Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede af måne/nattehimmel 2
Fra : Michael

Dato : 27-08-04 14:11

Hej Gruppe

Jeg har på nuværende tidspunkt ikke noget kamera,
men overvejer at købe et digital kamera i 3000-4000 kr.
klassen. Jeg har et Nextstar 114 GT teleskop. Har I
erfaring i at billeder gennem et teleskop ?
Link til teleskopet: http://www.astro-optics.suite.dk/fr-nxgt.htm

Mvh.

Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 27-08-04 21:39

Da der ikke var nogen svar, tog jeg udfordringen op, og fandt nogle
kamera-adaptere til dit kamera.

For at sætte et nyere canon kamera på, skal du bruge celestrons Item #93419,
Canon EOS adaptor

Du kan også få andre adaptore, se bare her:
http://www.celestron.com/prod_pgs/accessories/photo_visual_accessories.htm

--Michael

Fra : Michael

Dato : 27-08-04 22:41

Michael Holm wrote:

> [...]
> Canon EOS adaptor
>

> Du kan også få andre adaptore, se bare her:

Takker for linket, jeg vil undersøge sagen nærmere, jeg tror umiddelbart
det teleskop jeg har ikke egner sig til opgaven

Mvh.

Michael