Importere adresser fra Appleworks til adre~
Fra : Henrik Jensen

Dato : 27-08-04 16:59

Hej

Først undskyld jeg kom til at sende zér til Lone, det var en fejl.

Jeg har siden Claris works 2 skrevet en adressebog i kartotek, og nu
kunne jeg godt tænke mig at overføre hele molevitten til Adressebog, og
derfra til Ipod. Jeg har åbnet den i Appleworks 6, men den kan ikke
eksportere vCard- og LDIF.

Er der nogen her der kender en workaround?

--
Venlig hilsen
Henrik Jensen

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-08-04 12:27

In dk.edb.mac, Henrik Jensen <spam@nej.dk> wrote:

> [...]
> kunne jeg godt tænke mig at overføre hele molevitten til Adressebog, og
> derfra til Ipod. Jeg har åbnet den i Appleworks 6, men den kan ikke

Jeg mindes at have fikset noget for en engang.

Jeg eksporterede det fra Claris Works til en csv-fil, og importerede
denne ind i Mozillas mail. Den kan importere en csv-fil til dens egen
adressebog, hvis man blot forklarer den hvad de forskellige felter
betyder.

Mozilla kunne eksportere til LDIF, og derfra hvad det bare at fodre
Addressebogen i OS X med den.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: SCSI Chain overterminated

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-08-04 10:33

Kan kun tilføje:
måske skal du bruge
vCal Exploder
søg efter den på versiontracker eller macupdate
Mvh Jens

Fra : Henrik Jensen

Dato : 12-09-04 16:20

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> betyder.
>
> Mozilla kunne eksportere til LDIF, og derfra hvad det bare at fodre

Tak for råd.
Jeg prøvede det samme gennem Outlook Express og os 9.2, og det virkede.

Hvis der er andre der skal gennem manøvren, så gennemtænk rækkefølgen.

Da jeg fik os x importerede jeg nemlig adresser fra Outlook Express, og
med min nye import har jeg ny dubletter af alle adresser. Ikke så smart.