Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Q: Hvilket kamera kan optage VGA video med~
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 25-08-04 16:49

Skal ha nyt kamera i prisklassen op til 3000kr

Kriterier:

Mindst 3 megapixels
Mindst 3X optisk zoom
Litiumion batteri
VGA video sekvenser (640 X480) med mindst 25fps
En rimelig blitz

Har haft kik på Sony Cypershot DSC-P120

Men på nedenstående side får den ret dårlige anmeldelser mht.
billedkvaliteten

http://reviews.cnet.com/Sony_Cyber_Shot_DSC_P100/4505-6501_7-30725575-2.html?tag=glance

Hvilke andre kamera´er lever op til mine kriterier ???

anyone ???

--
Email: giant [AT] post.cybercity [DOT] dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-08-04 16:53

Morten Bo Jensen wrote:
> Mindst 3 megapixels
> Mindst 3X optisk zoom
> Litiumion batteri
> VGA video sekvenser (640 X480) med mindst 25fps
> En rimelig blitz

Canon S1 IS.. ?

Det koster muligvis lidt meget.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 25-08-04 16:55

Hvad siger I til et Canon PowerShot S1 IS ??

Det har godt nok ikke litiumion batterier, men det ser da fint ud ikk´ ???

Anyone ???

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-08-04 17:00

Morten Bo Jensen wrote:
> Hvad siger I til et Canon PowerShot S1 IS ??
> Det har godt nok ikke litiumion batterier, men det ser da fint ud ikk´ ???

Nu kender jeg det ikke personligt, men jeg har læst anmeldelser, og
synes det lyder som et dejligt kamera til prisen.

Det eneste jeg ikke bryder mig om er støj ved højere iso-værdier end
den laveste, men sådan er det på næsten alle digitalkameraer
(bortset fra DSLR)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Henrik

Dato : 25-08-04 17:10

Morten Bo Jensen wrote:
> Hvad siger I til et Canon PowerShot S1 IS ??
>
> Det har godt nok ikke litiumion batterier, men det ser da fint ud ikk´ ???
>
> Anyone ???

Hvorfor hænger du dig i lithiumion batteri? S1 IS tager omkring 500
billeder på et sæt gode genopladelige batterier (almindelige AA 2300
Mah) - i nødens stund kan man altid putte almindelige alkaline batterier
i, som jo fås i alle is-kiosker over hele verden. 10x zoom og
billedstabilisator plus masser af andre fremragende kvaliteter gør dette
kamera til noget nær "best buy for money" pt. Har haft mit i 4 mdr og er
fuldt tilfreds. Du kan sikkert få det for omkring 3500 kr. se evt. på
edbpriser.dk

/Henrik

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 26-08-04 02:52

On Wed, 25 Aug 2004 17:54:54 +0200, Morten Bo Jensen wrote:

> Hvad siger I til et Canon PowerShot S1 IS ??
> Det har godt nok ikke litiumion batterier, men det ser da fint ud ikk´ ???

Husk at budgettere med et par sæt 4xAA Nimh batterier + lader.
Det giver 400-500 skud per opladning, hvilket er ganske fint.

Alm. AA-batterier = 70-90 skud, ikke sjovt.

> Anyone ???

Jeg har selv haft et i nogle måneder, er godt tilfreds.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 26-08-04 20:44

Der er 3 ting der bekymre mig...

Der er ikke en rød lampe til at oplyse mørke arealer, og det vil give
problemmer med autofokus når der tages billeder i mørke ???

Og så er der ikke 5 eller 9 punkts autofokus men kun et enkelt ???

Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget 30 sek. video i 640 X 480
opløsning fylder når der er 30 fps ???

---
MBJ

Fra : Deaster

Dato : 26-08-04 20:47

Morten Bo Jensen wrote:

> [...]
>
> Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget 30 sek. video i 640
> X 480 opløsning fylder når der er 30 fps ???

Ah hvad ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : HKJ

Dato : 26-08-04 21:00

"Morten Bo Jensen" <giantCUTTHISOUT@post.cybercity.dk> wrote in message
> Og så er der ikke 5 eller 9 punkts autofokus men kun et enkelt ???

Det vil være et plus i mange situationer, mange autofocus punkter betyder at
du ikke har kontrol over hvor kameraet stiller skarpt.
Du kan sansynligvis centrerer hvad der skal være skarpt, trykke udløseren
halvt ned og derefter flytte kameraet til det rigtige udsnit, på den måde
har du altid 100% styr på hvor focus er.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 26-08-04 22:23

On Thu, 26 Aug 2004 21:43:37 +0200, Morten Bo Jensen wrote:

> Der er ikke en rød lampe til at oplyse mørke arealer, og det vil give
> problemmer med autofokus når der tages billeder i mørke ???

Jeps - der er ingen fokus-assist, så hvis lyset er knapt må man
fokusere med håndkraft. Det har ikke været et problem for mig,
siden jeg foretrækker naturligt lys alligevel.

> Og så er der ikke 5 eller 9 punkts autofokus men kun et enkelt ???

Også korrekt, men du kan flytte fokus-punktet frit (eller bruge
fokus-lås), hvilket egentligt er ganske rart. Som en anden i
tråden skriver, så kan kameraer med flere fokus-punkter
sommetider vælge forkert så man ender med billeder med forkert
fokus.

> Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget 30 sek. video i 640 X 480
> opløsning fylder når der er 30 fps ???

Kameraet mener, at jeg kan have cirka 45 minutters video i
640x480 30fps på et 4 gb microdrive. Dvs. at et klip på 30
sekunder fylder omkring 45 mbyte ((4096/45)/2).

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-04 17:02

"Morten Bo Jensen" <giantCUTTHISOUT@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Skal ha nyt kamera i prisklassen op til 3000kr

Nikon Coolpix 5200 til 3.054 kr. på Pixmania.com ifølge edbpriser.dk.

Lækkert kamera....

Thomas

Fra : Morten Okholm

Dato : 25-08-04 19:04

Fuji S7000 kan tage i 640x480 @ 30fps - længde kun begrænset af hukommelse.

/ Morten

Fra : littleboy

Dato : 25-08-04 21:17

Hej Morten

Kopieret fra tidliger indlæg:

Fuji videoer:
http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_f700-review/DSCF0212.AVI
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/f700/samples/DSCF0102.AVI

Her kan du samligne de forskellige Fuji kameraer (scroll ned til F700, F710,
F810):
http://home.fujifilm.com/products/digital/lineup/performance.html#fff

Hvis du kan finde dem til gode priser, så tag en F710 eller F810. De er
netop nyudgivet, så det kan være svært at finde dem og kan koster 1000
kroner mere end F700 lige nu koster (2.643 kr på www.edbpriser.dk. Superpris
synes jeg).

Har jeg sagt at den tager rigtig god video? :B

Mail mig hvis du vil vide mere, eller hvis du kunne lide at jeg sender nogle
af min billeder (categorie? Hvad skal i med kameraet? Byer, portretter,
flora, fauna?) / videoer.

Mvh

jeroen

Fra : Dan

Dato : 26-08-04 20:51

En af vores bekendte købte en Minolta Z1 eller sådan noget i Føtex til
2.500,-..jeg blev overrasket over at se at den havde nævnte specs.

Desuden er der rene mini-videokameraer (www.gadgets.dk) der optager i mpeg-4
640x480 og 25fps men ikke tager billeder - de koster omkring 2.000.

Forresten er AA-batterier fortrinlige og billige.