iMac G5 helt trådløs
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-04 10:38

Jeg kom til at tænke på, at hvis man køber en iMac G5 med trådløs mus og
tastatur og derefter sætter den op med trådløst netværk og USB-printeren
sat til en AirPort base, så er der faktisk kun én ledning, og det er den
til lysnettet. Det var en ret lang sætning, var det ikke?
Det med den ene ledning er faktisk ret bemærkelsesværdigt. Da jeg fik
min første iMac i 1998, reklamerede Apple også med, at der kun var en
ledning. Ja tak, men så skulle tastatur og mus lige sluttes til. Og
printeren samt den scanner, der fulgte med som tilbud. De to sidste
skulle så sluttes til lysnettet. Scanneren havde endda en ekstern
strømforsyning. Så skulle man på internettet, så der kom også et
modemkabel til. Og så var der også lige den bærbare, som skulle sluttes
til med ethernet. Det korte af det lange er, at man alligevel havde et
ledningsrod uden lige, selv om Apple reklamerede med, at der kun var én
ledning.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Lind

Dato : 01-09-04 11:21

> [...]
> til med ethernet. Det korte af det lange er, at man alligevel havde et
> ledningsrod uden lige, selv om Apple reklamerede med, at der kun var én

Hvis du fik scanneren med som tilbud, købte du ikke i 1998, men i januar
1999, allernærmest december 1998, men ellers meget sjovt med alle de
modsætninger
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-04 12:54

In article
<1gjfoum.paqm4k1da8oekN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) wrote:

> Hvis du fik scanneren med som tilbud, købte du ikke i 1998, men i januar
> 1999, allernærmest december 1998, men ellers meget sjovt med alle de
> modsætninger

Jeg er ret sikker på, at jeg købte den først i december, og det var hos
Fredgaard. Dengang var der ikke noget, der hed Apple Store i Danmark.
Nogle af vores venner købte en mellem jul og nytår 1998, og de fik også
et 32 MB RAM-kort med. jeg havde selv måttet købe et kort med hele 64 MB
RAM til min iMac.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Boegh

Dato : 01-09-04 12:07

On 2004-09-01 11:37:52 +0200, "Henrik Münster" <news@muenster.dk> said:

> [...]
> og tastatur og derefter sætter den op med trådløst netværk og
> USB-printeren sat til en AirPort base, så er der faktisk kun én

Måske bliver den næste iMac pedaldrevet. Så slipper du helt for
ledninger, og du kan kombinere dine hobbies

Niels

www.dtpkurser.dk

Fra : No1

Dato : 01-09-04 22:01

> [...]
> sat til en AirPort base, så er der faktisk kun én ledning, og det er den
> til lysnettet. Det var en ret lang sætning, var det ikke?

Ja, som det kan ses på den VR(3D) præstationen, hvor de har et trådløst
mus og tastatur tilsluttet.