Muldvarper....hvor dybt graver de?
Fra : Anders Lund

Dato : 27-08-04 21:27

Hej!

Påtænker at grave et trådnet ned i jorden rundt om min have, for at slippe
af med muldvarper!
Hvor dybt skal jeg sætte det? Er der nogen, som ved ca. hvor dybt sådan en
fætter graver sine gange??

Anders Lund

NB. Ved besvarelser direkte til min e-mail,
så slet _FJERN_ i adressen!

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-08-04 21:36

On Fri, 27 Aug 2004 22:26:50 +0200, "Anders Lund"
<anders.lp_FJERN_@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>af med muldvarper!
>Hvor dybt skal jeg sætte det? Er der nogen, som ved ca. hvor dybt sådan en

Den kan grave dybt - over en meter svjv.

Noget helt andet er at den altså ikke nøjes med at flytte sig igennem
sine gange i jorden - den kan også kravle rundt ovenpå jorden. Så hvis
dit hegn skal være effektivt skal det rage et stykke over jorden.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Leonard

Dato : 27-08-04 21:59

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

>Noget helt andet er at den altså ikke nøjes med at flytte sig igennem
>sine gange i jorden - den kan også kravle rundt ovenpå jorden. Så hvis
>dit hegn skal være effektivt skal det rage et stykke over jorden.

Næste spørgsmål bliver så:
Hvor højt kan en muldvarp springe?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jesper G.

Dato : 28-08-04 09:17

LOL

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-08-04 12:30

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev
> Næste spørgsmål bliver så:
> Hvor højt kan en muldvarp springe?

Ja, der kan jeg da lige nævne rekorden. En mand så noget bevæge sig på
toppen af flagstangen, og af meget anspændt nysgerrighed rystede han til
sidst det mærkelige væsen ned. Det viste sig at være en lyslevende
Muldvarp!!! Det tror i selvfølgelig ikke på, men jeg har ikke drukket....
Forklaringen skulle findes i, at en rovfugl har anbragt den der og så har
mistet lysten til at spise fløjl, eller den er blevet forstyrret. Men i
disse OL tider kunne man også antage at det var vinderen af
stangspringskonkurrencen der sad der?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen