markchampignon/ urter
Fra : Jørgen

Dato : 22-08-04 10:15

Kære alle

Jeg har nogle gamle græsmarker rund om huset, som afgræsses. Hvordan får jeg
etableret en "koloni" af markchampignon der ? Nogle der har erfaringer ?

I de samme marker kunne jeg tænke mig at så div. urter selv flerårige
nogle forslag ? har tænkt på kællingetand. bibernella evt cikorie
Hvor køber jeg disse frø i store mængder ?

ps markerne græsses af kreaturer

hilsen jørgen vj

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-08-04 10:45

Hos Nykilde, http://www.nykilde.dk/

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jørgen

Dato : 24-08-04 08:31

Hej så er frøene bestilt hos http://nykilde.dk, de har en super hjememside
hvor man kan se blandingerne og de leverer med fragtmanden. takker for rådet
super.

Men Men Men hvad med etableringen af champignon

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-08-04 19:02

On Tue, 24 Aug 2004 09:30:48 +0200, "Jørgen" <joej-Remove-@ofir.dk>
wrote:

>Hej så er frøene bestilt hos http://nykilde.dk, de har en super hjememside
>hvor man kan se blandingerne og de leverer med fragtmanden. takker for rådet
>super.

Jeg har også indtrykket af at nykilde har styr på sagerne når det gælder
frø af vilde blomster.

>Men Men Men hvad med etableringen af champignon

Her kan jeg desværre ikke hjælpe - det eneste jeg ved er at det ikke
lnægere er til at opdrive mycelium af campignon nogle steder. For år
tilbage kunne det købes i stort set alle butikker som også solgte frø.
Det kan det ikke mere...

(Ps. Lad venligst være med at sende svaret på et indlæg her i gruppen
til både gruppen og min mailadresse.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 24-08-04 19:17

wrote:

> [...]
>super.
>

>Men Men Men hvad med etableringen af champignon

Prøv at se her: http://www.lundhede.com/svampe.htm#champignon

Med venlig havehilsen
Dorte

--