Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma Flash EF-500 DG Super på et Canon 30~
Fra : Ulla

Dato : 29-08-04 15:41

Hej NG

Jeg har et Canon EOS 300D, og da jeg har købt en Sigma Flash EF-500 DG
Super, så tænkte jeg om I måske havde lyst til at give mig nogle fiduser til
at komme i gang med at bruge denne flashen.

Hvis I kunne/ville forklare mig hvordan jeg kommer i gang, stiller på lyset
(på flashen) mm., så ville jeg være taknemlig.

Jeg er ikke særlig erfaren med et camera og flash, så derfor vil nogle korte
klare forklaringer/eksempler være til stor hjælp for mig.

Gode råd er velkomne!

-Ulla

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-08-04 22:47

Ulla wrote:
> [...]
> Jeg er ikke særlig erfaren med et camera og flash, så derfor vil nogle korte
> klare forklaringer/eksempler være til stor hjælp for mig.

Hvis du ikke er bange for engelsk:
http://photonotes.org/articles/eos-flash/

Generelt kan man sige at lysmålingen normalt er temmelig perfekt
hvis flashen snakker E-TTL med kamerahuset.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Condrup.dk

Dato : 30-08-04 01:58

"Ulla" <nomail@nej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
korte
> klare forklaringer/eksempler være til stor hjælp for mig.

Bedste råd er; prøv dig frem, øv dig, bliv ved.. Du arbejder digitalt, det
er gratis, så der er ingen reel undskyldning for ikke at "skyde løs" med din
nye flash. Jeg har selv samme model, dog ikke "super", men min virker
super.. :)

Mvh Ole