Apropos mobil og abb.
Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-08-04 10:37

Hej igen.

Der er sgu´noget jeg ikke forstår.....tror jeg nok :-/

Jeg er ikke typen der gider spurte 45 supermarkeder igennem for at få en
leverpostej der er een krone billigere.

Og det virker helt polvendt på mig at selskaber og kunder bruger så
meget krudt på at kapre nye kunder, man skal jo skifte selskab hvert
halve år for at få en "billigere" telefon.

Jeg har et billigt Mixit abbonnement, hvorfor fanden tilbyder de ikke de
nuværende kunder billige telefoner, så smutter de jo ikke over til
konkurrenterne? :-/

Hvis nu jeg giver mine kunder en skovtur een gang om året, og ændrer
den politik til at det kun er mine nye kunder der kommer på skovtur, så
er de gode gamle kunder sgu´da skredet!

Eller er det bare mig der ikke fatter en brik?

Men jeg gider ikke skifte abb. , så jeg må betale hvad det koster, men
det virker bare´mærkeligt.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Dennis Newel

Dato : 17-08-04 10:45

Lone Schmidt wrote:
> Og det virker helt polvendt på mig at selskaber og kunder bruger så
> meget krudt på at kapre nye kunder, man skal jo skifte selskab hvert
> halve år for at få en "billigere" telefon.

det virker uheldigvis som normal procesurer for nogle typer af
virksomhedder...der er nøjagtig det samme ifbm. avis abonnementer.
Heldigvis er fokus på "churn"(1) steget på det sidste, så man kan da
håbe at man får bedre vilkår jo længere tid man er kunde. HUR har jo
forsøgt sig med, i København, at hvis man køber månedskort via PBS
gennem et helt år, får man en måned gratis.

./Dennis

(1) hastigheden hvormed kunder skifter selskab. Højt churn = illoyale
kunder, lavt churn = layale kunder der bliver i lang tid :)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 17-08-04 11:06

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Eller er det bare mig der ikke fatter en brik?
>
> Men jeg gider ikke skifte abb. , så jeg må betale hvad det koster, men

Derfor skal du købe brugt. Så kan du fortsætte med dit nuværende
abonnement.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Christian Bech

Dato : 17-08-04 11:52

In article <1gintzx.13r2g9c1djrw8wN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Jeg har et billigt Mixit abbonnement, hvorfor fanden tilbyder de ikke de
> nuværende kunder billige telefoner, så smutter de jo ikke over til
> konkurrenterne? :-/

Fordi du ikke betaler abonnement. Det er abonnementet, der betaler for
telefonen. Man ikke få både i pose og sæk.

--

Christian

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-08-04 14:54

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Fordi du ikke betaler abonnement. Det er abonnementet, der betaler for
> telefonen. Man ikke få både i pose og sæk.

Ja fair nok, men så er det som jeg sagde: jeg forstår det ikke!

At have et forretningskoncept, der er en ren svingdør, virker ikke
attraktivt på mig

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 17-08-04 16:01

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Ja fair nok, men så er det som jeg sagde: jeg forstår det ikke!
>
> At have et forretningskoncept, der er en ren svingdør, virker ikke
> attraktivt på mig

Heller ikke mig. Derfor find et selskab, der tilbyder telefoni til en
pris som er attraktiv for dig og køb så din telefon af en eller anden
klovn, som absolut skal have den nyeste og derfor sælger sin 14 gamle
telefon.

Sådan fik jeg min t68i til 800,- kontant.

Prisen på de brugte falder jo proportionalt med de sindsyge tilbud som
nogle butikker kører. Forskellen er bare at du slipper for bøvlet med 2
- 3 abb. og at huske at sige dem op og så videre.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Christian Bech

Dato : 17-08-04 21:23

In article <1gio6jf.1038e091c41fbuN%mailloneFJERN@netscape.net>,

> Ja fair nok, men så er det som jeg sagde: jeg forstår det ikke!
>
> At have et forretningskoncept, der er en ren svingdør, virker ikke
> attraktivt på mig

Mit gæt er, at de ikke taber. De får en kunde i mindst 6 måneder og får
betalt den telefon der følger med og så håber de naturligvis på, at folk
bliver hængende. Da jeg ville opsige mit Orange-abonnement fik jeg fx
tilbudt betingelser på niveau med billigselskaberne.

--

Christian