Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
skæv eksistens
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-08-04 18:46

Og mit bud på en skæv eksistens ka' ses her...!

http://www.niels-ebbesen.net/claus_tersgov.jpg

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Boegh

Dato : 17-08-04 19:01

On 2004-08-17 19:46:16 +0200, Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

> Og mit bud på en skæv eksistens ka' ses her...!
>
> http://www.niels-ebbesen.net/claus_tersgov.jpg

Jeg synes ikke man kan tale om skæv eksistens, idet manden ikke har
åbnet flasken mens du fumler med kameraets lange lukkertid.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-08-04 19:03

Niels Boegh wrote:

> Jeg synes ikke man kan tale om skæv eksistens, idet manden ikke har
> åbnet flasken mens du fumler med kameraets lange lukkertid.

Han var så skæv, at han bad om hjælp til at få åbnet kyllen...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Claus Smith

Dato : 17-08-04 19:06

> Og mit bud på en skæv eksistens ka' ses her...!

Han ser nu ganske tilforladelig ud.....han ved med garanti mere om smagen på
en Kyllekylle end vi andre!

Claus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-04 19:28

Claus Smith wrote:
> Han ser nu ganske tilforladelig ud.....han ved med garanti mere om smagen på
> en Kyllekylle end vi andre!

Men, da det ikke lige frem er sæson for kyllekylle må vi jo nok
konkludere at det ikke er et billed der er taget i denne uge.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 17-08-04 19:29

> Men, da det ikke lige frem er sæson for kyllekylle må vi jo nok
> konkludere at det ikke er et billed der er taget i denne uge.

Er du nu også sikker på det? Det kunne jo være at der var en forhandler, som
havde lidt reserver stående klar til salg her i sommervarmen

Claus

Fra : e-block

Dato : 17-08-04 19:33

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en meddelelse

> Er du nu også sikker på det? Det kunne jo være at der var en forhandler,
som
> havde lidt reserver stående klar til salg her i sommervarmen

kig til venstre i billedet... ligner ikke lige det nyeste logo fra den
danske bank...

Fra : Dennis Meng

Dato : 17-08-04 19:53

> kig til venstre i billedet... ligner ikke lige det nyeste logo fra den
> danske bank...

Der er vel ingen regler om hvor nyt fotografierne skal være?

Han ser ellers veltilpas ud, ham på billedet, hehe

/Dennis

Fra : Peter Rongsted

Dato : 17-08-04 20:10

"e-block" <paw_jeppesen@varmpost.com> wrote:

>"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en meddelelse

>som
>>
>kig til venstre i billedet... ligner ikke lige det nyeste logo fra den
>danske bank...

Nej det logo udgik i 1991 ved fusionen med Handelsbanken og
Provinsbanken.

Peter

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-08-04 20:53

Hans Joergensen wrote:

> Men, da det ikke lige frem er sæson for kyllekylle må vi jo nok
> konkludere at det ikke er et billed der er taget i denne uge.

Jow billedet er fotograferet i dag, jeg kan bevisese det med
EFIX-data, jeg har nemlig affotograferet et ca. 25 år gammelt
6x4,5 diaposetiv.

Men bare rolig det ryger ikke med i konkurrencen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Grafiker, fotograf & webdesigner

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-08-04 21:09

> Men bare rolig det ryger ikke med i konkurrencen...

Vi er heeeelt rolige.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 16. august 2004)

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-08-04 20:15

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Og mit bud på en skæv eksistens ka' ses her...!
>
> http://www.niels-ebbesen.net/claus_tersgov.jpg

Du må godt være rigtig med, Niels Riis Ebbesen. Der er ingen grund til, at
du skal føle dig udenfor.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-08-04 22:30

Den Tue, 17 Aug 2004 19:46:16 +0200, skrev Niels Riis Ebbesen:

>Og mit bud på en skæv eksistens ka' ses her...!
>
>http://www.niels-ebbesen.net/claus_tersgov.jpg

Sædvanligvis blander du dig i næsten alle de tråde der kører i dette
forum og kommer med mere eller mindre tåbelig kritik af andres
frembringelser. Når du så for en gangs skyld selv barsler med et
billede, er det så ringe, at det næsten ikke er værd at kommentere.

Har du taget det med et tilbudskamera fra Aldi? Hvordan i alverden har
du ellers båret dig ad med at gøre baggrunden blå og berøve staklens
frakke enhver antydning af tegning i skyggerne?

Hvor er ideen i billedet? At stoppe en sut på strøget og knalde et
snapshot af ham uden at spekulere på komposition og miljø, er ganske
enkelt ikke værdigt for en som kalder sig professionel fotograf og
indehaver af skandinaviens (eller er det verdens?) største
billedarkiv.

Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 22:55

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

../ Her lagde Kurt Hansen nyt brænde på bålet /.

> Kurt Hansen

Har i alle overset hvad NRE har kaldt sit billede ??
Det er nok den skjulte dagsorden i indlæget.
Bare vent til Claus ser det

Palle Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 23:38

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> Sædvanligvis blander du dig i næsten alle de tråde der kører i dette
> forum

og du har måske ikke set dette indlæg som nok er årsagen

Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 07:13

"Knud I" <Knud snabela kloven.dk> skrev i en meddelelse

> "Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
>
> og du har måske ikke set dette indlæg som nok er årsagen

Nej

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-08-04 09:06

Den Wed, 18 Aug 2004 00:38:23 +0200, skrev "Knud I":

>"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse

>og du har måske ikke set dette indlæg som nok er årsagen

Nej, det må jeg indrømme. At jeg så ikke forstår den subtile humor der
åbenbart lægges for dagen her, skal ikke afholde mig fra at stikke
piben ind

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-08-04 11:20

Kurt Hansen wrote:

> Har du taget det med et tilbudskamera fra Aldi? Hvordan i alverden har
> du ellers båret dig ad med at gøre baggrunden blå og berøve staklens
> frakke enhver antydning af tegning i skyggerne?

Hvis vi lige ser bort fra, at optagelsen er lavet med et Zenza
Bronica mellemformatkamera, og at baggrundens kolde farveholdning er
en bevidst effekt, så har du da fuldstændig ret.

Men jeg har lige tjekket efter, og ja der var meget mere guf i Kodak
Ektacrome diaposetivet, så jeg har lagt en ny version on-line...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Eyvind

Dato : 18-08-04 02:08

"Niels Riis Ebbesen" wrote
> Og mit bud på en skæv eksistens ka' ses her...!
> http://www.niels-ebbesen.net/claus_tersgov.jpg

Og "Niels Riis Ebbesen" wrote
Billedet er dårligt såvel fotografisk som moralsk, kompositionen er
elendig, og så kan man simpelthen ikke tillade sig, at lave close-up
fotos af folk uden deres accept...

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-08-04 07:21

"Eyvind" <eyvind@eyvind.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Riis Ebbesen" wrote
>

> Billedet er dårligt såvel fotografisk som moralsk, kompositionen er
> elendig, og så kan man simpelthen ikke tillade sig, at lave close-up
> fotos af folk uden deres accept...

Ja, social-pornografi er usympatisk og smagsløst

---

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-04 08:05

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Ja, social-pornografi er usympatisk og smagsløst

Har du nogensinde set Jacob Holdts "Amerikanske Billeder"?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-08-04 08:51

Jens Bruun wrote:
> Har du nogensinde set Jacob Holdts "Amerikanske Billeder"?

Eller James Nachtweys fantastiske billeder?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-08-04 08:50

> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Har du nogensinde set Jacob Holdts "Amerikanske Billeder"?

Jo, forevist af ham selv.
Han har en sag, så det er en helt anden historie.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-04 09:09

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Han har en sag, så det er en helt anden historie.

Har vi ikke alle en sag?

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-08-04 13:33

> Har vi ikke alle en sag?

Hvad med at benytte gruppen til fotosnak, som den er beregnet til, i stedet
for til mundhuggeri.
Ole

---

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-04 14:33

> Hvad med at benytte gruppen til fotosnak, som den er beregnet til, i
stedet
> for til mundhuggeri.

Hvem mundhugger? Hvad med, om du holdt dine meninger om social-pornografi i
dk.politik, hvor de retteligt hører hjemme?

> ---

Der er ikke muligt at sende virus til tekstnyhedsgrupper, så måske du skulle
overveje en anden signatur?

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-08-04 16:41

> Hvem mundhugger? Hvad med, om du holdt dine meninger om social-pornografi
> dk.politik, hvor de retteligt hører hjemme?

Det var en udtalelse om en fotografisk genre, så den er helt på plads her på
denne gruppe.
EOD
Ole

---

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-08-04 17:32

Ole Larsen wrote:

> Ja, social-pornografi er usympatisk og smagsløst

Ja det er dælme usympatisk og smagsløst at udstille, at det ikke er
alle i vort samfund, som har villa, vovhund, volvo og en PC'er med 2
megabit ADSL forbindelse.

Og man kan forresten godt vise billeder af dette samfunds tabere,
uden at man fornedrer dem, og det er som regel dem der sidder på
flæsket, der føler sig ilde berørt.

Det bliver iøvrigt spændende at se, hvad denne gruppes brugere byder
ind med, til denne uges bundne opgave...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-08-04 17:44

> Ja det er dælme usympatisk og smagsløst at udstille, at det ikke er
> alle i vort samfund, som har villa, vovhund, volvo og en PC'er med 2
> megabit ADSL forbindelse.

Det er som sagt...blablabla..........når man søger at promovere sig selv på
bekostning af andres ulykker.
Jeg er helt klar over at din referanceramme er væsensforskellig fra min, og
det har jeg det fint med.
Derfor er yderligere ytringer fra dig desangående mig ligegyldige.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-08-04 21:21

Ole Larsen wrote:

> Derfor er yderligere ytringer fra dig desangående mig ligegyldige.

Næ Ole, vi må blot konstaterer, at det er dig og dine meninger som
er ligegyldige...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-08-04 12:32

> Næ Ole, vi må blot konstaterer, at det er dig og dine meninger som
> er ligegyldige...

Det er en skam, at du heller ikke kan læse indenad.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-08-04 08:35

Eyvind wrote:

> Billedet er dårligt såvel fotografisk som moralsk, kompositionen er
> elendig, og så kan man simpelthen ikke tillade sig, at lave close-up
> fotos af folk uden deres accept...

Den pågældne person har skam accepteret, at han blev fotograferet.

Det er et ca. 25 år gammelt billede, jeg lavede nogle forårs
modeoptagelser inde på strøget i København.

Den skæve eksistens havde vist fast "bopæl" på den nærliggende bænk,
og han var vældig interesseret i hvad der foregik, og især i de unge
fotomodeller.

Og derfor købte vi nogle påskebryg til ham, og lavede en aftale med
ham om, at hvis han fik dem, og jeg tog et par billede af ham, så
blev han henne på bænken og nøjes med at kikke på.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-08-04 08:43

Eyvind wrote:

> Billedet er dårligt såvel fotografisk som moralsk, kompositionen er
> elendig, og så kan man simpelthen ikke tillade sig, at lave close-up
> fotos af folk uden deres accept...

Det er iøvrigt morsomt, at du tilfældigvis kom med på dette
bybillede, men det er jo ikke et close-up, så i dette tilfælde skal
jeg ikke sikre mig din accept, og jeg nænnede ikke at vække dig...

http://www.niels-ebbesen.net/eyvind_klaphat.jpg

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : NIL

Dato : 18-08-04 10:05

> [...]
> bybillede, men det er jo ikke et close-up, så i dette tilfælde skal
> jeg ikke sikre mig din accept, og jeg nænnede ikke at vække dig...

Wauuw! Dette er humor på et højt plan Niels Roos Ebbesen! Jeg fatter ikke
hvordan du bærer dig ad.
I hvertfald kan Monty Python godt gå hjem og lægge sig!
Sjældent er jeg stødt på en sådan begavet humor med vid og bid. Meget
raffineret og frem for alt 'dyb'.
Ingen dansk stand-up komiker vil nogensinde - efter dette - kunne føle, at
NU er den der...

Tak for det bedste humoristiske indslag i årevis. Woody Allen kunne lære
noget hér!

NIL

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-08-04 14:30

På ejendommeligvis fremsatte Niels Riis Ebbesen følgende påstand:

> Og mit bud på en skæv eksistens ka' ses her...!

> http://www.niels-ebbesen.net/claus_tersgov.jpg

Var det virkelig det mest originale, du kunne finde på?

Claus

Fra : C.Stensgaard

Dato : 19-08-04 12:55

I er sgda nogle Knejtrøve sådan som i bruser frem.

Hvorfor ikke snakke om det dét handler om - fotografi.

Der er ingen af os herinde, der nogensinde får titlen som verden bedste
fotograf - måske er det blot testeteron der viser sit fæle ansigt. Forstår
ikke at I fortsætter med at fornedre og svine hinanden til.

Det må I sgu kunne gøre bedre....for mens I sidder hér og plabrer om hvor
gode I er til at tage billeder, så bliver I overhalet indenom af nutiden
fotografspirer....og så får I måske et velfortjent spark i den
der-til-indrettede.

Mit bedste råd er at I fiser ud og tager nogle billeder, hjælper hinanden og
giver gode råd med på vejen - dét her er sgu for langt ude.

my 5 cent - og svines jeg til udfra dette indlæg, så er det vel ventet - men
så prøv at tænke på om du kunne gøre det bedre end det - kunne du gøre en
forskel ???? Hvis du sviner til - så har du måske ikke formatet, og så skal
du da have lov.

Shoot morons

--
Venlig hilsen
Claus Stensgaard

//Ved Reply - Husk at fjerne det danske bogstav og indsæt det rigtige

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-04 22:26

På ejendommeligvis fremsatte C.Stensgaard følgende påstand:

> [...]
af
> nutiden fotografspirer....og så får I måske et velfortjent spark i

Kan du ikke komme med eksempler på, hvor jeg påstår, at jeg er god til
at tage billeder?

Du finder ikke *et* *eneste* eksempel på, at jeg nogensinde har
påstået sådan - eller noget der bare ligner det.

Claus

Fra : C.Stensgaard

Dato : 19-08-04 22:35

Nu mente jeg heller ikke dig....få lige en puls på 40

Min fejl at poste det under dit indlæg, fordi jeg mente du var den der bedst
kunne tage det - og måske endda følge opfordringen.

Er du nede på din hvilepuls

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-04 23:21

> [...]

> Min fejl at poste det under dit indlæg, fordi jeg mente du var den
> der bedst kunne tage det - og måske endda følge opfordringen.

Jamen, det er jo ikke til at vide, når du vælger at citere mit
indlæg...

> Er du nede på din hvilepuls

Min puls er altid stabil. Jeg vil blot ikke klandres for udsagn og
titler, jeg aldrig har fremsat/brugt.

Claus

--
GØR ET RIGTIGT GODT KUP!
Nimbus 26 NU nedsat til kun kr 38.000

Fra : C.Stensgaard

Dato : 20-08-04 10:21

Point taken

Og så forsætter vi lige hvor vi slap med en opfordring, der kunne gælde alle
men som ikke er personlig.