Løbesod
Fra : Vivi West

Dato : 24-08-04 15:21

Hej alle.

Jeg har fjernet al puds fra min skorsten i køkkenet. Der har været et
problem med løbesod før jeg overtog huset. Jeg vil nu kradse noget ud af
fugerne.

Hvad bør jeg gøre for at den gamle løbesod ikke slår igennem den nye puds???

Har læst om ko-lort, men hvorda???

Håber nogen har lidt erfaring de vil dele med mig

På forhånd tak
Vivi

Fra : anders majland

Dato : 24-08-04 15:39

> Hvad bør jeg gøre for at den gamle løbesod ikke slår igennem den nye
> puds???

Trænger indersiden til renovering ?
(isokern eller isodor)

Hvordan skal overfladen ende med at være ?

Vi har malet et par gange med en sadolin isoleringsgrunder på en
nypudset skorsten (Gammen sod trak stadig ud igennem pudset) og dernæst
med en "fed" oliemaling. Det har sammen med en isodor foring (så der
ikke trænger mere ud) holdt soden inde.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Vivi West

Dato : 24-08-04 18:38

Hej,

Der isokern i skorstenen. Vi mener skorstenen er renoveret efter løbesod
problemet.

Der er det gamle løbesod som sidder i fugerne og på murstenene, der trængte
igennem ny maling. Derfor har jeg banket al den gammel puds af, meningen er
så at den skal pudses op igen. Derfor vil jeg gøre noget forebyggende.

Ellers tak for deltagelsen

Vivi

meddelelse news:412b5da8$0$98401$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : WhoopAss

Dato : 24-08-04 18:44

"Vivi West" <vivi.west@privat.dk> wrote in

> [...]
> trængte igennem ny maling. Derfor har jeg banket al den gammel puds
> af, meningen er så at den skal pudses op igen. Derfor vil jeg gøre

Har selv haft samme problem, jeg kan stærkt anbefale at du investere i
noget "løbesod stopper", spørg ned i bygge markedet, det ligner noget tyndt
maling og fåes på spray og i bøtte alt efter hvormeget du skal bruge... og
tro mig, du ønsker ikke at bruge for lidt, det sk.. løbesod trænger igennem
det mest utrolige, så sørg for at få det dækket godt og grundigt inden du
begynder på evt. efter behandling.

Mvh

Martin

Fra : anders majland

Dato : 24-08-04 22:29

> [...]
> trængte igennem ny maling. Derfor har jeg banket al den gammel puds
> af, meningen er så at den skal pudses op igen. Derfor vil jeg gøre

Det jeg forsøgte at sige var at hvis det skulle males efter at det var
pudset op igen kunne det gøre som vi gjorde. Jeg ved ikke hvilke
produkter der vil egne sig til at smøre på den rå skorsten og som
samtidig egner sig til at pudse videre på.

Fra : anders majland

Dato : 24-08-04 17:06

>med en "fed" oliemaling.

Rettelse. Den var vandbaseret fordi isoleringsgrunderen var vandbaseret.
Men vi havde fået anbefalet at bruge en oliemaling (Men som i kan høre
var jeg ikke selv den udførende

Det holder nu fint alligevel her et år efter.

Fra : Jan Holm

Dato : 25-08-04 01:38

Vivi West wrote:
> Hvad bør jeg gøre for at den gamle løbesod ikke slår igennem den nye
> puds???

Vi skiftede en gammel sur skorsten til en ny isokern - men den gamle havde
sat en del løbesød på væggene omkring og loftet (beton)

Løsning - malermesterens gør det selv salg - vådrumsgrunder 2 gange. Intet
gennemslag siden.

Mvh
Jan Holm

Fra : tuc

Dato : 26-08-04 20:35

> Løsning - malermesterens gør det selv salg - vådrumsgrunder 2 gange. Intet
> gennemslag siden.
>
> Mvh
> Jan Holm

Hej Jan

Den vådrumsgrunder du brugte hvor var den fra?

Tuc

Fra : Jan Holm

Dato : 27-08-04 01:13

> Hej Jan
>
> Den vådrumsgrunder du brugte hvor var den fra?
>
> Tuc

Hej Tuc

http://www.bentpedersen.dk/

Som er medlem af "malermesterens gør det selv salg"
Hvilket mærke det var husker jeg ikke. Det er noget
dyrt skidt, men jeg lånte en 10 liters, brugte det jeg
skulle og betalte bagefter kun for det jeg havde brugt.
Super service...

Mvh
Jan Holm