FIND i Safari
Fra : Verner

Dato : 25-08-04 20:43

Er der ikke en eller anden måde man kan vælge en anden baggrundsfarve i
"Find"-funktionen. Somme tider er det næsten umuligt at finde de søgte
ord fordi "Find"-baggrund og den originale baggrundsfarve næsten ens.
mvh
Verner

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-08-04 00:58

In dk.edb.mac, Verner wrote:

> Er der ikke en eller anden måde man kan vælge en anden baggrundsfarve i
> "Find"-funktionen. Somme tider er det næsten umuligt at finde de søgte
> ord fordi "Find"-baggrund og den originale baggrundsfarve næsten ens.

Det skal du gøre inde i System Preferences -> Appearance -> Highlight
Color.

Det ændrer så baggrundsfarven for valgt tekst alle steder.

Ethernet (n): Device used to catch the elusive etherfish.

Fra : Verner

Dato : 26-08-04 13:50

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Det skal du gøre inde i System Preferences -> Appearance -> Highlight
> Color.
>
> Det ændrer så baggrundsfarven for valgt tekst alle steder.

Nu har jeg lavet markeringen knaldrød. Så har jeg åbnet et brev og søgt
på ordet "er", som findes mindst 50 gange. I "Find" vinduet er "er" rød,
men i arket er det ikke; der er det stadig en farve der ligner
baggrunden meget og er næsten umuligt at se; ikke før jeg klikker på
brevet, så bliver "er" rød, men så er mit søge vindue også væk. Det skal
jeg så åbne igen for at finde "Næste" "er" og det skal du gøre 50 gange
for at finde alle 50 "er"´r. Det er ikke særlig smart.
mvh
Verner

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-08-04 14:16

In dk.edb.mac, Verner wrote:

> [...]
> jeg så åbne igen for at finde "Næste" "er" og det skal du gøre 50 gange
> for at finde alle 50 "er"´r. Det er ikke særlig smart.

Det er kun i det forreste vindue at markeringen trÃder skarpt igennem.
Du kunne evt. flytte "Find"-dialogen såden er ved siden af det ark du
søger i, à skulle du slippe udenom dit problem.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"My capacity for happiness,' he added,'you could
fit into a matchbox without taking out the matches first."

Fra : Verner

Dato : 26-08-04 15:16

> [...]

> Du kunne evt. flytte "Find"-dialogen såden er ved siden af det ark du
> søger i, à skulle du slippe udenom dit problem.

Ja, det er rigtigt, men jeg bruger det meget på nettet i forbindelse med
slægtsforskning, og der er ikke særlig hensigtmæssig at klemme Anetavler
sammen, for at få plads til Findvinduet ved siden af. Men tak for
svaret.

mvh
Verner

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-08-04 16:26

In dk.edb.mac, Verner wrote:

> [...]
> slægtsforskning, og der er ikke særlig hensigtmæssig at klemme Anetavler
> sammen, for at få plads til Findvinduet ved siden af. Men tak for

Kunne der være plads nedenunder måske?

Ellers brug FireFox/Mozilla/Camino/OmniWeb, der er 'search-as-you-type', så er du
vist ude over dit problem.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Vescere bracis meis

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-08-04 17:43

Verner <vbentsen@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> slægtsforskning, og der er ikke særlig hensigtmæssig at klemme Anetavler
> sammen, for at få plads til Findvinduet ved siden af. Men tak for

du haer prøvet ævle+G (find igen)?

Fra : Verner

Dato : 28-08-04 22:24

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> du haer prøvet ævle+G (find igen)?

Næh! men det virker jo perfekt.
mvh
Verner

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-04 02:47

> Næh! men det virker jo perfekt.

dutter i stort set alle programmer og har gjort det i al den tidjeg
har anvendt Mac OS (dvs siden 96)

Fra : Verner

Dato : 29-08-04 07:51

> dutter i stort set alle programmer og har gjort det i al den tidjeg
> har anvendt Mac OS (dvs siden 96)

Der er bare en forskel om du bruger Safari eller Mozilla. Med Mozilla
har dit søgte ord den valgte farve uden du behøver at forlade
"Find"vinduet og du skal kun klikke med musen for at finde "Næste".

mvh
Verner

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-04 12:12

> [...]

> har dit søgte ord den valgte farve uden du behøver at forlade
> "Find"vinduet og du skal kun klikke med musen for at finde "Næste".

det nemmeste er da at slippe for det ekstra vindue.