Sydsiden før, undervejs og nu
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-09-04 21:09

Billeder postet i dk.binaer, samme subject.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-09-04 21:18

Sikke fint det er blevet, men hvordan kom du af med den grimme græsplæne?
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-09-04 23:59

Preben Riis Sørensen wrote:
> Sikke fint det er blevet, men hvordan kom du af med den grimme
> græsplæne? M.V.H.

Mener du det mandshøje grønne noget? Det kostede blod, sved og tårer. Det
meste af det var gyldenris, som møjsommeligt er gravet op og sorteret fra.

Billede 1 var den dag, vi så på huset, inden vi købte. Billede 2 er da vi så
småt var begyndt at lave bede langs muren i stedet for den flisegang af
fortovsfliser - holddaheltferie hvor de var tunge.

Så du forresten mine billeder forleden fra forhaven?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-09-04 09:34

> [...]

> fortovsfliser - holddaheltferie hvor de var tunge.
>
> Så du forresten mine billeder forleden fra forhaven?

Det var en vits, altså at jeg skulle mene at du havde fjernet græsplænen for
at få 'det fine høje staudebed'....

Nå, men tilbage til alvor, så har jeg set forhaven også, det bliver
efterhånden en fin have.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-09-04 20:16

Preben Riis Sørensen wrote:

> Det var en vits, altså at jeg skulle mene at du havde fjernet
> græsplænen for at få 'det fine høje staudebed'....

Nå du stillede det hele 'på hovedet'. ;)

> Nå, men tilbage til alvor, så har jeg set forhaven også, det bliver
> efterhånden en fin have.

Det var sådan set også meningen. Men når man overtager noget, der ikke har
været passet i +20 år, er det ikke noget, der opnås fra dag til dag.

Du skulle næsten se baghaven. Der har på ejendommen været
vognmandsforretning og produkthandel. Så der var et areal på små 100 kvm med
asfalt + omkring 150 kvm med beton, der altsammen skal brækkes - delvist er
brækket - op og køres væk, så der kan lægges muld på.

Hvis du er interesseret, kan jeg lægge noget om det i morgen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-09-04 02:09

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev

> Hvis du er interesseret, kan jeg lægge noget om det i morgen.

Nej, vent du bare til vi kan få et før/efter billede.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-04 10:18

> Billeder postet i dk.binaer, samme subject.

Det er blevet flot. Så langt er vi desværre ikke kommet med vores have
endnu. Det må komme næste år.

Lidt OT:
Ligger jeres hus i Klarup nordjylland ? Synes det ligner et af de huse jeg
kiggede på, da vi kiggede efter hus.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-09-04 20:17

Buffy wrote:

> Det er blevet flot. Så langt er vi desværre ikke kommet med vores have
> endnu. Det må komme næste år.

Jeg vil ønske jer god arbejdslyst.

> Lidt OT:
> Ligger jeres hus i Klarup nordjylland ? Synes det ligner et af de
> huse jeg kiggede på, da vi kiggede efter hus.

Nej, i Gelsted på Vestfyn.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-09-04 02:18

> Jeg vil ønske jer god arbejdslyst.

Hvis man skal arbejde sig igennem noget der fuldt af
staude/ukrudts/småbuske-rødder er der ikke noget bedre end en
Wiederhof-hakke. Den er økse/henholdsvis 10-15 cm bred hakke og har tyngde
til at hakke rødder op på en nem måde. Jeg har ikke prøvet, men mener den
ville kunne bruges mod noget så genstridigt som bambusrødder. En Ribsbusk
f.eks. er onduleret på få minutter.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen