Apple Store
Fra : J.K.Arning

Dato : 19-08-04 14:39

Jeg har bestilt en iPod Mini hos apple store den 4 august der skulle
leveres senest 1 september.

Ordren har hele stiden stået som "Open" og gør det stadigt.
Er det som det skal være ?
Er der gode muligheder for at den stadigt vil blive leveret
senest den 1 spetember ?

Apple har temmeligt travlt med at producere og levere de nye
mini`er så det kunne jo godt være at de ikke kunne overholde
de leveringstider de angiver i deres Apple Store ?

Regards

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-08-04 15:35

J.K.Arning <spam@_remove_arning.dk> wrote:

> [...]
> mini`er så det kunne jo godt være at de ikke kunne overholde
> de leveringstider de angiver i deres Apple Store ?

En ordre der er "Open" er bare i gang. Den står sådan indtil den skifter
status til "Shipped".

Min stod til afsendelse den 6. august, men blev forsinket to gange og
blev sendt den 16., og den kommer i morgen - jeg har lige snakket med
TNT i Kolding, som har prøvet at aflevere den i går mens jeg ikke var
hjemme, så nu er weekenden afsat.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-08-04 17:52

In article <1girxee.w3y3hc1yj9ibpN%newsplus@oleswebsite.dk>,
newsplus@oleswebsite.dk (Ole Jensen) wrote:

> [...]
> blev sendt den 16., og den kommer i morgen - jeg har lige snakket med
> TNT i Kolding, som har prøvet at aflevere den i går mens jeg ikke var

Min har stået som shipped siden d. 13/8, men der har ikke været noget at
se på trackinghjemmesiden. Først i dag er der begyndt at ske noget. Den
er kommet gennem Arnhem kl. 17, så jeg regner med, at jeg får den i
morgen. Sådan plejer det at være.
Så sent som i dag har jeg modtaget en Airport Express. Den overhalede
iPod Mini indenom, idet den pludselig skiftede til shipped i går og
drønede til Kolding. Jeg ringede til TNT i morges og aftalte, at de
skulle aflevere pakken på sygehuset. Det gik helt perfekt, så jeg regner
med at ringe til dem i morgen tidlig og bede dem om også at aflevere min
iPod Mini på sygehuset.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-08-04 18:11

On Thu, 19 Aug 2004 18:51:57 +0200, Henrik Münster wrote:

> Så sent som i dag har jeg modtaget en Airport Express. Den overhalede
> iPod Mini indenom

Din iPod Mini er jo heller ikke en express, så det er vel helt naturligt.

--
MVH
osv...

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-08-04 20:07

> [...]
> skulle aflevere pakken på sygehuset. Det gik helt perfekt, så jeg regner
> med at ringe til dem i morgen tidlig og bede dem om også at aflevere min

Jeg har siden i lørdags kigget flere gange på "tracking"-siden uden at
der har været bevægelser på den. Derfor ringede jeg til Apple i dag for
at brokke mig, men der var heldigvis optaget, for jeg opdagede at TNT
havde lagt en telefonbesked om at de forgæves havde forsøgt at aflevere
mine pakker.
Så man kan altså ikke helt regne med den "Tracking"-side.

Jeg havde ellers lagt i kakkelovnen til den uheldige person der ville
tage telefonen hos Apple, men i stedet er det hos TNT at den var gal.
De kunne da heller ikke forstå hvad der var galt - men det system kører
nok også under windows

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-08-04 20:44

In article <1gisa6v.15q9nrbtg13e6N%newsplus@oleswebsite.dk>,
> [...]

> tage telefonen hos Apple, men i stedet er det hos TNT at den var gal.
> De kunne da heller ikke forstå hvad der var galt - men det system kører

Den tracking-side, man kommer til, når man klikker på tracking-nummeret
på ens ordre-side hos Apple Store, er en bro mellem Apple og TNT. Det er
min erfaring, at den ikke altid opdateres så hurtigt. Ofte kommer
meddelelserne hurtigere hos TNT. Jeg tager derfor ofte det ti-cifrede
nummer hos Apple, åbner tnt.dk og sætter nummeret ind på deres
tracking-service. Det er et reference-nr. og ikke et fragtbrev-nr. Ofte
kan man fange begivenhederne der, før de dukker op hos Apple. Men jeg
har nu også været ude for det modsatte. Husk også, at tiden hos Apple er
GMT, som er to timer efter Europa om sommeren.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster