Faskine?
Fra : Jørn H.

Dato : 20-08-04 15:15

Hej NG.

Jeg skal have lavet en faskine til afløb fra ca. 10 m2 altan.

Har læst på Nettet, at man kan købe en lille, billig plasticfaskine til
2-300 kr. i stedet for at skulle grave et noget større hul og fylde med
sten. Men nu har jeg forhørt mig i Silvan, Bygma m.fl., og de har kun
faskiner til 50-100 m2 og til en pris på min. 700 kr.

Kan nogen henvise mig til rette sted??

Hilsen Jørn H.

Fra : Jens Juul

Dato : 20-08-04 15:57

>Jeg skal have lavet en faskine til afløb fra ca. 10 m2 altan.

Du køber 2-3 kasser øl af god kvalitet, drikker øllerne, bolter kasserne
sammen, borer nogle huller i siderne, graver et hul, omsvøber kasserne med
fiberdug, ned i hullet, tilslutter med rør, dækker hullet til og du er
færdig.

Har netop gjort ovenstående med 7 kasser øl til 50 kvm garage tag og det
funker upåklageligt, er mere solidt og kostede 1/4 selv om jeg købte
kasserne med indhold )

God fornøjelse.

Jens

Fra : tnf

Dato : 20-08-04 17:34

Forhåbenlig drak du først øllerne bag efter.... :)

Martin

Fra : Jørn H.

Dato : 21-08-04 20:16

Hej Jens.

1) Hvad skal huller i siderne gøre godt for?
2) Køber man fiberdug i et byggemarked?

MVH Jørn

Fra : benny

Dato : 20-08-04 15:11

køb 2 mælkekasser eller ølkasser
strip dem sammen kant mod kant så der bliver et stort hulrum inden i
sæt evnt noget afstivning inden i så de ikke kan klappe sammen
montere en pvcstuds i toppen evnt bore den ned i kassen
rul fibertex rund om kasserne grav dem ned
så har du en billig faskine

Fra : Jørn H.

Dato : 21-08-04 20:15

Tak Benny,
1) Hvad er en "pvcstuds" og hvilken funktion har den?
2) Køber man fibertex i et byggemarked?

MVH Jørn H.

Fra : Jens Juul

Dato : 20-08-04 19:43

>Forhåbenlig drak du først øllerne bag efter.... :)

Njarh ........ jeg drak dem først, så projektet strakte sig lidt. 7 kasser
tager alligevel lidt tid at konsumere )

Jens

Fra : Jens Juul

Dato : 21-08-04 21:19

>1) Hvad skal huller i siderne gøre godt for?
>2) Køber man fiberdug i et byggemarked?

Hej Jørn

Hullerne i siderne er for at der kan sive mere vand ud. Der skal bare
bores nogle stykker med et stort spadebor. Og så skal du skære et hul det
sted nedløbs/kloakrøret skal gå ind i kassen.

Fiberdugen købte jeg på nettet via http://www.billigvvs.dk/shop/ slå op
under afløbsrør og tilbehør og kig under regnvandskassetter. Dugen koster
94 kr leveret, for det mindste stykke som burde være nok til dit formål.

Mvh Jens