Gode råd til isætning af stolper til træte~
Fra : JKJ

Dato : 29-08-04 20:02

Hej

Jeg skal til at bygge en træterrasse på ca 47 m2 i 1,3m højde.

Jeg ved at det er meget vigtigt at stolperne står i en lige række + i lod.
Er der nogen her der har et/nogle gode råd til det, samt eventuelt links til
steder på nettet. På forhånd tak for svar.

Mvh.
John

Fra : Leonard

Dato : 29-08-04 20:39

"JKJ" <de@de.de> wrote:

>Jeg ved at det er meget vigtigt at stolperne står i en lige række + i lod.

Så kritisk er det nu heller ikke, men det ser herrens ud hvis de ikke
gør det.
Sæt stolperne i hjørnerne, brug loddestok til at få dem i lod på begge
leder og træk så murersnor både i top og bund, som du kan sætte resten
efter.
Så kommer de til at flugte og det er det der ser godt ud.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : JKJ

Dato : 30-08-04 07:49

Tak for det gode råd - det vil jeg prøve at følge.

Mvh.
John

Fra : Jesper Hansen

Dato : 30-08-04 09:08

Ja et lille fif mht snoren; sæt en klods på et fast mål f.eks. een cm
mellem snor og de to yderste stolper. Når du så måler de andre stolper
er du sikker på der ikke er noget der trykker en smule på snoren.
Alternativt vil en skæv stolpe blot akkumuleres hen igennem forløbet.
Måske lidt snørklet forklaret, håber du forstår.

Nå ja, husk (ihvertfald hvis du skal lave et vandret niveau) at få den
snor strammet meget op!!

Mvh

Jesper.

Fra : JKJ

Dato : 30-08-04 10:14

Jeg forstår hvad du mener - tusind tak for rådet.

Mvh.
John