Der er helt stille
Fra : Jonas Voss

Dato : 23-08-04 15:19

Det var dog imponerende så stille der er her i dag.

Og vejret er ikke engang særligt godt.

Sidder i alle sammen og ser OL eller hvad?

(:

We demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty!

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-08-04 16:04

In article <9vapv1-1to.ln1@zaphod.verture.net>,
voss@null.dk (Jonas Voss) wrote:

> Det var dog imponerende så stille der er her i dag.
>
> Og vejret er ikke engang særligt godt.
>
> Sidder i alle sammen og ser OL eller hvad?
>
> (:

Der er jo banecykling. I dag køres kvindernes finale i sprint og
kvartfinaler i mændendes sprint, og sprint på cykelbanen er suverænt den
mest spændende begivenhed ved OL. Der har lige været holdløbsfinale,
hvor Australien vandt guld foran Storbritannien, Spanien og Tyskland.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-08-04 16:47

- ...HENRIK NU ER DU DÉR IGEN.! - Ka' du så se at cykle over i
cykelgruppen..))))) ...buuuuh.._))!
mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-08-04 19:55

In article <412a1184$0$13826$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,

> - ...HENRIK NU ER DU DÉR IGEN.! - Ka' du så se at cykle over i
> cykelgruppen..))))) ...buuuuh.. ))!
> mvh. Erik Richard

Hov-hov, det var Jonas, der startede. Han spurgte om, hvad vi lavede
alle sammen. Om vi så OL eller hvad? Og det gjorde vi så. For at gøre
det lidt Mac-relateret, så havde jeg min PowerBook på sofabordet, så jeg
kunne skrive indlæg til cykel-gruppen, mens jeg så banecykling. Og så
har vi efterhånden så mange AirPort-baser, at luften er helt tyk af
radiobølger herhjemme. På den måde er alt, hvad der foregår herhjemme,
Mac-relateret.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-08-04 15:58

In dk.edb.mac, Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> Hov-hov, det var Jonas, der startede.

Ikke på det med banecykling.

[...]

> På den måde er alt, hvad der foregår herhjemme, Mac-relateret.

Virkelig? Alt?

Jeg tror ikke jeg vil høre mere.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Power Company having EMP problems with their reactor

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-08-04 18:19

> [...]
> mest spændende begivenhed ved OL. Der har lige været holdløbsfinale,
> hvor Australien vandt guld foran Storbritannien, Spanien og Tyskland.

-- sig mig, er det kun vi lærere, som arbejder ) (kl er 1915 og har
lige sat mig efter dagens dont, og så er der kun boksning)

kan du så passe din praksis - eller dygtiggøre dig til dine pt's glæde
))

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-08-04 19:49

In article <1gizk8x.18erfav1pm08viN%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> -- sig mig, er det kun vi lærere, som arbejder ) (kl er 1915 og
> har lige sat mig efter dagens dont, og så er der kun boksning)

Ja, det må være hårdt at komme i gang efter kun syv ugers sommerferie.
Heldigvis er der jo også efterårsferien, juleferien, vinterferien og
påskeferien for nu at nævne de væsentlige. Ferier, hvor vi andre må slås
om at få lov til at bruge af vores fem ugers ferie med kollegerne, der
også gerne vil holde deres ferie i skoleferierne, så de kan være sammen
med deres børn. Jeg tror kun, det er julemanden, der har en bedre
ferieordning end lærere.
Endvidere får I jo fri kl. 14 og har masser af tid til indkøb, besøg
hos frisøren, og hvad man ellers skal ordne. Når så jeres børn er i
seng, så skal I lige rette et par stile. En af mine overlæger har seks
børn. Jeg spurgte engang, om ikke det havde været hårdt. Det havde det
ikke, for hans kone var skolelærer. Hun havde derfor masser af tid. Så
forvent ingen medlidenhed

> kan du så passe din praksis - eller dygtiggøre dig til dine pt's glæde
> ))

Jeg har faktisk været på to-døgns-vagt i weekenden fra lørdag morgen til
mandag morgen. Så jeg synes, jeg har fortjent at have fri nu mandag og
tirsdag. Men jeg må tilstå, at jeg er glad for at have vagter. Det er
skønt at spare timer op på den måde og så kunne have nogle fridage på
hverdage, hvor man dels kan slappe af og dels gå til tandlæge og sådan
noget, der ellers skal ske, når man er på arbejde.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-08-04 21:34

> Hun havde derfor masser af tid....

Mens manden tjente kassen.

> Så forvent ingen medlidenhed

Ditto

Husk på at lærere skal, li' som alle andre på arbejdsmarkedet - vel
inkl. læger, arbejde fuld tid. Dvs. 1924 timer minus 5 ugers ferie. Vi
har bare ikke så mange timer at sprede arbejdet på som "i andre" idet
der ikke er kunder i butikken mere end 30 uger om året. M.a.o. skal vi
arbejde over i de perioder hvor børnene er i skolen. At lærergerningen
så, li som mange andre jobs, er udstyret med frihedsgrader der gør at
nogle kan slippe afsted med at lave meget lidt mens andre kan "slippe
afsted" med at få samme hyre for 50% mere arbejde er en anden sag...

Nå jeg stiger lige af min kæphest. Pruuuhhh....

--
Mvh Martin - folkeskolelærer

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-08-04 22:55

In article <1gizswf.1tzwm381g4kum8N%spam_spam_spam@talent.dk>,
spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Nå jeg stiger lige af min kæphest. Pruuuhhh....

Ja, vi må hellere stoppe. Vi kan vel alle sammen blive enige om, at de
andre har det meget bedre.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-08-04 16:07

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> afsted" med at få samme hyre for 50% mere arbejde er en anden sag...
>
> Nå jeg stiger lige af min kæphest. Pruuuhhh....

tak--

så behøver jeg ikke stige op på min

men alligevel:
rettelse: Min ferie (sommer) er på 5 uger- herudover er der en uge "uden
elever" ( min sommerferie incl den uge begyndte i år den 21/6 og
sluttede den 1/8: i alt 6 uger) hvor vi møder os ihjel om ligegyldige
planer indført af DJØF med hjælp af dels en svag fagforening (ja, jeg er
medskyldig) dels ubevidste lallehoveder, som løber i f.eks. hr. Finn
Egelunds spor! Alt sammen et led i den udvikling vi også ser politisk: I
min ungdom var politikere folk med en selvstændig mening. I dag læner
f.eks. både (u)Lykketoft og F(j)ogh sig op ad meningsmålinger. Hvilket
desværre oftest medfører at vi bruger mindste fællesnævner..... hvis da
ikke folk som Pia Kjærsgaard o.a. lykkes at bilde os ind, at alt ondt
kommer fra muslimerne (de glemmer, at uden muslimer havde vi ikke kendt
til tænkere som Aristoteles: den muslimske humanist Averroes' indsats,
ikke blevet inspireret af Alhambra (Corbusier + Utzon) etc etc - men det
er vist en anden snak -)

fuglene letter da i DK for tiden, men de flyver sandelig ikke særligt
højt

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 23-08-04 23:25

Henrik Münster skrev:

> [...]
> hverdage, hvor man dels kan slappe af og dels gå til tandlæge og sådan
> noget, der ellers skal ske, når man er på arbejde.

Du glemmer at nævne "at tage imod pakker fra TNT-manden"...

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-08-04 00:07

In article <7nop16lsz9rp.1g45narmbzy6r$.dlg@40tude.net>,
Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> Du glemmer at nævne "at tage imod pakker fra TNT-manden"...

Det er fordi, jeg har fundet ud af, at jeg bare kan ringe til TNT om
morgenen, når jeg kan se på tracking-siden, at pakken er komme til
Kolding og bede dem aflevere pakken på sygehuset i stedet. Det gjorde
jeg med de to pakker, vi fik i sidste uge, og det fungerede perfekt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jonas Voss

Dato : 23-08-04 19:16

In dk.edb.mac, Henrik Münster wrote:

> [...]
> mest spændende begivenhed ved OL. Der har lige været holdløbsfinale,
> hvor Australien vandt guld foran Storbritannien, Spanien og Tyskland.

Godt så.

(:

   AHHH. Donuts. . . What can't they do. -- H. Simpson

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-08-04 16:33

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Det var dog imponerende så stille der er her i dag.
>
> Og vejret er ikke engang særligt godt.
>
> Sidder i alle sammen og ser OL eller hvad?
>
> (:

Så vil jeg da komme med et lille positivt indlæg

Min mobil, hvor jeg ikke kunne lure højtalerfunktionen, virker fint,
blev guidet fra SE, men det er langt mere kringlet end med Nokiaen, men
pyt bare højtaleren brager derudaf!

JUBIIII!!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-08-04 15:56

In dk.edb.mac, Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Min mobil, hvor jeg ikke kunne lure højtalerfunktionen, virker fint,
> blev guidet fra SE, men det er langt mere kringlet end med Nokiaen, men
> pyt bare højtaleren brager derudaf!

Herligt.

> JUBIIII!!

Også i den grad.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: short leg on process table

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-08-04 16:44

Jonas Voss wrote:

> Det var dog imponerende så stille der er her i dag.
>
> Og vejret er ikke engang særligt godt.
>
> Sidder i alle sammen og ser OL eller hvad?

aldrig, jeg boykotter OL fordi OL træder på deltagernes ytringsfrihed :/
http://www.cnn.com/2004/TECH/internet/08/20/olympic.diaries.ap/index.html

JonB

Fra : Jonas Voss

Dato : 23-08-04 17:01

In dk.edb.mac, Jon Bendtsen wrote:

> aldrig, jeg boykotter OL fordi OL træder på deltagernes ytringsfrihed :/
> http://www.cnn.com/2004/TECH/internet/08/20/olympic.diaries.ap/index.html

Ja, det lyder da ualmindeligt tåbeligt.

Deres linkpolitik er også lige til at lukke op og ..... i.

<http://shor.ter.dk/408845991>

Noget siger mig de ikke helt har fattet hvad hypertext går ud på.

Vescere bracis meis

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-08-04 19:22

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Det var dog imponerende så stille der er her i dag.
>
> Og vejret er ikke engang særligt godt.
>
> Sidder i alle sammen og ser OL eller hvad?
>
> (:

Jeg sidder og overvejer, hvad jeg skal sende af uforskammetheder

--
v.h.
Mich.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 23-08-04 20:15

In article <1gizn5u.1x90v0i19myt5lN%Mich@noget.invalid>, Mich. Ottosen
<Mich@noget.invalid> wrote:

> Jeg sidder og overvejer, hvad jeg skal sende af uforskammetheder

De skal bare have et »par flade«

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-08-04 21:20

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> De skal bare have et »par flade«

Begynder de så ikke at smide med hardware?

--
v.h.
Mich.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-08-04 22:11

Hej Mich

Jamen, nu går du jo også udenom.. - For dig plejer 'et par flade' da
at være bakskuld..?

mvh, Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-08-04 23:04