Airport baser dato og tid
Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-04 22:04

Man kan indstille en Airport basestation til at indstille dato og tid
automatisk efter en tidsserver på internettet. Det lyder jo meget smart,
men hvad i alverden skal en basestation kende klokken for? Jeg har godt
nok sat mine baser til det, men jeg tror faktisk ikke engang, det var
slået til som standard. Så kan det jo ikke regnes som så vigtigt. Der
ser da heller ikke ud til at være en mulighed for at stille tiden
manuelt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-08-04 22:32

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> writes:

> [...]
> slået til som standard. Så kan det jo ikke regnes som så vigtigt. Der
> ser da heller ikke ud til at være en mulighed for at stille tiden

Logfiler, f.eks. Når basen har styr på hvad klokken er, er det også
lidt nemmere for den at administrere DHCP levetider. Det sker somme
tider, at hardware glemmer hvad klokken er, ganske som med din Mac når
den får et fladt backup batteri.

Det kan kun anbefales, at lade skidtet selv styre tiden, så slipper
man også for at tænke på sommertid og vintertid.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 21-08-04 11:49

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> [...]
>
> Det kan kun anbefales, at lade skidtet selv styre tiden, så slipper
> man også for at tænke på sommertid og vintertid.

Airport Express kan enda bruges som lokal NTP server. Ta et kig på:
<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040809162009908>
--
Michael Tysk-Andersen
tysk-andersen.dk