Lampe
Fra : Finn Gunnarsen

Dato : 03-09-04 11:34

Jeg har netop købt en ny loft-lampe, en af dem som har en slags fjeder der
gør det muligt at trække den op og ned. Da jeg skulle til at montere den
opdager jeg at der sidder et meget lille stik i selve lampen. Det ligner et
ganske almindeligt stik til stik-kontakten, men det er bare meget mindre,
hvilket vil sige at det udelukker at den skal sættes i en rigtig
stik-kontakt. Da jeg bor ude på landet vil jeg meget nødig skulle til at
kører indtil Ikea igen hvor jeg har købt den. Måske nogen af Jer ved hvordan
den skal monteres? Kan det gøres uden at jeg skal ud og investere flere
penge?

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-09-04 11:43

"Finn Gunnarsen" <spam@spam.se> skrev i en meddelelse
> Det ligner et
> ganske almindeligt stik til stik-kontakten, men det er bare meget mindre,

Du kan hos nærmeste elektriker eller byggemarked købe et hun-stik, hvor
stikket passer.
Men jeg aner ikke, om du selv må etablere det.

Hilsen Inger

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-09-04 11:52

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan hos nærmeste elektriker eller byggemarked købe et hun-stik,

Ups - det hedder ski da ikke et hun-stik, som jo sidder på en ledning - men
stikdåse?

Hilsen Inger

Fra : Jan Achmann

Dato : 04-09-04 09:04

"Hun" eller "dåse"....det kommer vel ud på et......øh....eller....
Jan

Fra : Nygaard

Dato : 03-09-04 12:33

Måske nogen af Jer ved hvordan
> den skal monteres? Kan det gøres uden at jeg skal ud og investere flere
> penge?

Klip ledningen over, og monter den i lampeudtaget, lige som den gamle
lampe....

/Nygaard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-09-04 15:35

"Nygaard" <keld@wapse.dk> wrote in message

> Klip ledningen over, og monter den i lampeudtaget, lige som den gamle
> lampe....

men mindre det er svagstrøm, det kan jo være der gemmer sig en trafo i
pakken, som stikket passer til.

Fra : Nygaard

Dato : 06-09-04 07:24

> men mindre det er svagstrøm, det kan jo være der gemmer sig en trafo i
> pakken, som stikket passer til.

Jeg har aldrig oplevet en Ikea (og lign.) lavspændingslampe, hvor
transformatoren skulle købes selvstændigt...

/Nygaard