Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Pentax MZ-50 - Hjælp!
Fra : Mikkel Lønborg Friis

Dato : 24-08-04 12:10

Jeg har et Pentax ca. 5 år gammelt MZ50, der er gået uhjælpeligt død. Først
satte gardinet sig fast, hvilket en fingersnild fotomand ordnede for kr.
500,- Tre film senere låste spejlet sig fast, og der har det siddet siden .
Pentax vil have standardbeløb ca 1600 for reperation. hvilket vel ikke kan
svare sig når et nyt MZ60 hus kan presses ned i kr. 1980,- hos min
fotohandler..
Når jeg overhovedet vil genanskaffe Pentax hus, er det fordi jeg har en
glimrrende 28-205 optik og Sigma blitz til kameraet og endnu ikke er
indstillet på at konvertere til digitalt.

Gode forslag/råd udbedes -tak

Mvh

MikkelfriisFJERNDETTE@dadlnet.dk

Fra : Peter Schroeder

Dato : 24-08-04 14:45

"Mikkel Lønborg Friis" skrev...
> [...]
> 500,- Tre film senere låste spejlet sig fast, og der har det siddet siden .

Turistmåden:
En tynd dorn i trådudløserhullet og et kvikt
rap med en hammer. Enten klapper spejlet ned og alt er godt eller
også smadrer du kameraet helt.
Det er (naturligvis) helt på eget ansvar.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Carsten Kolind

Dato : 24-08-04 14:55

Hej Mikkel

Pentax kommer med tre nye DSLR i dette efterår, og jeg så en tysk vejledende
pris på 750,- euro for det billigste.

Det var måske værd at overveje inden du køber et nyt MZ 60.

Hilsen
Carsten