Konvertere fra .mov til .dv uden at miste ~
Fra : No1

Dato : 27-08-04 11:03

Jeg har nogle .mov filer, som jeg gerne vil bruge i iMovie. Derfor
bruger jeg QuickTime til at eksportere dem til .DV filer. Problemet er
at .DV filerne ikke indeholder noget lyd. Det er ikke så godt, da det
ikke er en stumfilm jeg vil sætte sammen, høhø

Hvordan kan jeg konvertere .mov filerne til DV og få lydsporet med?

Fra : Niels Boegh

Dato : 27-08-04 15:40

On 2004-08-27 12:02:32 +0200, No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> said:

> [...]
> ikke er en stumfilm jeg vil sætte sammen, høhø
>
> Hvordan kan jeg konvertere .mov filerne til DV og få lydsporet med?

Hvorfor vil du omdanne til .DV først? Du kan umidelbart bruge .mov
filen i iMovie.

Niels

Fra : No1

Dato : 27-08-04 19:10

> Hvorfor vil du omdanne til .DV først? Du kan umidelbart bruge .mov
filen
> i iMovie.

Hvordan? Når jeg vælger den igennem File->Import..., får jeg beskeden:
Can't open FILNAVN.MOV skipping it and continuing

Fra : Niels Boegh

Dato : 27-08-04 19:25

On 2004-08-27 20:10:10 +0200, No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> said:

> Hvordan? Når jeg vælger den igennem File->Import..., får jeg beskeden:
> Can't open FILNAVN.MOV skipping it and continuing

Du henvender dig til gruppen som "No1" og uden at angive dit navn i
dine postings.

Hvad er det, du er No1 i? Og hvorfor skal det foregå anonymt?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-08-04 23:09

On Fri, 27 Aug 2004 20:24:53 +0200, Niels Boegh wrote:

> Du henvender dig til gruppen som "No1" og uden at angive dit navn i
> dine postings.

No1 er sikkert lig med NoOne, dvs ingen.

> Hvad er det, du er No1 i?

Formodentligt anonymitet.

> Og hvorfor skal det foregå anonymt?

Ellers er der vel bare nogen der ringer til ens arbejdsplads og brokker
sig til ens chef.

--
MVH
osv...

Fra : No1

Dato : 28-08-04 09:51

> Hvad er det, du er No1 i? Og hvorfor skal det foregå anonymt?

Det er ikke nødvendigt at kende mit navn. Det man skriver i
nyhedsgrupper, bliver gemt for altid på Google Groups og det er jeg ikke
nødvendigvis interesseret i for alle posts.

Hvis det betyder at du eller andre ikke vil modtage mine råd eller svare
på mine spørgsmål, så er det helt i orden med mig.

Fra : Niels Boegh

Dato : 28-08-04 11:39

On 2004-08-28 10:51:17 +0200, No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> said:

> [...]
>
> Hvis det betyder at du eller andre ikke vil modtage mine råd eller
> svare på mine spørgsmål, så er det helt i orden med mig.

Ok, held og lykke med det.

Niels

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-08-04 11:22

Niels Boegh <1nboegh2@3hotmail4.com> wrote:

> Ok, held og lykke med det.
>
> Niels

Hej Niels.

Betyder det at du ikke vil svare, p.g.a. anonymitet?

I anden tråd tog jeg anonymitet op, selvom jeg i princippet er ligeglad
om folk er anonyme, blot var jeg nervøs for at den "indforstået" tone
ville forsvinde.

Blev enig med mig selv at jeg bare er lidt "gammeldags".

Men, hvis alternativet er at man ikke VIL svare anonyme (hvilke osse er
den enkeltes ret) , så foretrækker jeg sgu´en masse anonyme, for ellers
ender gruppen da som en indavlet sydstatssump!

Hvis der kommer anonym "chikane" så er jeg med på en fælles boykot, men
jeg har set mange indlæg fra no. 1, og har ikke set noget der er faldet
mig for brystet.

Desværre kan jeg ikke hjælpe No. 1 med spørgsmålet
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Niels Boegh

Dato : 30-08-04 16:44

On 2004-08-30 12:21:59 +0200, mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) said:

> [...]
> mig for brystet.
>
> Desværre kan jeg ikke hjælpe No. 1 med spørgsmålet

Hej Lone

Jeg er måske endnu mere gammeldags, for jeg synes, det er almindelig
høflighed at præsentere sig, hvis man ønsker hjælp fra en anden.

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår logikken i dit ræsonnement: .."

Fra : Lone Schmidt

Dato : 31-08-04 05:55

> [...]

> enkeltes ret) , så foretrækker jeg sgu´en masse anonyme, for eller
> ender gruppen da som en indavlet sydstatssump! "

Hej Niels.

Vi er vist begge lige gammeldaw´s!

Og jeg foretrækker også, at der er et navn fremfor intet.

Logikken i mit ræsennoment er : Hvis vi ikke erkender at det at være
anonym er en del af internettets verden, så risikerer vi at lukke os
selv inde, uden at få tilført friske nye "kræfter" til gruppen.

For den "kommende" generation, er anonymitet, garanteret lang mere
acceptabelt, så jeg ser det som noget, der er kommet for at blive, og
man lige så godt kan lære at leve med.

(Det med indavlet sydstatssump er fra en film, der hedder noget med
"floden", den med den Burt Reynolds og banjodrengen)
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Niels Boegh

Dato : 31-08-04 13:25

On 2004-08-31 06:55:04 +0200, mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) said:

> [...]
>
> For den "kommende" generation, er anonymitet, garanteret lang mere
> acceptabelt, så jeg ser det som noget, der er kommet for at blive, og

Næh, du. Så må vi sgu opdrage lidt på dem.

Niels

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-09-04 18:26

Niels Boegh <1nboegh2@3hotmail4.com> wrote:

> Næh, du. Så må vi sgu opdrage lidt på dem.
>
> Niels

Vi kan da gøre et forsøg

Men synes også at vi skal hjælpe alligevel, for der er jo masser, der
er faste gengangere, er søde, rare og hjælpsomme som alle andre.
Det er gået op for mig, at der kan være mange grunde til anonymitet, som
jeg ikke lige tænker over.

Forresten så hedder jeg måske slet ikke Lone.....
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Lind

Dato : 08-09-04 13:15

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> tænker over.
>
> Forresten så hedder jeg måske slet ikke Lone.....

*LOL*
M.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 31-08-04 18:51

On Tue, 31 Aug 2004 06:55:04 +0200, Lone Schmidt wrote:

> (Det med indavlet sydstatssump er fra en film, der hedder noget med
> "floden", den med den Burt Reynolds og banjodrengen)

"Squeel like a pig...". Herlig film - tror ikke jeg vil sejle i kano der.

--
MVH
osv...

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-09-04 18:26

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> "Squeel like a pig...". Herlig film - tror ikke jeg vil sejle i kano der.

LOOOOL

Nej jeg skal heller ikke nyde noget! Ikke engang en helikopter tur over
området!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-09-04 20:06

On Wed, 01 Sep 2004 19:26:10 +0200, Lone Schmidt wrote:

> LOOOOL
>
> Nej jeg skal heller ikke nyde noget! Ikke engang en helikopter tur over
> området!

De virkede ellers ikke så interesserede i kvinder...
--
MVH
osv...

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-09-04 21:34

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> De virkede ellers ikke så interesserede i kvinder...

Så gentager vi lige sidste linie i:
<1gjg65n.1jaogurzn8epiN%mailloneFJERN@netscape.net>

"Forresten så hedder jeg måske slet ikke Lone..... "

Hmm....

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-09-04 22:11

On Wed, 01 Sep 2004 22:34:19 +0200, Kaj Christiansen wrote:

> Så gentager vi lige sidste linie i:
> <1gjg65n.1jaogurzn8epiN%mailloneFJERN@netscape.net>
>
> "Forresten så hedder jeg måske slet ikke Lone..... "
>
> Hmm....

Hun hedder måske Bente i stedet for.
--
MVH
osv...

Fra : Lone Schmidt

Dato : 02-09-04 05:20

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> De virkede ellers ikke så interesserede i kvinder...

LOOOOOOOL, det er sgu´da rigtigt!
Så kan jeg jo roligt tage en lille hyggetur ned ad floden

Og ganske rigtigt med navnet: Udflugt med døden, og ja, underlig dansk
titel som sædvanlig!
jeg lægger faktisk kun mærke til titel oversættelser, når de er
rigtige......det er så sjældent!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 02-09-04 19:08

On Thu, 02 Sep 2004 06:19:37 +0200, Lone Schmidt wrote:

> LOOOOOOOL, det er sgu´da rigtigt!
> Så kan jeg jo roligt tage en lille hyggetur ned ad floden

På den anden side, hvis de dyrker sex med svin (og småfede mænd), hvad
gør de så med kvinder - æder dem?

--
MVH
osv...

Fra : Niels Boegh

Dato : 01-09-04 19:40

> (Det med indavlet sydstatssump er fra en film, der hedder noget med
> "floden", den med den Burt Reynolds og banjodrengen) --

Jeg tror, den hed "Udflugt med døden"

Niels

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-09-04 20:05

On Wed, 01 Sep 2004 20:39:49 +0200, Niels Boegh wrote:

> Jeg tror, den hed "Udflugt med døden"

Mærkelig "oversættelse" af den engelske titel:
http://www.moviemail-online.co.uk/films/5853

--
MVH
osv...

Fra : Jens

Dato : 02-09-04 07:28

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse
---klip---

> Mærkelig "oversættelse" af den engelske titel:
> http://www.moviemail-online.co.uk/films/5853

Har du et bud på en fordanskning af "deliverance"? (Et bud der giver lidt af
filmens stemning?)
--

Jens F

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 02-09-04 19:07

On Thu, 02 Sep 2004 08:27:40 +0200, Jens wrote:

> Har du et bud på en fordanskning af "deliverance"? (Et bud der giver lidt af
> filmens stemning?)

"Guide til USA - bagsiden"
"Banjo"
"10 sjove ting man kan opleve på en kanotur"
--
MVH
osv...

Fra : Morten Lind

Dato : 08-09-04 13:26

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Har du et bud på en fordanskning af "deliverance"? (Et bud der giver lidt af
> filmens stemning?)

"Redning"(løsladt/sat fri)
"Empatisk meningstilkendegivelse"

Men skal den give lidt af stemningen, kunne det være: "Slipper de fri?",
men det kommer hurtigt til at lyde kunstigt, så jeg synes egentlig, den
originale oversættelse er fin nok.

Vi havde stor succes med den, da vi spillede den i Klaptræet - den var
fan´me uhyg´li´, du
M.

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-08-04 11:50

In dk.edb.mac, No1 wrote:

> Det er ikke nødvendigt at kende mit navn. Det man skriver i
> nyhedsgrupper, bliver gemt for altid på Google Groups og det er jeg ikke
> nødvendigvis interesseret i for alle posts.

Google Groups respekterer X-No-Archive, men det forhindrer selvfølgelig
ikke at du bliver citeret, og at disse citater kan læses.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

If you're not part of the solution,
you're part of the precipitate. - Steven Wright

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-04 11:50

No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote:

> Det er ikke nødvendigt at kende mit navn. Det man skriver i
> nyhedsgrupper, bliver gemt for altid på Google Groups og det er jeg ikke
> nødvendigvis interesseret i for alle posts.

indsæt den rette headder og dine indlæg gemmes IKKE af google.