termostater
Fra : Leonard

Dato : 28-08-04 20:22

Der har tidligere været tråde om hvordan man kan løsne fastgroede
termostater, men nu har jeg kæmpet med det l.rt de sidste 2 vintre, så
jeg tænkte om ikke der var noget godt at gøre ved dem.
Det er jo forholdsvist lettere at skille skidtet ad nu, hvor der ikke
er varme på anlægget.
Men vinder jeg noget ved at skrue hele termostaten af røret og skille
den ad?
- kan den smøres med noget der holder eller skal den afkalkes eller
hvad skal der til?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jørgen

Dato : 28-08-04 20:36

en masse spørgsmål uden at fortælle noget afgørende
Er det Danfos termostater, kan de drejes eller hvad

Fra : Leonard

Dato : 28-08-04 20:55

"Jørgen" <js3@c.dk> wrote:

>en masse spørgsmål uden at fortælle noget afgørende
>Er det Danfos termostater, kan de drejes eller hvad

Ja, det er Danfoss, nogle af dem med ekstern føler. De kan drejes og
hvis jeg piller selve drejedelen af, så kan jeg motionere ventilen,
evt. nøjes med at banke på siden af huset, og det hele virker.
Men det er ikke længe det virker før jeg skal til at motionere
ventilen igen og det er dette jeg gerne vil løse nu, hvor jeg ikke er
afhængig af varmen.

Citer det du svarer på og svar under det du svarer på.

mvh Leonard http://leonard.dk/

Fra : Jørgen

Dato : 29-08-04 08:50

Jeg tror det er pakdåsen, som sidder bag termostaten, på røret, kan en lille
pind bevæge sig frit.
Ellers skift den ud den koster ca. 40 kr. .
Brug en lille svensknøgle der kommer kun 2 dråber vand ud
hilsen
Jørgen

Fra : MFO

Dato : 29-08-04 18:31

Leonard wrote:
> [...]
> Men det er ikke længe det virker før jeg skal til at motionere
> ventilen igen og det er dette jeg gerne vil løse nu, hvor jeg ikke er

Hej!
Jeg har døjet med mine termostatventiler (1-25 år gamle) i nogle år,
skiftet pakdåser, banket, adskilt og smurt.
I år har jeg skiftet alle > 5 år gamle ventiler, da prisen på en ny
ventil ikke betyder noget i forhold til arbejdet og ærgelsen med et
dårligt fungerende varmeanlæg.

--
Michael

Fra : Calle.

Dato : 29-08-04 22:15

Leonard wrote:

> [...]
> afhængig af varmen.
>
> Citer det du svarer på og svar under det du svarer på.

De sætter sig ikke fast hvis man ikke skruer dem helt i. Lader man dem stå
står de og regulerer konstant så de ikke sætter sig. Så er det nok at lukke
for pumpen

--
Calle.

Fra : Aksel

Dato : 28-08-04 22:03

> [...]
> den ad?
> - kan den smøres med noget der holder eller skal den afkalkes eller

Hvis du vil pille dem af bør du skifte hele termostatventilen. nye koster
ca. 150 kr hos Harald.

Hilsen Aksel

Fra : Leonard

Dato : 28-08-04 22:33

"Aksel" <akselj@ny-post.dk> wrote:

>Hvis du vil pille dem af bør du skifte hele termostatventilen. nye koster
>ca. 150 kr hos Harald.

Er det ikke denher du mener:
http://www.harald-nyborg.dk/?=3066
?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Calle.

Dato : 29-08-04 22:17

Leonard wrote:

> Er det ikke denher du mener:
> http://www.harald-nyborg.dk/?=3066
> ?

hvad har en kompressor med sagen at gøre

--
Calle.

Fra : Leonard

Dato : 30-08-04 11:15

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:

>hvad har en kompressor med sagen at gøre

Ikke en hat, det HNs hjemmeside der drillede mig, her er linket til
termostaten: http://www.harald-nyborg.dk/?=3372

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : MFO

Dato : 30-08-04 11:41

Leonard wrote:

> Ikke en hat, det HNs hjemmeside der drillede mig, her er linket til
> termostaten: http://www.harald-nyborg.dk/?=3372

Du skal i øvrigt passe lidt på, hvis du køber nye ventiler. Jeg købte
nogle Danfoss ventiler på tilbud hos Harald Nyborg, de var ca. 10mm
længere end de ventiler der "normalt" bliver brugt i danmark. Ved
udskiftning kan det blive et problem.

--
Michael

Fra : Calle.

Dato : 30-08-04 15:24

MFO wrote:

> [...]
> nogle Danfoss ventiler på tilbud hos Harald Nyborg, de var ca. 10mm
> længere end de ventiler der "normalt" bliver brugt i danmark. Ved

plus at termostathovedet ikke er det der normalt sælges i DK, men derimod
det tyske, som ikke ligefrem er det kønneste ;-(

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 29-08-04 22:16

Aksel wrote:
> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil pille dem af bør du skifte hele termostatventilen. nye
> koster ca. 150 kr hos Harald.
>
> Hilsen Aksel

han kan da nøjes med at skifte pakdåsen, som koster en 10 - 20,-

--
Calle.

Fra : Leonard

Dato : 30-08-04 11:17

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:

>han kan da nøjes med at skifte pakdåsen, som koster en 10 - 20,-

Men er det nok til at mine kvaler forsvinder med de ventiler der ikke
vil åbne når de har lukket sig fordi det har været varmt nok i rummet?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : MFO

Dato : 30-08-04 11:34

Leonard wrote:

> Men er det nok til at mine kvaler forsvinder med de ventiler der ikke
> vil åbne når de har lukket sig fordi det har været varmt nok i rummet?

Det var det ikke på enkelte af mine, de skulle stadig have et gok på
siden af ventilhuset for at åbne.

--
Michael

Fra : Calle.

Dato : 30-08-04 15:22

Leonard wrote:

> Men er det nok til at mine kvaler forsvinder med de ventiler der ikke
> vil åbne når de har lukket sig fordi det har været varmt nok i rummet?

Det plejer at være stiften der sætter sig fast

--
Calle.