Quark 6 OSX og zoomværktøj
Fra : Lars Brink

Dato : 25-08-04 11:12

Hej!

Det irriterer mig helt vildt at jeg ikke kan zoome på ctrl-knappen i Quark6
som man har kunnet i de gode gamle OS9 dage, og jeg kan ikke finde ud af at
ændre dette.

Er der nogen der har erfaring med det?

Hilsen fra Lars

Fra : UK

Dato : 25-08-04 16:01

Hej Lars

Hvis duholder Ctrl + shift (+zoom) og Ctrl + alt (- zoom) nede har du din
gode gamle funktion igen.
To andre ting, der til gengæld irriterer mig grænseløst er æble R er blevet
som i adobes programmer og gentagen dublering er OSX programlinie, der
hopper op og ned. Men jeg mener, at jeg burde kunne gå ind og ændre det, har
dog ikke fået det gjort endnu.

Hilsen Ulla

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-08-04 19:21

UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:

> Hvis duholder Ctrl + shift (+zoom) og Ctrl + alt (- zoom) nede har du din
> gode gamle funktion igen.
> To andre ting, der til geng?ld irriterer mig gr?nsel?st er ?ble R er blevet
> som i adobes programmer og gentagen dublering er OSX programlinie, der
> hopper op og ned. Men jeg mener, at jeg burde kunne g? ind og ?ndre det, har
> dog ikke f?et det gjort endnu.

Ja, Quark har dummet sig mht. den danske QuarkXPress 6. Æble+r er
tildelt BÅDE til Rammer og Vis/Skjul lineal. Desværre er det den
sidste funktion der vinder og derfor kan man ikke kalde
Ramme-indstillingerne frem med en tastaturkommando, men må nøjes med
Æble+m og så skifte til Rammer.

Mht. Gentagen dublering, så er det desværre den kommando som Apple har
vælg til Vis/Skjul Dock, men det kan nemt slås fra i
Systemindstillinger->Tastatur->Tastaturgenveje.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : UK

Dato : 27-08-04 21:31

"René Frej Nielsen" <spam@rfn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vælg til Vis/Skjul Dock, men det kan nemt slås fra i
> Systemindstillinger->Tastatur->Tastaturgenveje.

Det var lige det skub, der skulle til. Det tog jo kun et halvt minut, så nu
fungerer min gentagen dublering igen. - Tak for det!
Så er det kun lige det med Æble R, jeg skal studere, for mon ikke det også
burde kunne løses ...

Hilsen Ulla

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-08-04 01:10

UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:

> Det var lige det skub, der skulle til. Det tog jo kun et halvt minut, s? nu
> fungerer min gentagen dublering igen. - Tak for det!
> S? er det kun lige det med ?ble R, jeg skal studere, for mon ikke det ogs?
> burde kunne l?ses ...

Hvis du finder en god løsning er jeg interesseret...

Fra : UK

Dato : 28-08-04 09:27

OK - Ulla