Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S20 med defekt linse
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 02-09-04 12:44

Jeg har et S20 som jeg egentlig har været glad for i en del år (5 tror jeg).
Desværre melder det nu E18 og vil ikke tage zoom linsen ind igen.
Har talt med Canon, det er en zoom linsen der er defekt og skal skiftes for
den nette sum af 2700 + moms. Det kan jo ikke betale sig så.
Nogle der kender et trick? Et sted man kan få det lavet? et sted hvor der er
et magen til med ok zoom linse? eller er det bare at gå den tunge vej til
containeren efterfulgt af et besøg til fotoforhandleren for at købe et nyt?

Nogle der ved om det er generelt at de sådan står af? For så vil jeg holde
mig fra den model.....

Det er bare så ærgeligt, da jeg bruger det dagligt. Griber nok efter et
halmstrå, men håber i har et eller andet i ærmet !

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 02-09-04 21:00

Jeg har et S10 med det problem at det slukker tilfældigt. Måske kan man
sætte mit objektiv på?

Hvor i landet bor du?

--Michael

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 02-09-04 21:09

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

>.
> Nogle der kender et trick?

Min yngste datter havde samme problem med hendes Nikon 2100. Det løst hun
meget enkelt, ved hive arrigt i linsen.
Mvh
Kenneth

Fra : Ole Helms

Dato : 02-09-04 22:10

On Thu, 2 Sep 2004 13:44:23 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev:

>Nogle der kender et trick?

Er du ferm med en lille skruetrækker?
http://www.ixus-world.de/?tips/repair_guide/e18_01en.htm Linket er
ganske vist til et Ixus, men det skulle kunne bruges til alle Canons
kompakte digis. Helt nemt ser det nu ikke ud til at være.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 02-09-04 22:19

"Ole Helms" <ole-x-helms@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ganske vist til et Ixus, men det skulle kunne bruges til alle Canons
> kompakte digis. Helt nemt ser det nu ikke ud til at være.

Tak til jer alle for de gode råd
Den med arriskaben er afprøvet. Det resulterede kortvarrigt i en anden
e-fejl *G*
Den med at prøve en linse, vil jeg gerne holde lige i baghånden lidt. Bor på
Amager.
Så kommer vi til den med skruetrækkeren .... nej, jeg er ikke selv god nok
til den, men jeg kan med garanti finde en eller anden der har lyst til
udfordringen Har jo egentlig ikke rigtig noget at miste, når de nu vil
have 2700 ex moms for at ordne den hos Canon.
Så tak til jer alle, jeg går på udkig efter en kandidat til
skruetrækker-jobbet. Det var lige sådan nogle trick jeg manglede

Hilsen Nina

Fra : Michael Holm

Dato : 03-09-04 00:35

Jeg har haft mit S10 skilt af flere gange, mon ikke et S20 er ca. det samme.

Kig evt. forbi med det, så kan vi jo gøre det sammen.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-09-04 10:49

> Jeg har haft mit S10 skilt af flere gange, mon ikke et S20 er ca. det
samme.

> Kig evt. forbi med det, så kan vi jo gøre det sammen.
>
> --Michael

Jeg takker for tilbudet, men det er klaret

Jeg hev og flåede jo i linsen i aftes og efterlod det tændt, da jeg kunne
hører at motoren arbejdede engang i mellem.... resultatet var at det her til
morgen havde lukket sig og nu virker det så igen

Tak til jer alle for de gode råd, nu ved jeg hvordan jeg skal klare den hvis
det sker igen

Hilsen Nina