS 9 ), men jeg tror sgu det
bliver svært at slå disse Linuxbrugere fra NYC.....

http://www.nylug.org/images/adler_images/linux_nylug_booth.jpg

Fra : Christian Bech

Dato : 11-09-04 12:04

In article <4141b58a$0$286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Hæ hæ, godt er der meget fløjel og sjove folk blandt Macbrugere (især de
> der Henrik Solgaard typer som stadig kører OS 9 ),

At du tør...

> men jeg tror sgu det
> bliver svært at slå disse Linuxbrugere fra NYC.....
>
> http://www.nylug.org/images/adler_images/linux_nylug_booth.jpg

Melormene overrasker ikke. Det er Karlsson på taget i baggrunden, som er
helt forrykt. EN Linus-udgave af "Kan du finde Holger"?

Fra : Morten Lind

Dato : 11-09-04 12:54

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> At du tør...

> Melormene overrasker ikke. Det er Karlsson på taget i baggrunden, som er
> helt forrykt. EN Linus-udgave af "Kan du finde Holger"?

*LOL*.....tror da pokker - Karlsson er jo blevet pensionist og
skægget*GGG*
M.

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 11-09-04 15:26

Henry Lerche Madsen skrev:
> [...]
> der Henrik Solgaard typer som stadig kører OS 9 ), men jeg tror sgu det
> bliver svært at slå disse Linuxbrugere fra NYC.....

Er det ikke Linus Torvalds med indkøbsposen?

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-09-04 16:27

Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> Er det ikke Linus Torvalds med indkøbsposen?

Jeps.
<http://www.cpilive.net/news_ver2/guides_2003/linux_visions/Who_is_Linus
_Torvalds.htm>

/Preben