Hvordan findes MAC-adressen på netkortet?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-08-04 08:42

Hej,

Hvordan identificerer man MAC-adressen på et netkort i en MAC (OSX + OS9)?

Er der nogen, der kan give en trin-for-trin-vejledning?

NB
MAC-adressen kaldes også den fysiske adresse og/eller ethernet-adressen
på et netkort.

--
Steen Suder

Fra : Karl Antz

Dato : 24-08-04 08:48

Steen Suder, privat <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> [...]
>
> NB
> MAC-adressen kaldes også den fysiske adresse og/eller ethernet-adressen

Os 9 kan jeg ikke huske - OS X: System Preferences/Show: Built-In
Ethernet/ Ethernet

Her finder du Mac-adressen under betegnelsen Ethernet ID

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 24-08-04 09:46

Karl Antz wrote:

> Os 9 kan jeg ikke huske - OS X: System Preferences/Show: Built-In
> Ethernet/ Ethernet

Er det det som hedder "Systemprofil" i den danske oversættelse.

--Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-08-04 10:05

In article <cgev82$1mip$1@news.cybercity.dk>,
Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Karl Antz wrote:
>
> Er det det som hedder "Systemprofil" i den danske oversættelse.

Nej. Det er Systemindstillinger. Gå ind i Netværk og vælg Vis: Indbygget
ethernet. Så kan du se adressen under punktet Ethernet. Men du kan også
godt bruge Systemprofil og se under Netværk.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-08-04 10:30

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Er det det som hedder "Systemprofil" i den danske oversættelse.

Nej.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 24-08-04 11:33

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Nej.

Men man kan se samme oplysninger de tre forskellige steder:
"Systemprofil", "Systemindstillinger->netværk" og "Netværktøj".

Lidt som et Kinder-æg.

--Martin

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 24-08-04 08:53

Steen Suder, privat wrote:
> [...]
>
> NB
> MAC-adressen kaldes også den fysiske adresse og/eller ethernet-adressen

Hvis vi taler om Mac OSX: Find programmet "Netværktøj". Ligger ofte i
mappen "Hjælpeprogrammer". Start programmet. Her kan du vælge "Info"
hvorefter du kan vælge forskellige netværksadaptere: Ethernet,
Tråsløst... (afhængig af hvor mange netkort der er på maskinen).
Mac-adressen kaldes "Hardwareadresse".

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-08-04 10:30

Steen Suder, privat <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Hej,
>
> Hvordan identificerer man MAC-adressen på et netkort i en MAC (OSX + OS9)?
>
> Er der nogen, der kan give en trin-for-trin-vejledning?

Der er flere muligheder.

OSX:
Æblemenu/Om denne Mac/Flere oplysninger…/
Ã…bner programmet Systemprofil.
Klik på Netværk og find grænsefladen øverst til højre.
Ethernetadressen dukker op nederst til højre.

OS9:
Kontrolpaneler/"TCP/IP"/Knappen "Info".
Ethernetadressen står ud for "Hardawareadresse".

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-08-04 17:26

Steen Suder, privat <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Hvordan identificerer man MAC-adressen på et netkort i en MAC (OSX + OS9)?

> Er der nogen, der kan give en trin-for-trin-vejledning?

OSX: åben en terminal og skriv:

ifconfig en0 ether